کد خبر : 2006817 | 15 اسفند 1402 ساعت 17:46 | 12.6K بازدید | 16 دیدگاه

رافائل واران:

خلاقیت در فوتبال مدرن از بین رفته است

رافائل واران معتقد است در فوتبال مدرن جای کمی برای خلاقیت و حرکات فردی وجود دارد.

خلاقیت در فوتبال مدرن از بین رفته است

به گزارش "ورزش سه"، واران دیگر آن جوانی نیست که چهارده سال پیش در لنس درخشید و تنها پس از بیست و چهار بازی برای این باشگاه فرانسوی به رئال مادرید پیوست. از آن زمان او تجربه بسیاری کسب کرده و در این راه تبدیل به یکی از بهترین مدافعان جهان شده است.

او در طول یک دهه حضور خود در پایتخت اسپانیا، عناوین لیگ، جام‌های داخلی و چهار لیگ قهرمانان اروپا و همچنین عنوان قهرمانی جام جهانی را با فرانسه در سال ۲۰۱۸ به دست آورده. با این حال، از زمان انتقال به منچستر یونایتد موفقیت کمتری کسب کرده است. دلایل این امر را می‌توان ناکامی شیاطین سرخ و همچنین مصدومیت‌های پرتعداد این مدافع فرانسوی دانست.

او در گفت‌وگوی جدیدی با پادکست VAL Foot از تغییرات اساسی فوتبال از زمانی که او وارد این ورزش شد صحبت کرده است. واران در مورد تفاوت فوتبال مدرن نسبت به سال‌های گذشته گفت: «فضای کمی برای خلاقیت فردی وجود دارد، تعداد بازیکنان شماره ۱۰ کمتر است. دیگر فاصله‌ای بین خطوط وجود ندارد.

1998133

دریبلینگ و لمس توپ کمتری نسبت به قبل در زمین می‌بینیم. اما کارهای تیمی در حال افزایش و پیشرفت است. دیگر بازی آسانی وجود ندارد. در مقایسه دو تیم قدرتمند نمی‌توان گفت کدام یک بازی را خواهد برد. در نتیجه، یک بازی درست شده است که در آن تنوع بسیار کمتری در مسابقات وجود دارد، این ناراحت‌کننده است اما با این وجود، کیفیت این ورزش تیمی همچنان در حال پیشرفت است.»

دیدگاه‌ها