کد خبر : 2008587 | 23 اسفند 1402 ساعت 15:04 | 14.6K بازدید | 18 دیدگاه

پرسپولیس و استقلال به دو بانک غیردولتی واگذار می‌شوند؛

توضیح مهم وزیر در مورد مالکان جدید سرخابی

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد هیئت واگذاری پرسپولیس و استقلال با واگذاری این دو باشگاه به صندوق‌های وزارت رفاه مخالفت کرده است.

توضیح مهم وزیر در مورد مالکان جدید سرخابی

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که فرصت زیادی برای حل مشکل مالکیتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای اخذ مجوز حرفه‌ای باقی نمانده است، صبح امروز سخنگوی دولت اعلام کرد موضوع واگذاری پرسپولیس به شستا منتفی شده و مذاکرات برای انتقال آنها به دو بانک غیردولتی صورت گرفته است.

ساعاتی پس از اظهارات سخنگوی دولت، کیومرث هاشمی نیز در گفتگویی در این باره توضیح داد. او گفت: با توجه جایگاه و نام دو باشگاه بزرگ کشور، باشگاه‌های فرهنگی پرسپولیس و استقلال، در فوتبال ایران و حتی آسیا همواره حمایت معنوی از این دو باشگاه در دستور کار بوده اما به دلیل قوانین موجود امکان حمایت مالی از این دو باشگاه وجود ندارد و عملا طبق قانونی که مجلس گذاشته، این باشگاه‌ها از هیچ کمک مالی برخوردار نیستند. ضمن اینکه بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان، باشگاه‌داری جزو وظایف ما نیست و این وزارتخانه مسئول سیاست‌گذاری ورزش کشور و موضوعات کلان ورزش است.

او ادامه داد: من باید به این نکته تاکید کنم که دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس به عنوان ویترین‌های اصلی و سرمایه‌های فوتبال کشور جایگاه بزرگی دارند و سرمایه‌های اجتماعی بزرگی هستند که قطعا با مدیریت صحیح می‌توانیم از ظرفیت بزرگی که این دو یاشگاه به واسطه هواداران میلیونی دارند، استفاده مطلوب کنیم. این می‌تواند مزیتی را برای مالکان دو باشگاه فراهم کند. بر همین اساس ظرفیت بزرگ این دو باشگاه فرصت مهمی را در اختیار مالکان محترم این دو باشگاه قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از نام این دو باشگاه کاری تجاری و درآمدزایی انجام بدهند.

وزیر ورزش با اشاره به پیگیری‌های دولت در این زمینه گفت: اگر بخواهم از منظر تاریخی هم به موضوع واگذار استقلال و پرسپولیس نگاه کنم باید بگویم همانطور که در آرشیو اخبار و رسانه‌ها وجود دارد، همواره شعارهای دولت‌های قبل هم بوده و هیچوقت هم این اتفاق در دولت‌های گذشته رخ نداد اما در دولت مردمی بر خلاف دولت‌های پیشین حل مشکل دو باشگاه از ابتدای تشکیل دولت در دستورکار دولت قرار گرفت و بر همین اساس بخشی از سهام دو باشگاه از طریق بورس به مردم واگذار شد و در اختیار مردم قرار گرفت. در ادامه بر اساس مصوبه هیئت واگذاری به مزایده گذاشته شد اما منجر به نتیجه نشد و مجموعه‌هایی هم اعلام آمادگی کرده بودند، ظرفیت‌های پشتیبانی کامل از این دو تیم را نداشتند.

هاشمی در پایان عنوان کرد: با این حال دولت از تمام ظرفیت قانونی خود برای حل مشکلات این دو باشگاه استفاده کرد. با همین رویکرد و برای حل مشکل مالکیت دو باشگاه در دولت ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری یکی از این دو باشگاه به صندوق‌های وزارت رفاه فراهم شد اما هیئت واگذار نپذیرفت و نظر هیئت بر این بود که این تیم‌ها با مذاکراتی که وزیر محترم اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی با برخی بانک‌های غیردولتی صورت خواهند داد، به دو بانک غیردولتی واگذار شود. لذا دولت امروز این مجوز را داد که هیئت واگذاری مقدمات واگذاری به دو بانک غیردولتی را فراهم کند و بر همین اساس هم اقدامات قانونی برای این منظور صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها