کد خبر : 2007477 | 18 اسفند 1402 ساعت 15:31 | 3.2K بازدید | 3 دیدگاه

ترس مقامات فرانسوی از درگیری‌های خارج از ورزشگاه!

وزارت کشور فرانسه در حکمی که امروز جمعه منتشر شد، سفر هواداران نانت به مارسی را برای دیدار هفته بیست و پنجم لیگ یک که قرار است عصر یکشنبه برگزار شود، ممنوع کرد.

ترس مقامات فرانسوی از درگیری‌های خارج از ورزشگاه!

به گزارش "ورزش سه"، جرالد دارونین، وزیر کشور، رسما سفر هواداران نانت به مارسی را به دلیل پایان روز بیست و پنجم لیگ یک، عصر یکشنبه ممنوع کرد.

فرمانی که روز جمعه در روزنامه رسمی وزارت کشور منتشر شد، این اقدام، یعنی ممنوعیت انجام بازی با حضور تماشاگران میهمان، را با "خطر واقعی و جدی درگیری بین هواداران دو باشگاه" توجیه و تاکید می‌کند که "روابط خصمانه بین دو تیم کهنه شده که منجر به درگیری‌های جدی می‌شود که مستلزم مداخله مجری قانون است."

1999144

درگیری هواداران این دو تیم در واقع هم مدت‌هاست بالا گرفته است. در 20 آگوست 2022 در مارسی، قبل از بازی دو تیم هفت هوادار نانت به اتهام "استفاده از لیزر، استفاده از بمب‌های دودزا، تحقیر نیروی انتظامی و سرقت" دستگیر و در بازداشت پلیس قرار گرفتند.

در 1 فوریه 2023 در نانت، "علی‌رغم بسته شدن پارکینگ ورزشگاه" و با وجود ممنوعیت ورود بین استانی برای هواداران" ، 500 هوادار مارسی به این قوانین عمل نکردند و حتی بین هواداران این دو باشگاه درگیری رخ داد که نیروی انتظامی مجبور به مداخله شد و بنابراین این حکم وزارت کشور چیزی نبود که مورد انتظار نباشد. خشونت‌ها بین هواداران در بازی‌های فوتبال در فرانسه تبدیل به یکی از نگرانی‌های جدی امنیتی این کشور شده است.

دیدگاه‌ها