کد خبر : 2006937 | 16 اسفند 1402 ساعت 08:31 | 14.1K بازدید | 6 دیدگاه

بحران جدی در استون ویلا: ضرر مالی هنگفت!

باشگاه استون ویلا اعلام کرد که در پایان سال مالی گذشته در ۳۱ می نزدیک به ۱۳۵ میلیون یورو ضرر کرده است.

بحران جدی در استون ویلا: ضرر مالی هنگفت!

به گزارش "ورزش سه"، به‌کارگیری قوانین سختگیرانه فرپلی مالی در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و همچنین از سوی یوفا باعث شده که شرایط اقتصادی برای باشگاه‌ها دشوارتر از هر زمان دیگری شود.

حالا باشگاه استون ویلا تایید کرد که در سال مالی گذشته که در ۳۱ می به پایان رسید رقمی معادل ۱۳۵ میلیون یورو ضرر در بودجه‌اش داشته است که می‌تواند شرایط این تیم را به صورت کاملا جدی بحرانی کرد.

آنها فصل گذشته در جایگاه هفتم قرار گرفتند و سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را به دست آوردند، اما بر اساس قوانین لیگ برتر انگلیس، باشگاه‌ها می‌توانند نهایتا ۱۲۰ میلیون یورو ضرر در بازه زمانی سه ساله داشته باشند. این قانون پیش از این موجب کسر امتیاز از اورتون شده بود.

1958920

با این حال، مدیران این باشگاه مدعی شده‌اند که مشکلی به وجود نخواهد آمد و آنها تعهد کاملی به قوانین تعیین شده از سوی لیگ بر انگلیس داشته‌اند و سود ۵۰۰ هزار یورویی را هم در طول این مدت به ثبت رسانده‌اند.

بخش اعظمی از این بودجه برای بهبود شرایط زیرساخت، تیم زنان و آکادمی باشگاه مورد استفاده قرار گرفته و دستمزد بازیکنان هم از ۷۵ میلیون یورو به ۲۱۵ میلیون یورو رسیده است.

انتظار می‌رود که حضور آنها در لیگ کنفرانس اروپا که حالا در مرحله یک هشتم آن حریف آژاکس هستتد هم حداقل سود ۱۵ میلیون یورویی را برایشان به همراه داشته باشد. آنها در حال حاضر در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی و امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند.

دیدگاه‌ها