کد خبر : 2008761 | 24 اسفند 1402 ساعت 04:30 | 62.2K بازدید | 45 دیدگاه

الهلال، اولسان، العین و تیمی از جنس منچسترسیتی

چهار تیم به دنبال قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

۴ تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند و به نظر این مرحله با اتفاقات جذاب زیادی همراه باشد.

چهار تیم به دنبال قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی این تورنمنت مشخص شدند. الهلال عربستان همراه با العین امارات در منطقه غرب آسیا و اولسان هیوندای کره جنوبی همراه با یوکوهامای ژاپن قرار است برای آخرین بار در این فرمت از لیگ قهرمانان آسیا، برای حضور در فینال تلاش کنند. حضور قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ اصلی‌ترین نکته از این مرحله لیگ قهرمانان است و نشان می‌دهد که عنوان‌داران سابق همچنان برای قهرمانی انگیزه دارند.

الهلال عربستان
شاگردان ژرژ ژسوس در قامت زعیم آسیا این روزها، در بهترین فرم تاریخ خودشان هستند. الهلال با چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پرافتخارترین تیم این تورنمنت است و این در حالی است که آنها در لیگ قهرمانان سال گذشته هم موفق شدند به فینال راه پیدا کنند اما شکست در برابر اوراواردز مانع از پنجمین قهرمانی آنها شد.

2000863

نماینده عربستان ۲۸ پیروزی متوالی را در این فصل تجربه کرده و با ناکامی در تضاد است؛ الهلال در مرحله گروهی با نساجی نوبهار ازبکستان و بمبئی سیتی هند رودر رو شد و به سادگی با صدرنشینی در این گروه راهی مرحله حذفی شد تا ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی سپاهان ایران را از پیش بردارد و پس از آن هم الاتحاد عربستان رقیب سنتی خودش را شکست داد. تقابل با العین امارات برای این تیم می‌تواند دیداری به مانند دیگر دیدارهای این فصل الهلال باشد اما قطعاً نتیجه آن هم قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

العین امارات
بنفش پوشان اماراتی که در دو سال اخیر از قهرمانی در لیگ امارات باز ماندند حالا امیدوار به رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا هستند اما دیدار برابر الهلال می‌تواند مهم‌ترین و سخت‌ترین بازی این فصل آنها باشد. از آخرین قهرمانی العین در آسیا ۲۱ سال می‌گذرد و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ علی‌رغم حضور در فینال از قهرمانی ناکام ماندند. هرنان کرسپو تا اینجای کار تیمش در رده دوم لیگ امارات قرار دارد و در لیگ قهرمانان آسیا هم اگرچه ۱۵ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن در مرحله گروهی را کسب کرد اما در مسیر رسیدن به نیمه نهایی تلاطم‌های بسیار زیادی را تجربه کرد.

1997858

آنها در مرحله گروهی موفق شدند پاختاکور ازبکستان، آهال ترکمنستان و الفیحا عربستان را شکست دادند و در تنها دیداری که پیروز نشدند، مسابقه برگشت برابر پاختاکور در امارات بود و خط دفاعی متزلزل آنها باعث شده بود تا فقط یک کلین‌شیت در ۶ بازی مرحله گروهی داشته باشند. نماینده امارات در مرحله یک هشتم موفق به شکست دادن نسف قارشی شد اما باز هم از بسته نگه داشتن دروازه خود ناکام ماند. در ادامه هم موفق شدند النصر را با نتیجه ۱ بر صفر شکست دهند اما در عربستان برای شکست دادن النصر ساعات سختی را تجربه کردند. العین تا چند قدمی حذف از آسیا هم پیش رفت اما در ضربات پنالتی جان سالم به در برد تا بدین ترتیب العین هم در جمع ۴ تیم برتر آسیا باقی بماند.

اولسان هیوندا
اولسان سال ۲۰۲۳ را با قهرمانی در لیگ کره جنوبی به پایان رساند و نماینده فوتبال کره جنوبی پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۰ موفق شد دومین قهرمانی تاریخش را تجربه کند. اولسان از ۲۰۲۰ تاکنون درگیر جوان‌سازی ترکیبش بود و حالا جوانان این تیم در سطح آسیا هم نشان دادند کیفیت لازم را دارند. اولسان در مرحله گروهی به سختی آن هم به عنوان یکی از تیم‌های دوم شانس صعود پیدا کرد و شکست مقابل جوهور دارالتعظیم باعث شد تا کیفیت آنها زیر سوال برود اما به مرور زمان شرایط فنی خودشان را پیدا کردند. اولسان در یک هشتم نهایی با شکست دادن ونکفورت ژاپن باید به مصاف جونبوک موتورز دیگر نماینده قدرتمند کره می‌رفت و پیروزی ۲ بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، آنها را به نیمه نهایی آسیا رساند.

1935667

یوکوهاما ژاپن
هری کیول که در پاییز دستیار برندان راجرز در تیم سلتیک بود، حالا به عنوان سرمربی یوکوهاما شرایط بسیار مطلوبی را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می‌کند. یوکوهاما سال ۲۰۲۳ را به عنوان تیم دوم جدول با اختلافی ۷ امتیازی نسبت به ویسل کوبه به پایان رساند و در لیگ سال ۲۰۲۴ تاکنون در دو بازی تنها یک برد تجربه کرده است. کوین مسکات که در مرحله گروهی هدایت یوکوهاما را بر عهده داشت با این تیم توانست ۱۲ امتیاز در گروهی که شاندونگ چین، اینچئون کره جنوبی و کایا حضور داشتند، کسب کنند و در یک هشتم نهایی پس از شکست دادن بانکوک یونایتد، دوباره به مصاف شاندونگ هم‌گروه خودشان رفتند و موفق شدند با حضور هری کیول دو پیروزی شیرین و دلچسب را کسب کنند.

2001187

این تیم تنها یک بار در فصل ۱۹۸۹/۹۰ به فینال مسابقات آسیا راه پیدا کرد که آن هم با شکست برابر چین همراه شد اما اکنون فرصتی است تا تیمی که زیرمجموعه گروه سیتی، مالک باشگاه منچسترسیتی است تا فینال پیشروی کنند.

زمان و تاریخ برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی به شرح زیر است: 
الهلال - العین
۲۸ فروردین و ۴ اردیبهشت
اولسان - یوکوهاما
۲۹ فروردین و ۵ اردیبهشت

دیدگاه‌ها