کد خبر : 2007846 | 19 اسفند 1402 ساعت 20:22 | 44.1K بازدید | 94 دیدگاه

نمایش بی‌رحمانه تیم توخل؛

بایرن 8-1 ماینتس: هری‌ کین قهرمانی می‌خواهد

بایرن مونیخ با نتیجه پرگل 8-1 ماینتس را در هم کوبید و در رده دوم جدول بوندس‌لیگا ایستاد.

بایرن 8-1 ماینتس: هری‌ کین قهرمانی می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در بازی هفته بیست و پنجم بوندس‌لیگا به مصاف ماینتس رفت و با نتیجه پرگل 8-1 به برتری رسید. در این بازی که توماس مولر، جمال موسیالا و سرژ گنابری هر کدام یک گل زدند، هری کین ‌هت‌‌تریک کرد و لئون گورتسکا 2 گل به ثمر رساند‌.

ویدئو: 326949

بایرن در این بازی که خیلی هم یک طرفه نبود یک گل دریافت کرد اما بازی در اکثر دقایق بازی به سود شاگردان توماس توخل بود تا آن‌ها یک برد ماندگار در این فصل ثبت کنند.

بازی با حملات بایرن آغاز شد تا آن‌ها بلافاصله پس از دو رقمی شدن دقایق زمان بازی اولین گل را توسط هری کین به ثمر برسانند. هری کین روی پاس جمال موسیالا در آستانه دروازه ماینتس موفق شد با ضربه ساده اولین گل را در دقیقه 13 به ثمر برساند.

1999701

بایرن در نیمه اول بدشانس بود که آلفونسو دیویس در دقیقه 14 به دلیل برخورد بازیکن حریف با صورتش زمین را ترک کرد و با تعویض اجباری رافائل گررو وارد زمین شد. این تعویض عملکرد این تیم را با افت مواجه نکرد و حتی باعث پیشرفت بیشتر آن‌ها شد.

بایرن که برای گل دوم عجله داشت در دقیقه 19 روی حرکت زیرکانه یوشوا کیمیش پیش افتاد. پس از خطایی که روی توماس مولر در نزدیکی محوطه جریمه ماینتس شکل گرفت کیمیش خیلی زود بازی را آغاز کرد و پس از اینکه ضربه هری کین روی ارسال او به تیرک عمودی برخورد کرد، لئون گورتسکا به سرعت دروازه خالی را با یک ضربه ساده باز کرد.

1999698

بایرن که حملاتش پس از گل دوم بیشتر هم شده بود، در دقیقه 28 این شانس را داشت که با ضربه پنالتی به سومین گل برسد اما داور پس از اینکه متوجه شد به اشتباه برخورد توپ به بازیکن حریف را خطای هند اعلام کرده، این پنالتی را مردود اعلام کرد.

دو دقیقه پس از رد پنالتی بایرن، ماینتس موفق شد روی یک شروع مجدد حداقل کلین شیت مانوئل نویر را در این بازی خراب کند. نادیم امیری روی شروع کوتاه ضربه ایستگاهی در چندمتری محوطه جریمه را با یک ضربه دیدنی و مهار نشدنی در دقیقه 31 وارد دروازه بایرن کرد‌.

1999700

ماینتس هم در نیمه اول یک تعویض اجباری داشت و مجبور شد گویلاووکی که از ناحیه سر به بازیکن خودی برخورد کرد و برای لحظات بیهوش شد را از زمین خارج کند تا در دقیقه 35 ادمیلسون فرناندس به جای او وارد زمین شود.

هری کین تمایلی نداشت تا نیمه اول را با یک گل ترک کند و موفق شد در دقیقه 45+7 دومین گل خود را به ثمر برساند. روی سانتر دقیق گورتسکا از میانه میدان به محوطه جریمه ماینتس، هری کین آن را به زحمت کنترل کرد و در موقعیت تک به تک با ضربه پای چپ آن را به گل تبدیل کرد.

1999702

در نیمه دوم به نظر می‌رسید که بایرن تلاش می‌کند تا فشار زیادی به بازیکنان وارد نکند و بیشتر به دنبال مدیریت جریان بازی باشد اما تعداد گل‌های نیمه دوم از نیمه اول پیشی گرفت!

بایرن هنوز 3 دقیقه از استراحت بین دو نیمه نگذشته بود که به گل چهارم رسید.  جمال موسیالا پس از دریافت توپ در محوطه جریمه، بعد از تعویض پا توپ را در آستانه ورود به دروازه به مولر پاس داد و او هم به یک ضربه ساده پای راست نیاز داشت تا آن را به گل تبدیل کند.

1999699

برایان گرائودا که پاس تنها گل ماینتس را ارسال کرده بود در دقیقه 55 فرصت یافت تا یک موقعیت خطرناک به نام تیمش ثبت کند اما بدشانس بود که ضربه فنی قوس‌دار او درون چارچوب نویر جای نداشت.

بایرن که نیمه دوم بیشتر روی ضدحملات برنامه ریزی کرده بود و تمامی راه‌های نفوذ را تقریبا بسته گذاشته بود، در دقیقه 61 به پنجمین گل رسید. موسیالا که تا اینجای بازی فقط در نقش سازنده گل نقش داشت، فرصت یافت تا یک گل به نام خود ثبت کند.

روی پاس بلند هری کین از میانه میدان از سمت چپ به راست خط دفاعی ماینتس، موسیالا توپ را دریافت کرد، وارد محوطه جریمه شد و توپ را روی پای راستش برد تا با یک ضربه مهار نشدنی پایش به گلزنی باز شد.

1999697

فاصله گل‌های بایرن در نیمه دوم چندان طولانی نبود و سرژ گنابری که پس از گل موسیالا وارد زمین شده بود در دقیقه 66 ششمین گل میزبان را به ثمر رساند. گل او استثنایی و تماشایی بود؛ روی ارسال بی نقص گورتسکا، گنابری در فاصله یکقدمی دروازه‌بان با اینکه پشت به دروازه بود با بیرون پای راست یکضرب توپ را از بین پاهای دروازه‌بان عبور داد و موفق به گلزنی شد.

1999695

بایرن که به ماینتس فرصت حمله نمی‌داد و در اکثر دقایق نیمه دوم در حوالی محوطه جریمه حریف حضور داشت در دقیقه 70 شاهد هت‌تریک هری کین بود‌. پس از مهار ناقص ضربه سر اریک دایر، هری کین که در نزدیکی دروازه‌بان حضور داشت با ضربه سر این توپ را به گل تبدیل کرد. این صحنه مورد بررسی کمک داور ویدیوی قرار گرفت و سپس تایید شد.

1999703

بایرن رفته رفته در نیمه دوم از هیجان بازی کم می‌کرد و مانند اوایل نیمه حمله نمی‌کرد اما باز هم آن‌ها شانس گلزنی داشتند که یکی از آن‌ها بالاخره در دقیقه 2+90 به دومین گل گورتسکا تبدیل شد. او موفق شد ارسال کیمیش را با ضربه سر وارد دروازه کند.

1999696

در نهایت این دیدار با برتری 8-1 بایرن تمام شد تا آن‌ها پس از بازی مقابل دارمشتات یک بار دیگر در فصل جاری با چنین نتیجه‌ای موفق به کسب برد شوند.

با این برد بایرن مونیخ 57 امتیازی شد و در رده دوم جدول جای دارد. مایتنس هم با 16 امتیاز در رده هفدهم جدول ایستاده است.

دیدگاه‌ها