کد خبر : 2009495 | 27 اسفند 1402 ساعت 18:47 | 5.1K بازدید | 11 دیدگاه

با 2 گل در وقت‌های اضافه؛

چلسی 4-2 لستر: صعود نفس‌گیر به نیمه نهایی جام حذفی

چلسی در یک چهارم نهایی جام حذفی با نتیجه 4-2 لسترسیتی را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

چلسی 4-2 لستر: صعود نفس‌گیر به نیمه نهایی جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، چلسی در بازی دور یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس امروز از لسترسیتی میزبانی کرد و در آخرین دقایق بازی موفق شد جواز صعود به دور بعدی را پیدا کند.

ویدئو: 327676

چلسی این بازی را هجومی آغاز کرد و حریف چمپیونشیپی خود را تحت فشار قرار داد. مالکیت توپ بیشتر به آبی‌ها اجازه داد تا در دقیقه 13 به گل برسند.

نیکلاس جکسون پس از نفوذ به محوطه جریمه یک بازیکن را از پیش رو برداشت و به زاویه بسته با دروازه‌بان رسید که تصمیم گرفت با یک پاس عرضی فرصت گلزنی مارک کوکوریا را فراهم کند. کوکوریا با یک ضربه ساده دروازه خالی حریف را باز کرد.

2002502

چلسی پس از گلزنی فشار حملات بیشتری را روی دروازه لستر شکل داد که یک ضربه پنالتی حاصل آن بود. رحیم استرلینگ در دقیقه 25 فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه پنالتی زمینی او توسط یاکوب استولارچیک دفع شد.

استرلینگ در نیمه اول بازی عملکرد عجیبی داشت و یک فرصت گلزنی دیگر را هم از دست داد. چلسی پس از گلزنی جریان بازی را کنترل می‌کرد و فرصت ایجاد موقعیت خطرناک به لسترسیتی نمی‌داد. در دقیقه 43 استرلینگ پس از پاس‌کاری با مویسس کایسدو در محوطه جریمه شانس خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او در موقعیت تک به تک از کنار دروازه به بیرون رفت.

چلسی در نیمه اول نگرانی‌ای برای فرم استرلینگ نداشت، چون کمی بعد کول پالمر گل دوم را به ثمر رساند. استرلینگ که در گلزنی ناکام بود، روی پرتاب اوت دستی به موقع دخالت کرد و پس از دریافت توپ به سمت محوطه جریمه لسترسیتی نزدیک شد.

استرلینگ با سرعت پیش رفت و کول پالمر را در حال نزدیک شدن به دروازه دید که پاس عرضی را به او رساند و این بازیکن هم به راحتی توپ را در دقیقه 1+45 وارد دروازه کرد.

2002503

چلسی در نیمه دوم کار را بد شروع نکرده بود اما یک اشتباه فردی تمام محاسبات مائوریسیو پوچتینو را بهم ریخت. در دقیقه 51 اکسل دیساسی سعی داشت روی فشار وینگر حریف با پاس به عقب بازی را باز کند که ارسال اشتباه او به روبرت سانچز نرسید و با فاصله زیاد از دروازه‌بان به گل تبدیل شد.

2002505

این گل به لسترسیتی شهامت زیادی داد تا به فکر تغییر نتیجه بازی باشد و بیشتر به سمت دروازه چلسی حرکت کند. هنوز 10 دقیقه از گل به خودی دیساسی نگذشته بود که تیم میزبان به گل تساوی رسید.

استفی ماویدیدی روی ارسال به سمت راست خط دفاعی چلسی به توپ رسید و درحالی‌که مالو گوستو را پیش روی خود داشت به سمت محوطه جریمه چلسی حرکت کرد. ماویدیدی موفق شد با یک پا عوض کردن گوستو را فریب داد و با ضربه قوس دار پای راست، سانچز را مغلوب خود کند تا گل تساوی را در دقیقه 62 به ثمر برساند.

2002506

کسب گل تساوی زنگ خطر بزرگی برای شاگردان پوچتینو بود و پس از آن حملات چلسی دوباره با قدرت بیشتری دنبال شد. پس از یکی دو حرکت که بدون نتیجه باقی ماند، در دقیقه 71 نیکلاس جکسون به سمت دروازه لستر حرکت می‌کرد که در موقعیت تک به تک با خطای کالوم دویله متوقف شد.

داور ابتدا به او کارت زرد نشان داد و تصمیم به پنالتی گرفته بود که با بررسی VAR این مدافع جوان انگلیسی را با کارت قرمز جریمه کرد و به جای پنالتی‌، ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه اعلام کرد.

این ضربه ایستگاهی برای چلسی ثمری نداشت و توسط استرلینگ از بالای دروازه به بیرون رفت اما اخراج مدافع لسترسیتی به شدت این تیم را تحت فشار قرار داده و چلسی را رو به جلو کشاند.

تیم میزبان توسط نونی مادوئکه در دقیقه 88 فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه خطرناک او روی پاس مالو گوستو با واکنش به موقع دروازه‌بان یک ضربه کرنر برای چلسی داشت.

چلسی تا پایان 90 دقیقه موفق نشد نتیجه این بازی را تغییر دهد، اما با آغاز 8 دقیقه وقت اضافه، بالاخره آبی‌ها به هدفی که داشتند رسیدند و گل سوم را وارد دروازه لسترسیتی کردند.

2002507

کارنی چوکوئمکا که در دقیقه 78 به جای میخایلو مودریک وارد زمین شده بود در دقیقه 2+90 پس از یک دو با کول پالمر با ورود به محوطه جریمه در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت که با ضربه زمینی پای راست گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

میزبان پس از این گل سعی نکرد از برتری‌اش دفاع کند و حضور در زمین حریف را ادامه داد تا به یک گل دیگر هم برسد. روی یک ضدحمله نونی مادوئکه که به سمت دروازه لسترسیتی حرکت می‌کرد درحالی‌که دو هافبک حریف سعی بر توقف او داشتند، با ضربه قوس دار پای چپ توپ را از بالای دستان دروازه‌بان حریف عبور داد و گل چهارم را در دقیقه 8+90 به ثمر رساند.

2002508

داور چند لحظه بعد سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا چلسی به عنوان برنده این بازی به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

دیدگاه‌ها