کد خبر : 2009524 | 28 اسفند 1402 ساعت 00:18 | 285.5K بازدید | 302 دیدگاه

هند جنجالی و خطای مبهم؛

کارشناسی دو صحنه مشکوک به پنالتی پرسپولیس

دو صحنه جنجالی قضاوت کوپال ناظمی در دیدار پرسپولیس - پیکان را تحت تاثیر قرار داد.

کارشناسی دو صحنه مشکوک به پنالتی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ با برتری دو بر صفر برابر پیکان به پایان رسید. این مسابقه که قضاوت آن بر عهده کوپال ناظمی بود، در شرایطی با این نتیجه همراه شد که گل اول سرخپوشان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

همچنین در دقایق پایانی نیمه اول نیز یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد اما در شرایطی که اعضای تیم حریف اعتقاد به هند داشتند، داور دستور به ادامه بازی داد.

بولت پرسپولیسنظرات کارشناسان داوری درباره این صحنه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

📌 برخورد محمدحسین فلاح و مسعود ریگی (پنالتی- دقیقه ۳۷)

ویدئو: 327690

✅ محمدرضا ابوالفضلی: مدافع پیکان بدون‌ اینکه بتواند برای تصاحب توپ موفق عمل کند و یا آن را دفع کند، با بی‌احتیاطی و با زانوی چپِ خود، به زانوی چپِ مهاجم ضربه وارد کرده و وی را سرنگون می‌کند. نکته حائز اهمیت این صحنه این است که پای مدافع قبل از برخورد اصلا روی زمین قرار نگرفته بود، لذا با توجه به جای‌گیری و‌ زاویه بسیار عالی داور، پنالتی به درستی اعلام شد.
✅ محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع با پای چپ مانع حرکت مهاجم می‌شود و ران مهاجم را می‌زند و باعث سرنگونی او می‌شود. با توجه با زاویه و فاصله داور به صحنه، اعلام پنالتی تصمیم صحیح داور بود.
✅ مهدی عالیقدر: مدافع به وضوح با ستون كردن پا مانع از حركت مهاجم مي‌شود و تصميم داور مبني بر اعلام پنالتي صحيح است.
✅ ابراهیم میرزابیگی: مدافع پیکان با پای چپ مرتکب خطا می‌شود و پنالتی هم به درستی اعلام می‌شود.
✅ حسین عسگری: این صحنه پنالتی بود. شاید برخی بگویند موقعیتی برای بازیکن پرسپولیس نبود و او قصد داشت از محوطه جریمه خارج شود، اما در هر صورت مدافع با بی‌احتیاطی بازیکن پرسپولیس را سرنگون می‌کند و مرتکب خطای پنالتی می‌شود.
✅ بابک وسیله‌بر: داور در فاصله و زاویه مناسبی قرار داشت و خطا با بی‌احتیاطی مدافع را به درستی تشخیص داد. اعلام پنالتی بدون جریمه شخصی صحیح بود.
✅ سعید علینژادیان: مدافع تیم‌ پیکان با بی‌احتیاطی پای بازیکن پرسپولیس را می‌زند و باعث سرنگونی او می‌شود. پنالتی به درستی اعلام شد.

📌 برخورد توپ به مهدی ترابی (مشکوک به هند- دقیقه 3+45)

ویدئو: 327697

✅ محمدرضا ابوالفضلی: این صحنه اصلا پنالتی نیست، چراکه مدافع قصد بازی با توپ از طریق پا را داشت و بعد از کمانه کردن توسط پا، توپ به دستش برخورد کرد. البته این نکته هم قابل توجه است که توپ از هم‌دسته خودِ بازیکن به وی رسید. با این تفاسیر ادامه بازی به درستی توسط داور اعلام شد.
✅ محمدحسین ترابیان: توپ ارسالی توسط مهاجم پس از برخورد به بدن بازیکن مدافع به دستش برخورد می‌کند. در این صحنه مدافع هم قصد دور کردن دست خود از برخورد توپ دارد. ادامه بازی، تصمیم درست داور بود.
✅ مهدی عالیقدر: توپ پس از دفع توسط مدافع به دست خودش برخورد می‌کند كه اين صحنه به هيچ وجه نمی‌تواند هند باشد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: توپ اول به پای بازیکن پرسپولیس می‌خورد و سپس کمانه می‌کند و با دستش برخورد می‌کند. این برخورد نمی‌تواند خطای هند باشد.
❌ حسین عسگری: این صحنه یک پنالتی واضح است. دست آقای ترابی کاملا غیرطبیعی است و خیلی آگاهانه توپ را با دستش کنترل می‌کند. این قانون که توپی که از بدن به دست بخورد هند نیست، سه سال است که تغییر کرده است و در حال حاضر این برخوردها هند محسوب می‌شود.
✅ بابک وسیله‌بر: این صحنه دقیقا مصداق اصلاحیه اخیر کمانه توپ از بدن و برخورد به دست است که تعمدی هم در آن در کار نیست و هند تلقی نمی‌شود. بنابراین ادامه بازی صحیح است.
✅ سعید علینژادیان: بازیکن پرسپولیس ابتدا توپ را دفع می‌کند و در ادامه توپ به دست خودش برخورد می‌کند که طبق قانون این صحنه به هیچ وجه هند نیست و داور با جایگیری خوب خود تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دیدگاه‌ها