کد خبر : 2009422 | 27 اسفند 1402 ساعت 13:07 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر ورزش دنبال ریاست فدراسیون جهانی نیست

آخرین خبر از تاسیس و انحلال فدراسیون‌ها!

معاون وزیر ورزش می‌گوید یکی از فدراسیون‌های جدید التاسیس منحل خواهد شد.

آخرین خبر از تاسیس و انحلال فدراسیون‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، در ماه‌های اخیر و قبل و بعد از روی کار آمدن کیومرث هاشمی در وزارت ورزش تغییراتی در میان فدراسیون‌های ملی و حتی بین‌المللی داخل کشور به وجود آمد.

تاسیس چند فدراسیون جدید و البته به وجود آوردن فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای بدون توجه به وجود یک فدراسیون دیگر از جمله مواردی بود که امروز شروین اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش به آن‌ها پاسخ داد.

در ابتدا اسبقیان در خصوص شرایط فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و اینکه وجود دو فدراسیون بین‌المللی موازی به ضرر ورزش کشور نیست، عنوان کرد: "اینکه دو فدراسیون جهانی وجود داشته باشد مغایر با قانون نیست. وزیر ورزش دنبال ریاست فدراسیون جهانی نیست. آن چیزی که دغدغه وزارت ورزش است دغدغه رهبر انقلاب نیز هست. ایشان در این خصوص گلایه‌هایی داشتند پس هماهنگی لازم صورت گرفت تا برای بین‌المللی کردن این رشته گام‌های عملیاتی برداشته شود. دوباره تاکید می‌کنم وزیر ورزش به دنبال ریاست در فدراسیون جهانی نیست."

2002413

معاون وزیر درباره انتخابات فدراسیون‌ها در سال جدید و تاسیس چند فدراسیون در دوره وزیر ورزش پیشین گفت: هر تصمیمی باید با مطالعه باشد. فدراسیون بادبانی به فدراسیون قایقرانی بازمی‌گردد. فدراسیون راگبی نیز به‌طور مستقل ادامه می‌دهد. درباره فدراسیون ساحلی و دریایی هم این موضوع در حال بررسی است. به فکر ایجاد فدراسیون جدید نیستیم، مگر اینکه پیشنهاد شود و نیاز به ایجاد فدراسیون جدید باشد. درباره انتخابات سال جدید هم باید عنوان کنم که برخی فدراسیون‌ها ماه‌ها با سرپرست بودند، اما تعیین و تکلیف شدند. ما در فروردین دو انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی و ورزش سه‌گانه را داریم. در اردیبهشت هم انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی را داریم. تلاش می‌کنیم تا تیر ماه فدراسیونی نباشد که با سرپرست باشد."

دیدگاه‌ها