کد خبر : 2007710 | 19 اسفند 1402 ساعت 09:21 | 8.6K بازدید | 1 دیدگاه

واکنش فدراسیون جهانی شطرنج به شکست مقصودلو

فدراسیون جهانی شطرنج در واکنش به شکست مرد شماره یک شطرنج ایران مقابل قهرمان مسابقات شطرنج مسترز پراگ نوشت: شطرنج‌باز ازبکستانی در یک بازی پرتنش موفق شد به پیروزی دست یابد.

واکنش فدراسیون جهانی شطرنج به شکست مقصودلو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، پرهام مقصودلو در دور نهم و پایانی مسابقات شطرنج مسترز پراگ، به مصاف گوکش هندی رفت و به تساوی رسید. مرد شماره یک شطرنج ایران با این تساوی پنج امتیازی شد و در رده سوم این رقابت‌ها قرار گرفت. در پایان این رقابت‌ها، نودیربک عبدالستارُف ازبکستانی با کسب ۶.۵ امتیاز قهرمان این مسابقات شد.

فدراسیون جهانی شطرنج در واکنش به پایان این رقابت‌ها نوشت: نودیربک عبدالستارُف ۱۹ ساله موفق شد قهرمانی این مسابقات را به نام خود کند. او مهم‌ترین آزمونش را در دور ماقبل پایانی برابر پرهام مقصودلو برگزار کرد که توانست شطرنج‌باز ایرانی را در نبردی پرتنش شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

نودیربک عبدالستارُف در این باره ابراز خوشحالی کرد و گفت: بدیهی است که بسیار خسته‌ام اما در عین حال از قهرمانی در این تورنمنت بسیار خوشحالم. این یک دستاورد بزرگ برای من و حرفه من است. در این مسابقات بهترین عملکردم را به نمایش گذاشتم.

مرد شماره یک شطرنج ایران با پنج امتیاز در رده سوم این رقابت‌ها قرار گرفت. مقصودلو در دور اول و دوم این مسابقات به پیروزی رسید و در دور سوم، چهارم و پنجم برابر حریفانش به تساوی دست یافت. او در دور ششم این رقابت‌ها شکست خورد اما با پیروزی در دور هفتم توانست نتایج را جبران کند. مرد شماره یک شطرنج ایران در دور هشتم مقابل نودیربک عبدالستارُف بازی را واگذار کرد و همین باعث شد که امید قهرمانی را از دست بدهد. در دور نهم و پایانی مقصودلو بازی را با تساوی به اتمام رساند تا از ۹ امتیاز ممکن، ۵ امتیاز را کسب کند.

دیدگاه‌ها