کد خبر : 2006788 | 15 اسفند 1402 ساعت 15:49 | 117.7K بازدید | 109 دیدگاه

بولدوزر ایرانی را به زودی روی تشک می‌بینیم

رد شایعه مهم و جنجالی در خصوص حسن یزدانی

انتشار شايعه‌اى جديد در مورد حسن يزدانى تب دو آتشه‌ها و عاشقان كشتى را بالا برد تا موجى از نگرانى و اخبار نادرست فضاى مجازى را درنوردد.

رد شایعه مهم و جنجالی در خصوص حسن یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، علاقمندان و طرفداران بي‌شمار ورزش اول ايران با وسواس خاصى اخبار مربوط به آقاى نابغه و يل جويبار به عنوان دارنده ٩ مدال طلا، نقره و برنز المپيك و جهان را بعد از عمل جراحى كتفش در آستانه بازي‌هاى المپيك ٢٠٢٤ پاريس دنبال مى‌كنند و متاسفانه برخى شايعات يا حرف‌هاى درگوشى غير موثق با روح و روان آنها بازى مى‌كند.

انتشار شايعه مساعد نبودن وضعيت كتف حسن يزدانى و اينكه از وضعيت درمانش راضى نيست شوك عجيبى را امروز به علاقمندان يل جويبار وارد كرد. حتی برخی صفحات مجازی از انصراف حسن یزدانی از المپیک پاریس خبر دادند که این موضوع شوک بزرگی به علاقه مندان به کشتی بود. 

اما این شایعات خیلی زود رنگ باخت. "ورزش سه" در تماسی که با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی داشت، خیلی زود متوجه شد که این موضوع فقط در حد یک شایعه است و حسن یزدانی همچنان با قدرت و روی برنامه تمرینات خود را برای بازگشت به تشک انجام می‌دهد. 

از سوی دیگر همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی که دائما وضعیت او را پیگیری می‌کند، در گفتگو با "ورزش سه" می‌گوید: "خودتان می‌گویید شایعه. به این حرف‌ها توجه نکنید. حسن یزدانی در کمال آرامش کارش را دنبال می‌کند و روی برنامه پیش می‌رود. مطمئن باشید حسن هر طور شده در المپیک پاریس کشتی می‌گیرد."

بولت پرسپولیسشرح دقیق آخرین وضعیت حسن یزدانی
همچنین رئیس کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی هم در گفتگو با "ورزش سه" خط بطلانى بر شايعات و نگرانى‌هاى مطرح شده غير موثق کشید و صحبت‌هایی را در خصوص روند بازگشت آقاى نابغه ٩ مداله به تشك كشتى انجام داد. کیهانی در بخش اولیه صحبت‌های خود می‌گوید: "صحبت‌ها و اخبارى كه مطرح شده و انتشار يافته با حرف‌هايى كه گوش به گوش در حال دهان به دهان شدن است در مورد حسن يزدانى هيچ سنديتى ندارد. علاقمندان و طرفداران حسن و كشتى وقتى بايد نگران شوند كه خبرى رسمى از سوى سخنگوى فدراسيون كشتى يا منبع و رسانه‌اى معتبر منتشر شود، نبايد به شايعات توجه كرد يا به آن دامن زد."

1998086

پزشک معتمد فدراسیون کشتی در رابطه با وضعيت حسن بعد از عمل كتف روز پنجم آبان و با توجه به اينكه چهار ماه از آن مى‌گذرد، عنوان می‌کند: "روال عادى دوران نقاهت و بازگشت به تشك را مى‌گذراند و هيچ مشكل خاصى و غير طبيعى در حال حاضر وجود ندارد. پروسه درمان كتف حسن به درستى و بسيار مطلوب در حال طى شدن است. حسن هم نبوغ ويژه و خاصى از لحاظ فنى دارد و هم ذهنى و جسمى، نقره در دست يزدانى است و براى طلاى المپيك ٢٠٢٤ پاريس با ديويد تيلور خواهد جنگيد. به شايعات نبايد توجه كرد چون امكان دارد روى روح و روان يك قهرمان بزرگ هم تأثير منفى بگذارد. حسن بى نهايت حرفه‌اى زندگى مى‌كند و همه چيز به درستى تحت كنترل اوست، تمرينات منظم و بى وقفه فيزيوتراپى و علمى بازتوانى و آمادگى جسمانى. روند درمان يزدانى از نگاه من مناسب و مطلوب پيش مى‌رود، جاى هيچ نگرانى نيست، خودش پرتلاش در حال حركت رو به جلو براى بازگشت است و بى تعارف يا پنهان كارى جاى نگرانى تا اين لحظه براى مردم عزيزمان نسبت به كاپيتان تيم ملى كشتى آزاد وجود ندارد. تا قبل از پايان سال ١٤٠٢ و در همين دو هفته پايانى جلسه كميته پزشكى و فنى را با حضور كادر فنى تيم‌هاى ملى آزاد و فرنگى در فدراسيون كشتى بصورت رسمى برگزار مى‌كنيم و شرايط يك به يك بچه‌ها از جزئى‌ترين آسيب را بررسى و اطلاع رسانى خواهيم كرد تا سال جديد و ١٤٠٣ با برنامه‌اى حرفه‌اى به رقابت‌هاى قهرمانى آسيا، پيكارهاى كسب سهميه‌هاى باقى مانده المپيك و بازي‌هاى ٢٠٢٤ پاريس پا بگذاريم تا شاهد درخشش هر چه بيشتر و بهتر ورزش كشتى در پيكارهاى حساس پيش رو باشيم."

1998087

بولت پرسپولیسستاره ایرانی از فروردین روی تشک 
حسن یزدانی که در روزهای اخیر در کمپ تیم‌های ملی کشتی حاضر شده و تمرینات بدنسازی را در کنار سایر آزادکاران انجام می‌‍دهد، احتمالا از فروردین ماه طبق برنامه ریزی انجام شده می‌تواند به تشک برگردد و تمرینات کشتی خود را در پیش بگیرد. به نظر می‌رسد عزم حسن یزدانی برای حضور در المپیک جزم است و او هر طور شده قصد دارد سومین مدال المپیکی خود را هم کسب کند، حتی اگر شرایط کتفش بعد از جراحی که داشته، ایده آل نباشد. به هر حال کادرفنی هم قصد دارد حسن به تمرینات برگردد تا او را در یک تورنمنت قبل از المپیک محک بزند.

دیدگاه‌ها