کد خبر : 2007978 | 20 اسفند 1402 ساعت 13:40 | 40.2K بازدید | 20 دیدگاه

مشکل جدی ژاپن: نمی‌خواهیم به کره شمالی برویم!

فدراسیون فوتبال ژاپن و سرمربی تیم ملی این کشور از حضور در کره شمالی چندان راضی نیستند.

مشکل جدی ژاپن: نمی‌خواهیم به کره شمالی برویم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن باید سومین و چهارمین دیدارش در گروه B از مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 را برابر کره شمالی برگزار کند. 

سایت رسمی فیفا اعلام کرده است که بازی رفت بین این دو تیم در ورزشگاه ملی توکیو برگزار خواهد شد و بازی برگشت پنج روز بعد انجام می‌شود. در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تاکید شده است که دو تیم بازی برگشت را در ورزشگاه کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ برگزار خواهند کرد که باعث نگرانی ژاپنی‌ها شده است. 

هاجیمه موریاسو در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: «اساسا ما به برگزاری بازی در پیونگ یانگ فکر می‌کنیم. با این حال باید احتمال تغییر این ورزشگاه را هم به صورت جدی در نظر داشته باشیم.

تفاوت آب و هوا بسیار مهم است. ما برای این بازی در این ورزشگاه آماده می‌شویم. حتی در صورتی که ورزشگاه تغییر کند هم مشکلی نداریم. این شرایط در آسیا طبیعی است. با این حال، دیدارهایی بین‌الملی باید برنامه مشخصی داشته باشد و این که این برنامه هنوز مشخص نیست ایراد بزرگی است.»

1986898

نکته جالب اینجاست که در دیدار انتخابی المپیک پاریس 2024 بین تیم ملی زنان ژاپن و تیم ملی زنان کره شمالی، ورزشگاه در فاصله سه روز تا برگزاری بازی تغییر کرد و این بازی در ورزشگاه بی‌طرف در عربستان برگزار شد. بازی رفت بدون گل مساوی شده بود و ژاپن توانست در بازی برگشت با نتیجه 1-2 به پیروزی برسد و راهی المپیک شود. 

همه به خوبی از شرایط سخت بازی در کره شمالی مطلع هستند. کره جنوبی پیش از این بازی انتخابی، جام جهانی 2022 قطر را در سال 2019 در این کشور برگزار کرد. هیچ خبرنگاری اجازه ورود پیدا نکرد و بازی هم به صورت مستقیم پخش نشد. این دیدار در شرایطی عجیب و بدون حضور حتی یک تماشاگر در ورزشگاه 50 هزار نفری برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

سون هیونگ مین پس از پایان این بازی به خبرنگاران گفت: «حریف بسیار سرسخت بود. ناسزاهای بسیاری رد و بدل شد. شاید این استراتژی کره شمالی بود اما هرکسی می‌توانست بازی خشن آنها را ببیند. بازیکنان به جای تمرکز روی بازی، مواظب این بودند که مصدوم نشوند. این که بدون مصدوم برگشتیم عالی است. به عنوان یک بازیکن نباید چمن را بهانه کرد اما شرایط طوری بود که نمی‌شد صد درصد توانایی را نشان داد.»

کره شمالی پس از آن بازی دیگر میزبان هیچ تیمی در خانه نبوده است و اگر تیم ملی ژاپن راهی این کشور شود برای اولین بار در 13 سال اخیر و پس از سال 2011 در کره شمالی بازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها