کد خبر : 2008325 | 22 اسفند 1402 ساعت 00:19 | 7K بازدید | 7 دیدگاه

همه موفقیت‌های این باشگاه با نفرات خوزستانی بوده است

حرف‌های جذاب مدیرعامل فولاد: بلند می‌شویم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره شرایط این روزهای تیم خود صحبت‌های مفصلی را انجام داد؛ او نکات جالبی را درباره فولاد بر زبان آورد.

حرف‌های جذاب مدیرعامل فولاد: بلند می‌شویم

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان به عنوان یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای و بزرگ فوتبال ایران که افتخارات زیادی را در سالیان گذشته به دست آورده، در فصل جاری شرایط خوبی نداشته است. در ماه‌های اخیر با توجه به اتفاقات عجیب فولاد از ابتدای فصل شاهد تغییرات مدیریتی در این باشگاه بودیم و بهرام رضاییان یکی از مدیران باتجربه فوتبال که در عضویت هیئت رییسه فدراسیون هم هست، به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شده است.

ویدئو: 327119

از این رو برنامه فوتبال برتر با بهرام رضاییان، مدیرعامل فولاد، درباره شرایط این تیم ارتباط تلفنی برقرار کرد و موضوعات مهمی را با او در میان گذاشت. مشروح صحبت‌های رضاییان را روی خط فوتبال برتر در ادامه می‌خوانید:

**دلیل شرایط نامناسب فولاد؟
همه هواداران و شما اشراف کاملی روی تیم دارند. فولاد تیمی است که قهرمان لیگ بوده، قهرمان حذفی و سوپرجام بوده است. یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های ایران است. متاسفانه این باشگاه درگیر مشکلاتی شده که امیدوارم در آینده به شرایط آرمانی برسد.

**دلیل قطع همکاری با مارتینز؟
در مدتی که خدمت باشگاه فولاد بودم، مرتب به تمرینات سر می‌زدم. ایشان انسان حرفه‌ای و خوبی بودند. من جلسات مختلفی با ایشان داشتم، بارها تمرینات و مسابقات را دیدم. احساس کردم که تیم در حضور 7 ماهه ایشان روند رو به جلویی نداشته است. با ایشان صحبت کردم و با توجه به صحبت‌هایی که هیات مدیره داشتیم، تصمیم گرفتیم با ایشان قطع همکاری کنیم و با آقای آل‌نعمه کار را پیش ببریم. تیم ما با این تغییرات شرایط بهتری از نظر روحی دارد و همدلی تیم بیشتر شده است و نتایج هم این را نشان می‌دهد.

**قرارداد 1.8 میلیون یورویی مارتینز؟
سال اول خودش و همکارانش 800 هزار یورو و با سال دوم تقریبا همین می‌شود.

**شکل توافق با سرمربی اسپانیایی؟
با توجه به اینکه از قرارداد امسال 70، 80 درصد را پرداخت کرده بودیم و تصمیم گرفتیم امسال را بدهیم و ایران را ترک کند. جلساتی داشتیم و در نهایت فسخ یک طرفه نبود و به قول دوستان اقاله انجام شد.
در این بخش محمد میثاقی مجری برنامه از رضاییان سوال کرد که آیا مشکلی از بابت شکایت مارتینز پیش نمی‌آید، گفت: خیر، رضایت گرفتیم و توافق کردیم و مشکلی پیش نمی‌آید.

1966707

**قرارداد عجیب و غریب گادوین منشا؟
مسائلی کلی را خدمت شما و هواداران فولاد عرض کنم. وقت برای صحبت هست و دوست ندارم وارد جزییات شوم. من احساس می‌کنم بحث کردن در این زمینه به فولاد کمکی نمی‌کند. باشگاه فولاد در هر صورت اسپانسر و کارخانه فولاد همه جوره حمایت شده است. فولاد طبق سقف بودجه ای که سازمان لیگ معین کرده و درآمدهایی که داشته بودجه را در اختیار گرفته است.

**از همه می‌خواهم فولاد را حمایت کنند
من نمی‌خواهم وارد جزییات شوم. از شما و هواداران و جامعه فوتبال این خواهش را دارم که فولاد خوزستان را حمایت کنیم. فولاد خوزستان با حمایت‌های کارخانه، مسئولان استان و مردم دارد، شایستگی‌اش بالاتر از این است که اینجای جدول باشد.

**تیم‌های ملی ایران پر از استعدادهای ناب خوزستان هستند
شما بیشتر از من اطلاع دارید که تمام تیم‌های ملی کشورمان پر از استعدادهای ناب خوزستان هستند. ما در ترکیب تیم بزرگسالان خود 5 بازیکن تیم ملی نوجوانان را داریم. به هر حال هر تیمی دچار چالش و فراز و نشیب می‌شود.

**چالش‌هایی بوده، اما باید فولاد دوباره بلند شود
محمدحسین میثاقی در بخش بعدی این مصاحبه نام‌های زیادی را بر زبان آورد که در چند سال گذشته با فولاد قرارداد بستند و بعد از مدتی کوتاه قراردادشان فسخ شده و ضرر هنگفتی به باشگاه فولاد تحمیل شده است.
رضاییان در پاسخ به این موضوع گفت: شما اطلاعاتتان درست و دقیق است. از یک منظر دیگر به این مسئله می‌پردازم. قطعا چالش‌هایی بوده که فولاد به این روز افتاده است؛ من هم قصد توجیه ندارم. در کنار این مسئله می‌گویم باشگاه فولاد خوزستان در کنار مشکلاتی که داشته نمادی از فوتبال کشور ما است که می‌تواند بلند شود و در این راستا حمایت هواداران را می‌طلبد.

ویدئو: 327117

**گاهی اوقات باید ضرر کنید تا به سود تیم باشد
آقای محمدرضا احمدی هفته پیش در برنامه زنده به ماجرای منشا ورود کردند. به عنوان مثال همین را می‌گویم. او قراردادی دوساله با باشگاه داشت، در بازی با پیکان دقیقه 87 وارد زمین شد و دقیقه 88 همسترینگ خود را گرفت و گفت نمی‌توانم بازی کنم! دیگر بازی نکرد تا در بازی با نفت آبادان چند دقیقه به زمین رفت. سرمربی و تشکیلات ما احساس کرد که نیاز به فوروارد داریم. فولاد را هرطور شده باید کمک کنیم. من در آن لحظه تصمیم گرفتم که حتی اگر پولش را کامل بدهیم و بهتر است برود. جایی هست که شما می‌گویید ضرر هم بکنید، اگر در راستای منفعت تیم باشد خوب است.

**دلیل فسخ قراردادهای پرتعداد در سال‌های گذشته؟
متاسفانه نه تنها در فولاد، در اکثر باشگاه‌ها این اتفاقات می‌افتد. شاید یک باشگاه 20 بازیکن داشته باشد وقتی سرمربی عوض می‌شود می‌گوید باشگاه را نمی‌خواهم. اتوبوسی بازیکنان می‌روند و اتوبوسی بازیکنان جدید می‌آیند. شما اشراف خوبی دارید. این به سود یک‌سری افراد است که از قراردادها سود می‌برند.

**همه موفقیت‌های فولاد با خوزستانی‌ها بوده است
شما ببینید موفقیت‌های فولاد در سال‌های قبل با چه کسانی بوده است؟ جام‌ها و تصاویر افتخارآمیزی که که در باشگاه فولاد هستند، متعلق به نفرات خوزستانی هستند. ایمان مبعلی، ایوب والی، حسین کعبی، ساسان انصاری و... همه نفراتی بوده‌اند که از پایه‌های فولاد بالا آمده‌اند و بچه‌های جنوب هستند.

1952174

**خروج از شرایط کنونی حمایت هواداران را می‌طلبد 
با پیشکسوتان دلسوز خوزستان مشورت می‌کنیم؛ اسامی را در نوجوانان و جوانان پیدا کردیم و پشتوانه ما هستند. شرایطی که امروز باشگاه فولاد خوزستان دارد، می‌طلبد هواداران در این شرایط سخت به فولاد کمک کنند.

**باز شدن پنجره نقل و انتقالات با ارتباطات خاص؟
با فدراسیون مذاکره کردم؛ اصلا این جوری نیست. ما باید هوای باشگاه‌ها را داشته باشیم. مرادیان، فرشید اسماعیلی، آقایی و... طلبکار هستند و باید به حقشان برسند. من از آقای نورشرق قول گرفتم و تعهد دادم که انجام شود. من قول می‌دهم تا قبل از عید با این دوستان تسویه حساب کنیم.

**قراردادهای عجیب در مدیریت گذشته؟
گذشته را کار ندارم، دوستان زحمت کشیدند و ان‌شاءالله درس بگیریم. ما باید فولاد را دوباره در کنار هواداران و مردم خوب خوزستان بزرگ کنیم و به روزهای خوب برگردانیم.

دیدگاه‌ها