کد خبر : 2008565 | 23 اسفند 1402 ساعت 13:49 | 43.4K بازدید | 38 دیدگاه

تصمیم جالب کنفدراسیون آسیا؛

علیرضا فغانی، دربی کره به جای شهرآورد ایران!

عليرضا فغانى روز گذشته دربى حساس كره جنوبى را در مرحله يك چهارم نهايى ليگ قهرمانان آسيا سوت زد.

علیرضا فغانی، دربی کره به جای شهرآورد ایران!

به گزارش ورزش سه؛ ديدار برگشت دو تيم اولسان هيوندا و چونبوك موتورز كره جنوبى براى صعود تيم برتر به مرحله نيمه نهايى شرق آسيا روز گذشته با قضاوت عليرضا فغانى داور برجسته ايرانى استراليايى برگزار شد.

اولسان هيوندا كه در بازى برگشت ميزبان اين مسابقه به حساب مى‌آمد بعد از كسب تساوى يك بر يك در بازى رفت، موفق شد با تك گل دقايق وقت اضافه نيمه‌ى اول سئول يونگ وو پيروزى ٢ بر ١ را كسب كرده تا در مجموع دو بازى رفت و برگشت مرحله يك چهارم نهايى، به نيمه نهايى ليگ قهرمانان شرق آسيا صعود كند.

عليرضا فغانى كه دربى حساس كره جنوبى در ليگ قهرمانان آسيا را به خوبى قضاوت كرد، هنگام برگزارى دربى ١٠٣ امروز ايران بين دو تيم پرسپوليس و استقلال در پرواز به سر خواهد برد تا از كره جنوبى به استراليا بازگردد.

2000940

نکته جالب اینکه او شش بار قضاوت شهرآورد پایتخت را برعهده داشته اما حالا به دلیل قانون عجیب 45 ساله‌ها، امکان قضاوت در لیگ برتر ایران را ندارد و البته این در حالی است که او برای قضاوت جام جهانی 2026 آمریکا آماده می‌شود.

قضاوت بين المللى بعدى او روز پنج شنبه هفتم فروردين ١٤٠٣ در شهر هانوى و گروه F رقابت‌هاى مقدماتى جام جهانى ٢٠٢٦ بين ويتنام و اندونزى انجام خواهد شد. ديدارى كه سيزده روز آينده به ميزبانى ويتنام در مقابل اندونزى در پايتخت اين كشور برگزار مى‌شود.

در حال حاضر در گروه F مقدماتى جام جهانى در قاره آسيا، عراق با شش امتياز از دو بازى صدرنشين است و ويتنامى‌ها با يك پيروزى ٢ بر صفر برابر فيليپين و شكست برابر عراقى‌ها در رده دوم قرار گرفته‌اند.

عليرضا فغانى پيش از اين فينال ليگ قهرمانان ٢٠١٤ آسيا را بين دو تيم استراليايى و عربستانى وسترن سیدنی واندررز و الهلال قضاوت كرده بود كه با قهرمانى استراليايى‌ها به پايان رسيد.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها