کد خبر : 2007003 | 17 اسفند 1402 ساعت 02:40 | 28.2K بازدید | 28 دیدگاه

4-3-3 در دسترس آبی‌هاست:

ستاره‌هایی که در 2-5-3 استقلال گم شده‌اند

دو ستاره استقلال با توجه به سیستم حال حاضر استقلال قابلیت‌های فنی خود را به صورت حداکثری به نمایش نمی‌گذارند.

ستاره‌هایی که در 2-5-3 استقلال گم شده‌اند

به گزارش "ورزش سه"، استقلال با سیستم 2-5-3 به قهرمانی نیم فصل رسید و نتایج خوبی هم در لیگ برتر کسب کرد، اما پس از شکست در جام حذفی می‌توان به این موضوع رسید که آنها پتانسیل تغییر سیستم دارند مخصوصا که 2 مهره ارزشمند هجومی آنها در این سیستم کارایی خود را از دست داده‌اند.

با سیستم حال حاضر استقلال از بین مهرداد محمدی و جلال الدین ماشاریپوف فقط یک بازیکن می‌تواند درون زمین باشد و دیگری به عنوان بازیکن جانشین به میدان خواهد آمد و این اتفاق در حالی است که همان بازیکن هم در پست غیرتخصصی به میدان می‌رود که به وضوح کیفیت او را کاهش خواهد داد.

جلال الدین ماشاریپوف در اکثر مسابقاتی که در دوران فوتبال خود به میدان رفته در پست وینگر چپ بازی کرده و مهرداد محمدی هم همین شرایط را در پست وینگر راست داشته و استقلال دو بازیکن تخصصی تکنیکی، گلزن و خلاق در کناره‌های زمین در اختیار دارد که از آنها یکی در میان در پست پشت مهاجم استفاده می‌کند و کارایی آنها کمتر خواهد شد.

1996237

استقلال با سیستم 2-5-3 حساب ویژه‌ای روی فول بک‌های کناری خود باز کرده که با توجه به فشردگی مسابقات و میزان بالای دوندگی آنها احتمال افت محسوس و حتی مصدومیت آنها وجود دارد که گاها با تغییر سیستم می‌تواند استراحت بیشتری به آنها بدهد و همچنین زوج‌سازی‌هایی کناره‌های زمین ایجاد کند.

مدافعان وسط استقلال کیفیت لازم برای حضور در دفاع خطی را دارند، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، محمد مرادمند و ایمان سلیمی مدافعان قابلی هستند که در دفاع خطی و دو نفره هم می‌توانند دروازه استقلال را بیمه کنند و با توجه به این موضوع و کم شدن یک مدافع آنها می‌توانند از یک مهاجم بیشتر در ترکیبشان بهره ببرند.

حضور روزبه چشمی به تنهایی در پست هافبک دفاعی و نزدیک به مدافعان وسط و روی دست او حضور مهدی‌پور و رضاوند هم خط هافبک نسبتا کاملی را در اختیار استقلال قرار می‌دهد تا پرس شدیدی با حضور 3 بازیکن خط حمله و 2 هافبکی که جلوتر از چشمی بازی می‌کنند روی مدافعان و هافبک‌های حریف ایجاد کنند.

1996450

استقلال برای نوک حمله هم بازیکنان شاخصی دارد، گوستاوو بلانکو با حضور در محوطه جریمه و تغذیه شدن توسط دو وینگر تکنیکی و 2 هافبک پشت سرش موقعیت‌های بیشتری به دست خواهد آورد و می‌تواند گل‌های بیشتری به ثمر برساند.

البته تمام این مسائل به تمرینات و برنامه‌های سرمربی استقلال بازمی‌گردد که در آستانه دربی پایتخت قصد تغییر سیستم را خواهد داشت یا در کل فصل به تیم برنده دست نخواهد زد و به روند امتیازگیری خود در لیگ برتر ادامه خواهد داد، اما چیزی که واضح است با سیستم حال حاضر استقلال جلال الدین ماشاریپوف و مهرداد محمدی پتانسیل‌های خود را به طور کامل در این تیم نمی‌توانند نشان دهند و دو ستاره در این تیم صرفا در اختیار تیم خواهند بود.

دیدگاه‌ها