کد خبر : 2009669 | 28 اسفند 1402 ساعت 12:00 | 149.2K بازدید | 128 دیدگاه

هشدار به رئال و پاریس

رستاخیز بارسا: تصمیمی که همه چیز را عوض کرد

بارسلونا هفته‌ای رویایی را پشت سر گذاشت و حالا همان تیمی شده که همه انتظارش را داشتند. این تحول با یک تصمیم ناگهانی شروع شد.

رستاخیز بارسا: تصمیمی که همه چیز را عوض کرد

به گزارش "ورزش سه"، بارسا هفته بزرگ خود را به بهترین شکل ممکن تمام کرد. این بهترین هفته فصل آبی و اناری‌ها بدون هیچ تردیدی بود. 

همه چیز طبق برنامه و به گونه‌ای پیش رفت که تا چند ماه پیش هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد. سه‌شنبه گذشته آنها به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و ناپولی را در یک بازی هیجان‌انگیز حذف کردند. چهار سال بعد بارسا یک‌بار دیگر با نخبگان اروپایی دست و پنجه نرم می‌کند، هدفی که آنها در ابتدای فصل تعیین کرده بودند.

2002781

سهمیه قطعی شد

بارسا یکشنبه این هفته با شکست دادن اتلتیکو مادرید یک گام اساسی دیگر در لالیگا برداشت. این یک پیروزی بود که عملاً جایگاه چهارم لیگ را تضمین کرد و به آنها حق حضور در دوره بعدی لیگ قهرمانان را خواهد داد زیرا آنها با 9 امتیاز از اتلتیکو جلوتر هستند، فاصله‌ای که عملاً در 9 بازی باقی مانده غیرقابل جبران است.

همچنین پیروزی با ارزش برابر اتلتیکو به بارسا اجازه داد تا جایگاه دوم جدول را نیز به دست آورد. واقعیتی که بی‌اهمیت نیست زیرا بلوگرانا از اکتبر گذشته در لیگ دیگر رنگ پله دوم را هم ندیده بود. بارسا برای مدت طولانی مجبور بود برای بازیابی جایگاه دوم قرار می‌دهد پارو بزند. رتبه‌ای که به بارسا اجازه خواهد داد زمستان سال بعد در سوپرجام حاضر باشد. این هفته‌ای پر از خبرهای خوب برای بارسا بود.

2000372

با یک حرف همه چیز عوض شد

برای رخ دادن این همه تغییر چه اتفاقی افتاد؟ بدیهی است که در کنار چند نمایش درخشان و ارائه بازی‌های هدفمند، تصمیم ژاوی برای اعلام جدایی خود در پایان فصل نیز یک تدبیر کاملا موفقیت‌آمیز بوده است. مربی کاتالان نیز مدام آن را تکرار می‌کند و نتایج بارسا در هفته‌های اخیر ثابت می‌کند که تصمیم ژاوی چه اندازه درست است.

از زمان شکست مقابل ویارئال و متعاقب آن اعلام جدایی ژاوی، 10 بازی برگزار شده که تیم در آنها رنگ شکست را ندیده است. البته که بارسا در همه آنها خوب نبوده به‌خصوص در دو تساوی مقابل گرانادا و اتلتیک که بارسا در سطح خودش ظاهر نشد. اما واضح است که بارسلونا مسیری رو به رشد را طی کرده است.

2002780

تیمی که بیش از نیمی از فصل را برای کسب پیروزی رنج می‌کشید و اغلب در دقایق پایانی موفق می‌شد ورق را برگرداند، در چهار بازی اخیر سه پیروزی را با قدرت خیره کننده‌اش به دست آورده است: برابر ختافه، ناپولی و پیروزی دیشب مقابل اتلتیکو. این حس مشهود است که بارسا روندی رو به رشد را طی می‌کند.

تحول در همه خطوط

بارسا دوباره مثل فصل قبل دفاع می‌کند. اینکه آنها چهار بازی متوالی در لیگ را بدون گل خورده پشت سر گذاشته‌اند، تصادفی نیست. گواه آن پیشرفت در فاز دفاعی است. کوبارسی حال و هوای دیگری به تیم داده است، پست جدید کریستنسن به عنوان هافبک دفاعی نیز کلیدی بوده و البته، بازگشت تراشتگن. در واقع عوامل زیادی در بسته ماندن دروازه بارسا تاثیرگذار بوده است.

2002782

همچنین در حمله نیز شرایط تیم بهبود یافته است. به‌خصوص روبرت لواندوفسکی که در حال بازگشت به دنیای قبلی خودش است. جهشی که لامین یامال داشته نیز کلیدی بوده است. این بچه در سطحی واقعا عالی کار می‌کند. 

همه این تحولات که باعث زیر و رو شدن بارسا شده‌اند، تصادفی نیستند. بارسا حالا حق دارد برای لالیگا و لیگ قهرمانان رویاپردازی کند حتی اگر این رویاها به نظر دور از دسترس باشند.

دیدگاه‌ها