کد خبر : 2006894 | 16 اسفند 1402 ساعت 05:42 | 13.7K بازدید | 9 دیدگاه

بازگشت گلزن خاطره‌انگیز دربی‌ به آزادی

پیروز حریف تیم چند ملیتی نبود

پیروز قربانی در بازگشت به ورزشگاه آزادی خاطرات زیادی را در ذهنش مرور کرد.

پیروز حریف تیم چند ملیتی نبود

به گزارش "ورزش سه"، پیش از آغاز تقابل پرسپولیس برابر نفت و گاز گچساران در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، پیروز قربانی که قرار بود به عنوان سرمربی نماینده گچساران، زردپوشان را در این بازی هدایت کند، یک چهره خاص به‌شمار می‌رفت.

پیروز قربانی همیشه در تقابل با پرسپولیس یک چهره خاص بود؛ علی‌الخصوص زمانی که متوجه شد این دیدار قرار است در اسفند ماه برگزار شود، حس و حال خاص‌تری داشت. ذهن او در آزادی به مرور خاطرات دربی ۵۹ می‌پرداخت؛ زمانی که با گل خودش در دقیقه ۹۴ وارد باعث شد تا نامش در تاریخ شهرآورد پایتخت ماندگار شود.

پیروز باتعصب این لقبی است که هواداران استقلال به یکی از بهترین مدافعان خود که نزدیک به 8 سال در این تیم بازی کرده است داده‌اند. پیروز بهترین خاطره دوران ورزشیش را گلزنی در دربی و در دقیقه 94 می‌داند. گلی که اتفاقا یکی از خاطره انگیزترین گل‌های تاریخ استقلال در دربی‌ها نیز به‌شمار می‌رود.

1997930

قربانی علاقه عجیبی به مهدی هاشمی‌نسب داشت و بعد از رفتن مهدی، شماره 20 او را تا سال‌ها در استقلال به تن می‌کرد. او که بعد از 5 سال بازی در جوانان استقلال در سال 80 به تیم بزرگسالان استقلال راه یافت تا سال 88 و به مدت 8 سال در استقلال بود که ماحصل آن، 220 بازی و 12 گل زده برای آبی‌های پایتخت بود. وی بعد از استقلال راهی مس کرمان شد و به مدت دو سال نیز در این تیم بازی کرد. 

قربانی سابقه عضویت در تیم‌های سایپا، صبای قم و راه آهن را نیز در کارنامه خود دارد. وی در سال 94 با پیراهن صبای قم با دنیای فوتبال خداحافظی کرد و شروع به سرمربیگری کرد. 

مدافع سابق آبی‌ها در این مدت که به سرمربیگری پرداخته، در تیم‌های مختلفی حضور داشته اما نگرش متفاوتش به فوتبال دقیقا عاملی بوده که پیروز را تبدیل به یک چهره متفاوت می‌کند.

نفت و گاز گچساران در لیگ آزادگان هم وضعیت خوبی دارد و شاگردان قربانی حالا با کسب ۳۲ امتیاز از ۲۱ بازی در رتبه ششم جدول هستند؛ شاید از تیم‌های بالانشین و بخت‌های اصلی صعود به لیگ برتر فاصله دارد اما نفت همان تیمی است که جدای از شکستی که پیش از بازی با پرسپولیس، مقابل فجر تجربه کرد، آخرین بار در آذر ماه شکست خورده بود.

دیدگاه‌ها