کد خبر : 2008007 | 20 اسفند 1402 ساعت 16:17 | 20.7K بازدید | 33 دیدگاه

اگر اشتباه داوری هم بود، به ضرر ما شد

یک نفر از پیکان جواب سپاهانی‌ها را داد

محمد ستاری درباره برخورد مشکوک خود با رامین رضاییان و اعتراض باشگاه سپاهان به داوری بازی با پیکان توضیحاتی ارائه داد.

یک نفر از پیکان جواب سپاهانی‌ها را داد

به گزارش "ورزش سه"، پیکان در هفته نوزدهم لیگ برتر موفق شد در یک بازی تماشایی، سپاهان را در اصفهان شکست بدهد. این پیروزی در شرایطی رقم خورد که با توجه به جایگاه پیکان در جدول رده‌بندی کمتر کسی انتظار داشت این تیم توانایی شکست طلایی‌پوشان را داشته باشد اما با این حال پیکانی‌ها توانستند ۳-۲ پیروز شوند.

محمد ستاری درباره این مسابقه به خبرنگار ما گفت: بازی خیلی سنگینی بود. با تیم خوب سپاهان در اصفهان بازی داشتیم و آنها از امتیاز میزبانی هم برخوردار بودند. بازی‌های قبلی این تیم را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم در تمام خطوط پرمهره و باکیفیتی هستند. سپاهان یکی از کامل‌ترین تیم‌های امسال است و می‌دانستیم بازی سختی داریم. از طرفی چند بازیکن مصدوم داشتیم و چند بازیکن جوان داشتیم که برای اولین‌بار در ترکیب قرار گرفته بودند.

او ادامه داد: در دقایق اول بازی در اثر اتفاقات فوتبالی و روی بدشانسی یک گل بد خوردیم اما خوش شانس بودیم که کار را جمع کردیم و کادرفنی هم تغییراتی انجام دادند. بازی قبلی ما با آبادان در دقیقه ۹۵ مساوی شد و استرس مساوی شدن بازی را داشتیم و فشار زیادی روی ما بود. درست است که سپاهان ده نفره شده بود اما باور کنید سپاهان هم ۹ نفره هم بشود، همان سپاهان است. بازیکنان این تیم به قدری تجربه و کیفیت دارند که حتی اگر یکی، دو نفرشان اخراج شوند، چیزی از آنها کم نمی‌شود. خدا را شکر که توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

ستاری با تاکید بر اینکه بازیکنان پیکان با هدف پیروزی وارد بازی با سپاهان شده بودند، گفت: سپاهان چند هفته بود که خوب نتیجه نمی‌گرفت و ما این بازی‌ها را کامل آنالیز کردیم و می‌دانستیم نقاط ضعف سپاهان کجاست و تیم‌های دیگر چطور برابر آنها به گل رسیده‌اند. ما هم می‌دانستیم چطور باید به گل برسیم و خدا را شکر سه گلی هم که زدیم، دقیقا روی همان کارهایی بود که در طول هفته تمرین کرده بودیم. ما قبل از بازی هم به برد فکر می‌کردیم اما کاملا می‌دانستیم چه بازی سختی در‌ پیش داریم، به‌خصوص که فشار هواداران سپاهان هم وجود داشت. با این حال بچه‌ها کار خیلی بزرگی انجام دادند و توانستیم نتیجه خیلی خوبی کسب کردیم.

بازیکن پیکان با اشاره به دو بار بازگشت پیکان با بازی عنوان کرد: پتانسیل تیم پیکان خیلی بالاست و امیدوارم این استارتی شود که از این هفته این نتایج خوب را ادامه بدهیم. همانطور که گفتم ما هفته قبل از نفت آبادان جلو بودیم اما در دقایق پایانی استرس نبردن روی بازیکنان تاثیر گذاشت و گل خوردیم. همین مسائل باعث شده بود که در بازی با سپاهان تلاش کنیم تا با چنگ و دندان نتیجه را حفظ کنیم‌. هم‌قسم شده بودیم که در این بازی بزرگ که نگاه‌های همه هواداران فوتبال را به خود جلب می‌کرد، ثابت کنیم پتانسیل بازیکنان و کادرفنی پیکان این جایگاه جدول نیست. خدا را شکر چیزی که می‌خواستیم، اتفاق افتاد.

او که در این مسابقه یک برخورد مشکوک با رامین رضاییان در محوطه جریمه داشت، در خصوص اعتراض باشگاه سپاهان به داوری مسابقه گفت: وقتی سیستمی که همه جای دنیا وجود دارد، در یک کشور نباشد و فوتبالی‌ها از آن محروم باشند، هر تیمی که نتایج باب نیلش نباشد، به مسائل داوری معترض می‌شود. به نظر من بازی ما با سپاهان اصلا طوری نبود که بگوییم داور اشتباه تاثیرگذاری داشت. مثلا در صحنه‌ای که با خود من در محوطه جریمه اتفاق افتاد، سپاهانی‌ها اعتقاد داشتند که می‌توانست پنالتی باشد. من اول تکل زدم و دروازه‌بان ما خروج کرد و توپ را در اختیار گرفت و بعد برخورد اتفاق افتاد. همانجا آقای زمانی به بازیکنان سپاهان توضیح داد و آنها هم قانع شدند اما نمی‌دانم بعد از بازی چه اتفاقی افتاد که همه کسانی که قانع شده بودند، معترض شدند.

ستاری افزود: به نظرم اگر یک تیم هم ضرر کرده باشد، تیم ما بوده است. دقیقه ۲۵ بازی بود که یک برخوردی بین من و شهریار مغانلو اتفاق افتاد و همه کارشناسان داوری گفتند آقای مغانلو باید اخراج شود. این می‌توانست خیلی اتفاق بزرگی باشد. اگر این اتفاق میفتاد، شرایط خیلی تغییر می‌کرد‌. یا در نیمه دوم محمد دانشگر روی حامد پاکدل پنالتی کرد‌. با این شرایط تیمی که ضرر کرده است، ما هستیم. البته من کارشناس نیستم و این اظهارات هم با توجه به نظرات کارشناسان داوری بود. تعجب می‌کنم که تیم سپاهان از داوری بازی شاکی است.

این بازیکن همچنین در مورد شرایط و انگیزه پیکانی‌ها پس از این پیروزی توضیح داد: تیم پیکان به این برد نیاز داشت و چقدر خوب که این پیروزی برابر سپاهان و در اصفهان رقم خورد. تنها جمله‌ای که‌ تیم ما را آزار می‌دهد این است که بعد از هر بازی کارشناسان و مربیان تیم‌های حریف می‌گویند جایگاه پیکان اینجای جدول است. ما مدام می‌گفتیم باید کنار بازی‌های خوب‌مان، نتیجه هم باشد. البته هنوز چیزی عوض نشده و ما هنوز در جدول رده‌بندی ارتقا پیدا نکرده‌ایم و فقط کمی فاصله امتیازی ایجاد کردیم که آن هم ممکن است با عدم نتیجه‌گیری در دو بازی از بین برود. بعد از بازی با سپاهان با بچه‌ها صحبت کردیم و گفتیم این باید استارت نتایج خوب باشد و به هیچ عنوان دیگر نباید به این بازی فکر کنیم. بازی سپاهان کامل‌ تمام شده است.

او در پایان با اشاره به بازی هفته آینده تیمش اظهار داشت: ما از امروز کاملا درباره بازی با ملوان صحبت کردیم و می‌دانیم چه بازی سختی داریم. خیلی خوشحالیم که با روحیه بهتری وارد این مسابقه می‌شویم و حسرت بازی‌ قبلی را نمی‌خوریم. دیگر با بازی با سپاهان فکر نمی‌کنیم و تمرکزمان کاملا روی ملوان است. ملوان یکی از پدیده‌های بی برو برگرد لیگ امسال است و خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند. می‌دانیم که چه بازی سختی داریم و امیدواریم بتوانیم صد خودمان را در زمین بگذاریم و نتیجه خوبی بگیریم.

دیدگاه‌ها