کد خبر : 2009407 | 27 اسفند 1402 ساعت 11:59 | 28.9K بازدید | 43 دیدگاه

10 هفته پایانی لیگ برتر:

آسان‌ترین و دشوارترین مسیر قهرمانی فصل

تنها 10 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس باقی مانده و حساسیت این مسابقات روز به روز بیشتر می‌شود.

آسان‌ترین و دشوارترین مسیر قهرمانی فصل

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به هفته‌های حساس و پایانی‌اش نزدیک می‌شود و فشار و استرس روی تیم‌ها و هواداران هر هفته بیش از قبل افزایش پیدا می‌کند. 

حالا تقریبا همه تیم‌ها 10 بازی پیش رو دارند که باید انجام دهند و به نظر می‌رسد که الان زمان مناسبی برای این است که بتوانیم روندی که هر تیم و خصوصا مدعیان قهرمانی در پیش دارند را مقایسه کنیم و به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنیم. 

در این مطلب از رده‌بندی قدرت اوپتا استفاده شده است. این سیستم رده‌بندی امتیازی را در بازه صفر (بدترین تیم دنیا) تا 100 (منچسترسیتی) برای رده‌بندی 13 هزار تیم فوتبال برابر یکدیگر به کار می‌گیرد و می‌توان از این سیتسم برای تعیین دشواری دیدارهای باقی مانده هر تیم در لیگ برتر انگلیس استفاده کرد. 

به عبارتی دیگر، قرار است میانگین رتبه 10 حریف باقی مانده هر تیم از لیگ برتر محاسبه شود تا مشخص شود که چه تیمی آسان‌ترین مسیر را در پیش دارد و چه تیمی با چالش بیشتری در چند ماه باقی مانده روبرو خواهد بود.

کورس قهرمانی

آرسنال برای حفظ صدرنشین با چالش بزرگی روبرو خواهد بود. در حالی که 10 هفته تا پایان رقابت‌ها باقی مانده، آنها با تفاضل گل و پس از کسب هشت پیروزی متوالی با مجموع 33 گل زده و چهار گل خورده بالاتر از لیورپول و منچسترسیتی قرار گرفته‌اند. 

با این حال، آنها باید همین روند را حفظ کنند و در بهترین شرایط ممکن بمانند تا بتوانند همچنان صدر جدول را در اختیار داشته باشند و جدول مدنظر نشان می‌دهد که آنها سخت‌ترین روند تا رسیدن به قهرمانی را در بین سه مدعی اصلی دارند. 

2002383

تیم میکل آرتتا باید در زمین منچسترسیتی، تاتنهام و منچستریونایتد به میدان بروند و دیدارهای دشواری در خانه برابر چلسی و استون ویلا و همچنین برایتون و ولورهمپتون پیش رو خواهد داشت. بر اساس داده‌های اوپتا، آنها پنجمین روند دشوار در بین 20 تیم لیگ برتری را در پیش دارند و به نظر می‌رسد که باید در هر 10 بازی بهترین عملکرد ممکن را ارائه کنند. 

با وجود این که سیتی و لیورپول هم دیدارهای آسانی در پیش ندارند اما برنامه هر دو از آرسنال بهتر است. دردسر سیتی از لیورپول بیشتر است چون باید چند روز دیگر در خانه میزبان آرسنال باشد و بازی با تاتنهام هم در پیش است. 

2002389

این در حالی است که لیورپول باید در خانه اورتون و منچستریونایتد به میدان برود که هر دو تیم نهایت تلاش‌‎شان را برای دور کردن آنها از جام به کار خواهند گرفت اما جز این دو بازی، آنها تنها یک بازی خانگی با تاتنهام و سفر به ویلا پارک برای بازی با استون ویلا را به عنوان چالش در پیش خواهند داشت.

کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان

هنوز مشخص نیست که آیا لیگ برتر سهمیه پنجم را هم در فصل آینده لیگ قهرمانان در اختیار خواهد داشت یا خیر اما تلاش برای کسب سهمیه و حضور در جمع چهار تیم که سهمیه‌شان قطعی خواهد بود به شدت ادامه دارد و یکی از سه تیم استون ویلا، تاتنهام و منچستریونایتد این جایگاه را به دست خواهد آورد. 

استون ویلا در حال حاضر با دو امتیاز اختلاف در جایگاه چهارم است اما جالب است بدانید که آنها دومین روند دشوار در بین 20 تیم لیگ برتری تا پایان فصل را در پیش دارند و احتمال لغزش‌شان بسیار زیاد است.

2002384

شاگردان اونای امرزی باید در زمین منچسترسیتی، آرسنال، وستهم و برایتون به میدان بروند و در خانه هم میزبان لیورپول، چلسی و ولورهمپتون خواهند بود. آنها هیچ دیداری با پنج تیمی که در حال حاضر در قعر جدول هستند ندارند و شش بازی پیش رو برابر تیم‌های نیمه بالایی جدول است. 

شرایط برای تاتنهام کمی آسان‌تر است، هرچند آنها هم همچنان هشتمین روند دشوار در لیگ را در اختیار دارند. آنها در اواخر فصل باید برابر نیوکسل، منچسترسیتی، آرسنال و لیورپول به میدان بروند که ممکن است شانس‌شان را تا حد زیادی کاهش دهد. 

منچستریونایتد در این میان با اختلاف آسان‌ترین کار را در پیش دارد و تنها باید در خانه به مصاف لیورپول و آرسنال برود که هر دو بازی در خانه برگزار خواهد شد و تنها دیدارهای این تیم برابر هفت تیم بالای جدول است. مشکل یونایتد این است که هشت امتیاز با استون ویلا در جایگاه چهارم فاصله دارد اما فهرست دیدارهای پیش رو باعث می‌شود که امیدوار باشند.

جنگ بقا

از نظر واقع‌گرایانه باید گفت که کار شفیلد یونایتد و برنلی تمام است. آنها باید بازگشتی باورنکردنی و جانانه داشته باشند تا بتوانند در فاصله 10 بازی تا پایان فصل همچنان در این رقابت‌ها بمانند. حتی یک برنامه خوب هم به آنها کمکی نخواهد کرد. 

برنلی ششمین روند آسان دیدارها را در ادامه لیگ در پیش دارد اما کسب 20 امتیاز از این دیدارها برای آنها بسیار غیرقابل دسترس است. شرایط برای شفیلد از این هم سخت‌تر است چون دیدارهای دشواری در پیش دارند. بنابراین یک جایگاه دیگر باقی می‌ماند و چهار یا شاید پنج تیم باید برای فرار از سقوط رقابت کنند. 

2002385

لوتون، ناتینگهام فارست، اورتون و برنتفورد در این رقابت حاضر هستند. کریستال پالاس در حال حاضر هشت امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و در امان است اما شرایط ممکن است برای آنها هم دشوار شود. 

لوتون پس از شکست دراماتیک 3-4 برابر بورنموث با خطر بیشتری روبرو است. دیدارهای پیش رو برابر تاتنهام، آرسنال و سیتی برای آنها بسیار دشوار خواهد بود و احتمالا بیشتر تمرکز این تیم روی کسب پیروزی در دیدار برابر ناتینگهام، برنتفورد و اورتون برای کسب امتیاز است. 

این در حالی است که دیگر رقبای این تیم شامل برنتفورد، ناتینگهام و اورتون در واقع آسان‌ترین روند، چهارمین روند آسان و پنجمین روند آسان را در ادامه در پیش دارند و احتمال این که بتوانند امتیاز بیشتری نسبت به آنها کسب کنند بسیار بیشتر است و همین فشار را روی لوتون افزایش می‌دهد اما این تیم امیدوار است که کسر امتیاز احتمالی از ناتینگهام به کمک آنها بیاید.

دیدگاه‌ها