کد خبر : 2007226 | 17 اسفند 1402 ساعت 13:30 | 133K بازدید | 153 دیدگاه

اینطوری نابود می‌شی

جنگ با همه دنیا: این بچه آدم نمی‌شود!

وینیسیوس در بدترین بازی فصل رئال قهرمان تیمش بود. قهرمان بداخلاقی که 35 دقیقه اضافه‌تر در زمین ماند.

جنگ با همه دنیا: این بچه آدم نمی‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید دیشب عرق ریخت، زجر کشید و برای صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان خودش را به شانس و اقبال سپرد.

اگر آن ضربه دنی اولمو در آخرین نفس به تور برخورد کند و نه به تیر، رئال شاید رنگ صعود را نمی‌دید. در دوئلی که در آن آلمانی‌ها در هر دو بازی رفت و برگشت برتری داشتند، مادریدی‌ها دو گل زدند تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند و در حال حاضر منتظر مشخص شدن رقیب خود در قرعه‌کشی جمعه آینده هستند. 

1998688

وینیسیوس، قهرمان یا ضد قهرمان؟

این یک رویارویی بدون جنجال نبود. همانطور که در بازی رفت با باطل شدن گل جنجالی لایپزیش اتفاق افتاد، گلی که می‌توانست روند بازی را تغییر دهد، دیشب نیز وینیسیوس در متن حاشیه قرار گرفت.

وینیسیوس مثل بازی قبلی برابر والنسیا، شب گذشته هم نقش آفرینی کرد. ستاره برزیلی با زدن تک گل رئال قهرمان تیمش لقب گرفت اما او ممکن بود باعث حذف تراژیک رئال هم شود.

تقریباً ده دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که وینیسیوس با هدف قبلی و عامدانه با اوربان برخورد کرد. تا آن زمان همه چیز عادی بود، اما وقتی مدافع مجارستانی ایستاد و بازیکن مادریدی را سرزنش کرد، وینی با دو دست به گردن او زد و مدافع میانی را روی چمن انداخت. حرکتی که برای او کارت زرد به همراه داشت اما در واقع باید قرمز می‌گرفت. 

نظرات کارشناسان داوری در این مورد متفاوت است و در سخت‌گیرانه‌ترین حالت، معتقدند که او برای هر دو برخورد باید قرمز می‌گرفت و کارت زرد لطف به رئال و بدترین ضربه به لایپزیش بود.

1998727

موج حملات به وینی

حتی میاتوویچ، اسطوره رئال و زننده گل قهرمانی این تیم در فینال لیگ قهرمانان 1998 به یوونتوس، شدیدا به وینیسیوس تاخت: «او بازیکن متفاوتی است و می‌تواند جریان یک بازی را تغییر دهد و از این نظر شایسته احترام است. وینی بازیکن بزرگی است اما همه به او می‌گویند که باید رفتارش را تغییر دهد. او سر بازیکنان حریف فریاد می‌زند. هم‌تیمی‌های او باید طوری با او رفتار کنند که انگار بچه است. او باید در این مورد خیلی تغییر کند و یک تغییر اساسی ایجاد کند. در غیر این صورت، هر چیز خوبی که او در فوتبال دارد اینطور خراب می‌شود. او حتی تمرکز تیمش خودش را نیز برهم می‌زند. اینطوری نمی‌توان ادامه داد.»

صفحه رسمی توییتر باشگاه لایپزیش نوشت: «وینیسیوس در حرکتی غیر ورزشی با دو دست گردن ویلی اوربان را گرفت ولی داور فقط یک کارت زرد نشان داد. جالبه.»

دقایقی بعد که ستاره برزیلی رئال روی پاس جود بلینگام توانست دروازه لایپزیش را باز کرده و رئال را پیش بیندازد. صفحه لایپزیش بی‌درنگ نوشت: «آه، چه مزخرف! البته، وینیسیوس حالا گل می‌زنه بهتره بهش فکر نکنیم.»

خود ویلی اوربان هم در پایان بازی تصمیم داور را باور نمی‌کرد: «داوران جرأت این را ندارند که چنین بازیکنانی را از زمین اخراج کنند. وینیسیوس با دو دستش گردن من را گرفت، این بی‌احترامی است.»

1998442

یک دنیا دشمن وینیسیوس

همه این حواشی تنها چند روز بعد از بازی جنجالی برابر والنسیا در مستایا رخ می‌دهد. همین شنبه بود که رئال مادرید در زمین والنسیا از یک شکست تلخ گریخت. قهرمان رئال که بود؟ وینیسیوس که دو گل زد و بازی باخته را مساوی کرد اما ستاره برزیلی بازهم در متن جنجال قرار داشت.

چند ماه پس از بازی تاریخی که در آن او با توهین‌های نژادپرستانه در مستایا روبرو شد، هر دو طرف انگیزه انتقام داشتند. والنسیا ادعای وینی مبنی بر اینکه همه مستایا علیه او شعار نژادپرستانه داده بودند را قبول نداشت و در ماه‌های اخیر بارها به وینی تاخته بود.

ستاره برزیلی در اواخر نیمه اول روی پاس دنی کارواخال فاصله را به یک گل کاهش داد، به وسط زمین رفت و مشتش را بالا گرفت و به ورزشگاه نشان داد. مشت نمادین برای مبارزه با نژادپرستی. مستایا آتش گرفت و توهین‌ها به او شدیدتر شدند، توهین‌هایی که البته رنگ نژادپرستی نداشتند.

1998275

وینی در نیمه دوم گل مساوی را زد و دستانش را روی گوش‌هایش گذاشت و یک بار دیگر ورزشگاه را تحریک کرد. حرکاتی که همه معتقدند لزومی برای ارائه نداشتند. چه نیازی بود وینیسیوس مستایا را تحریک کند؟ دو گل بهترین پاسخ به توهین‌ها بود اما به‌خصوص شادی گل دوم، بار دیگر جو را به هم ریخت و در پایان بازی آن سوت جنجالی خیل مانسانو، وینی و جنجال‌هایش را به حاشیه برد.

1997175

آریاس، اسطوره والنسیا می‌گوید تعجب می‌کند چطور چنین بازیکن بداخلاقی با پیراهن باشگاهی مثل رئال که سردمدار اخلاق مداری است، بازی می‌کند. 

خیلی‌ها معتقدند وینی هرگز بهترین بازیکن دنیا نخواهد شد چون ذهنیتی دردسرساز دارد. ستاره برزیلی می‌تواند تمرکزش را روی بازی و فوتبال بگذارد و بی‌توجه به حواشی شود اما انگار این در خون و ذات او است.

می‌گویند این بچه آدم بشو نیست و همه دنیا را دشمن و مقابل خود می‌بیند. رئال باید فکری به حال این بچه شلوغ کند. همین امروز، چون فردا دیر است.

دیدگاه‌ها