کد خبر : 2007376 | 18 اسفند 1402 ساعت 00:30 | 4.3K بازدید | 1 دیدگاه

کسب عنوان سومی مقصودلو در مسابقات شطرنج پراگ

مرد شماره یک شطرنج ایران با تساوی در دور آخر مسابقات شطرنج پراگ، به عنوان سومی این رقابت‌ها رسید.

کسب عنوان سومی مقصودلو در مسابقات شطرنج پراگ

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، در دور نهم و پایانی مسابقات شطرنج مسترز پراگ، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف گوکش هندی رفت و به تساوی رسید. مقصودلو در حالی در این رقابت مساوی کرد که او با ریتینگ ۲۷۱۵ در این مسابقات شرکت کرده بود. حریف هندی مقصودلو در دور پایانی این مسابقات دارای ریتینگ ۲۷۴۳ بود.

مرد شماره یک شطرنج ایران با این تساوی ۵ امتیازی شد و در رده سوم این رقابت‌ها قرار گرفت. مقصودلو در دور اول و دوم این مسابقات به پیروزی رسیده‌ بود و در دور سوم، چهارم و پنجم برابر حریفانش به تساوی دست یافته بود. او در دور ششم این رقابت‌ها شکست خورد، اما با پیروزی در دور هفتم توانست نتایج را جبران کند. در دور هشتم مرد شماره یک شطرنج ایران مقابل نودیربک عبدالستارُف بازی را واگذار کرد و دور پایانی و نهم را با تساوی به اتمام رساند تا از ۹ امتیاز ممکن، ۵ امتیاز کسب کند.

در مسابقات شطرنج مسترز پراگ ۲۰۲۴، ۱۰ شطرنج‌باز حضور داشتند که در پراگ به مصاف هم رفتند. نودیربک عبدالستارُف ازبکستانی با کسب ۶.۵ امتیاز قهرمان این مسابقات شد. مقصودلو با پوئن شکنی کمتر در جایگاه سوم این مسابقات ایستاد.

دیدگاه‌ها