کد خبر : 2007665 | 18 اسفند 1402 ساعت 22:57 | 101.3K بازدید | 29 دیدگاه

کارشناس معروف نظرش را تغییر داد

محمدرضا ابوالفضلی با بازبینی صحنه اخراج برایان دابو، تحلیل جدیدی را در این مورد ارائه می‌دهد.

کارشناس معروف نظرش را تغییر داد

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا ابوالفضلی که در دوران داوری سابقه حضور در جام جهانی و جام ملتها را داشت و مسابقات بین‌المللی پرشماری را قضاوت کرده بود، بعد از خداحافظی اجباری از دنیای داوری به قانون منحصربفرد 45 ساله‌ها در ایران، این روزها یکی از مهمترین چهره‌ها در عرصه کارشناسی داوری محسوب می‌شود.

او کارشناسی صحنه‌های بازی پرسپولیس و سپاهان را در حالی انجام داد که برخلاف همیشه دسترسی به تلویزیون نداشت و به نظر تماشای صحنه با موبایل باعث شد تا حالا بعد از بازبینی صحنه در نمایشگر بزرگتر، در یک مورد نظر خود را تغییر دهد.

ابوالفضلی همچون بیشتر کارشناسان معتقد بود که اخراج برایان دابو، بازیکن سپاهان، اشتباه بوده و داور باید در این صحنه کارت زرد نشان می‌داد اما بازبینی صحنه او را متقاعد کرده که داور در این صحنه تصمیم درست گرفته است.

ابوالفضلی در تحلیل جدید خود می‌گوید: در خصوص این صحنه ذکر این نکته ضروری است که در ابتدا بازیکن سپاهان سعی در کنترل توپ دارد و بازیکن مهاجم هم سعی دارد مالکیت توپ را از آن خود کند.

1999189

وی افزود: در ابتدا بازیکن پیکان با یک خطا مواجه می‌شود اما در ادامه بازیکن پیکان متوقف نشده و دوباره سعی در کنترل توپ دارد. باتوجه به اینکه دوباره در استمرار خطای مدافع مواجه می‌شود و احتمال کسب مالکیت توسط مهاجم پیکان وجود داشته، بنابراین جریمه صحیح کارت قرمز است.

او همچنین ادامه داد: در لحظه سرنگونی مهاجم پیکان، توپ از مالکیت مدافع سپاهان خارج شده و احتمال مالکیت مهاجم لحظه‌ای که مهاجم سرنگون می‌شود، بالا می‌رود. بنابراین اخراج به درستی صورت گرفته است.

1999187

دیدگاه‌ها