کد خبر : 2007741 | 19 اسفند 1402 ساعت 12:11 | 147.6K بازدید | 105 دیدگاه

از گل مردود تا برخورد در محوطه جریمه؛

کارشناسی دو صحنه مشکوک و جنجالی استقلال

دو صحنه مشکوک دیدار استقلال خوزستان و استقلال تهران مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است.

کارشناسی دو صحنه مشکوک و جنجالی استقلال

به گزارش "ورزش سه"، دیدار استقلال خوزستان و استقلال تهران در شرایطی به سود تیم صدرنشین لیگ به پایان رسید که دو صحنه مشکوک، قضاوت موعود بنیادی‌فر در این بازی را تحت تاثیر خود قرار داد.

در یکی از صحنه‌های این مسابقه، در شرایطی که بازی با یک گل به سود استقلال تهران دنبال می‌شد، آرش رضاوند از داخل محوطه جریمه توپ را به سمت دروازه گروسیان شوت کرد که واکنش خوب گروسیان مانع گلزنی استقلالی‌ها شد، اما در ادامه ابوالفضل جلالی صاحب موقعیت شد تا گل از بازیکن مردود شود.

این دیدار همچنین با یک صحنه مشکوک به هند نیز همراه بود که داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا تصمیم او با اعتراض اعضای تیم استقلال خوزستان همراه شود.

نظر کارشناسان داوری درباره این صحنه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

📌 گل مردود آرش رضاوند (دقیقه ۵۷- آفساید)

محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم در موقعیت آفساید صاحب توپ شد. اعلام آفساید تصمیم درست کمک داور در این صحنه بود.
⚪️ حسین عسگری: تصاویر اصلا واضح نیست و دوربین روی خط نیست در خصوص دو بازیکنی که با هم درگیر هستند مشخص نیست آخرین قسمت بدن مدافع و مهاجم کجاست.
سعید علینژادیان: لحظه‌ای که توپ به سمت دروازه زده می‌شود، بازیکنی که در موقعیت آفساید قرار دارد، همزمان دو تخلف آفساید را مرتکب می‌شود. یکی روی بازیکن تاثیر می‌گذارد و دوم اینکه از توپ برگشتی کسب منفعت می‌کند. تصمیم کمک داور در اعلام آفساید صحیح است.

بابک وسیله‌بر: مهاجم زمانی که توپ توسط همدسته‌اش لمس می‌شود در وضعیت آفساید قرار دارد و از توپ برگشتی از دفع عمدی بازیکن مقابل استفاده می‌کند. پس به دلیل کسب منفعت با اعلام آفساید جریمه می‌شود.

محمدرضا ابوالفضلی: متأسفانه جای‌گیری کمک‌داور اصلا درست نیست و از صحنه جا ماند و نمی‌توان حق را به ایشان داد. در صورت وجود دوربین روی خطِ آفساید، بهتر می‌توان نظر داد اما از این زاویه و با توجه به تضاد رنگ‌های لباس بازیکنان، پای مدافعِ آبی به اصطلاح «آفساید را پُر کرده»، لذا ادامه بازی می‌توانست تصمیم صحیحی باشد.

مهدی عالیقدر: برای کارشناسی این صحنه نياز به تصوير بهتر و دوربين روي خط آفسايد می‌باشد، لذا با این شرایط بهترين تصميم، تصميم كمك داور خواهد بود.

ویدئو: 326861

📌 برخورد توپ به بدن مدافع استقلال (دقیقه ۶۷- مشکوک به پنالتی)

محمدحسین ترابیان: ادامه بازی تصمیم درست داور. حتی اگر توپ به دست بازیکن هم‌ خورده باشد، چون دست او جمع و در بدنش قرار دارد و فضایی اشغال نکرده، هند نیست.
حسین عسگری: این صحنه هم واضح نیست، اما به نظر می‌رسد دست بازیکن حالت طبیعی دارد و ادامه بازی درست بوده است.
سعید علینژادیان: تصمیم خوب داور مسابقه در ادامه بازی. هیچکدام از شرایطی که برای تخلف هند تعریف شده، در این صحنه وجود ندارد.

بابک وسیله‌بر: با اینکه تصویر واضح نیست اما چون دست در شرایط عادی هست و به سمت توپ نیز حرکت نکرده، بنابراین ادامه بازی صحیح است.

محمدرضا ابوالفضلی: دست بازیکن مدافع داخلِ بدنش قرار دارد و حجم غیرطبیعی ندارد، لذا ادامه بازی تصمیم صحیحی است که داور در این صحنه اتخاذ کرد.

مهدی عالیقدر: دست بازيكن در شرايط عادي است. علي‌رغم اينكه تصوير نيز خيلي مشخص نيست و با توجه به جايگيري داور به تصميم وي احترام می‌گذاريم.

ویدئو: 326870

دیدگاه‌ها