کد خبر : 2009072 | 25 اسفند 1402 ساعت 20:02 | 8.4K بازدید | 5 دیدگاه

مبینا و ناهید برای طلای تاریخی می‌جنگند

رویاهای بزرگ دختران تکواندو در پاریس

تیم ملی تکواندوی زنان ایران با دو ملی پوش به المپیک پاریس پای می‌گذارد و امیدوار به تاریخ سازی است.

رویاهای بزرگ دختران تکواندو در پاریس

به گزارش "ورزش سه"، ناهید کیانی که با کسب مدال طلای 53- کیلوگرم تکواندوی جهان در سال 2023 همه را شگفت زده و بلیت پاریس را به نام خودش رزرو کرد، حالا یک یار جوان هم در المپیک کنار خود می‌بیند. 

2001810

مبینا نعمت زاده 18 ساله که طلای نوجوانان جهان در سال 2022 را در کارنامه دارد، بعد از کش و قوس‌های فراوان تنها نماینده زنان تکواندوی ایران در مسابقات کسب سهمیه در قاره آسیا لقب گرفت و امروز به خوبی جواب اعتماد کادرفنی را داد و توانست با اقتدار به فینال صعود کند و سومین سهمیه تکواندوی ایران را به نام خودش رقم بزند. 

تیم ملی تکواندو ایران پیش از این توسط ناهید کیانی و مهران برخورداری برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دو سهمیه کسب کرده بود و این سومین سهمیه حضور در المپیک تکواندو ایران بود. فردا نیز آرین سلیمی برای کسب چهارمین و آخرین سهمیه می‌جنگد.

2001809

اما در بخش دختران به نظر می‌رسد اتفاقات خوبی برای تکواندوی ایران در حال رخ دادن است. ناهید کیانی را می‌توان یکی از پرامیدترین بانوان اعزامی ایران به المپیک دانست، دختر 25 ساله‌ای که سال 2023 نشان داد توانایی قهرمانی جهان را دارد و حالا به امید تاریخ سازی و کسب اولین طلای تاریخ ورزش زنان ایران در المپیک در حال آماده سازی است.

مبینا نعمت زاده هم در اوج جوانی با انگیزه‌ای بالا توسط مینو مداح سرمربی تیم ملی و مهروز ساعی مربی شخصی خودش و البته مربی تیم ملی آماده خواهد شد.

تکواندو تنها در المپیک 2016 توانسته توسط کیمیا علیزاده اولین و آخرین مدال ورزش زنان ایران را در المپیک کسب کند و حالا برای اولین بار این رشته دو نماینده را در بخش بانوان در المپیک پاریس خواهد داشت
.
المپیک قبلی برای تکواندوی ایران کابوس وار بود و حالا هادی ساعی در راس و اعضای کادرفنی در زیرمجموعه او امیدوار هستند تکواندو یک المپیک موفق و متفاوت را در پاریس تجربه کند.

دیدگاه‌ها