کد خبر : 2009790 | 29 اسفند 1402 ساعت 04:30 | 50.6K بازدید | 8 دیدگاه

خداحافظی غم‌انگیز محبو‌ب‌ترین سرمربی آلمان

کریستین اشترایس، سرمربی فرایبورگ، پس از ۱۲ سال حضور در این باشگاه از سمتش استعفا داد.

خداحافظی غم‌انگیز محبو‌ب‌ترین سرمربی آلمان

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه فرایبورگ آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که کریستین اشترایس، در پایان فصل جاری پس از بیشتر از ۱۲ سال این باشگاه را ترک خواهد کرد.

اشترایس ۵۸ ساله در ژانویه ۲۰۱۲ هدایت این تیم را برعهده گرفت و تیم را در سال ۲۰۲۲ به فینال جام حذفی آلمان رساند. او همچنین چهار بار هم به مسابقات اروپایی راه یافته است.

فرایبورگ در دو فصل گذشته در رده ششم و پنجم بوندسلیگا قرار گرفته و در حال حاضر هم در رتبه نهم ایستاده‌اند.

اشترایس امروز اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که پس از نزدیک به سه دهه در این باشگاه و در جایی که هم به‌عنوان بازیکن و هم مربی حضور داشته، فرایبورگ را ترک کند.

2003023

سرمربی آلمانی در بیانیه‌ای گفت: «مدت‌ها به این موضوع فکر کرده‌ام و این تصمیم را با خیلی‌ها در میان گذاشته‌ام. بعد از ۲۹ سال معتقدم زمان آن رسیده که راه را برای چهره‌های جدید و انرژی‌های جدید باز کنم.

من تجربیات و لحظات فوق‌العاده‌ای را با تیم گذرانده‌ام، این باشگاه زندگی من است و از محبت و حمایت زیادی که در دوران حضورم در اینجا دریافت کرده‌ام بسیار خوشحالم.»

یوخن سایر، مدیرعامل باشگاه نیز در این مورد گفت: «از این تصمیم متاسفیم، اما به خواسته اشترایس احترام می‌گذاریم. در زمان مناسب سرمربی جدید معرفی خواهد شد.»

کریستین اشترایس پس از فولکر فینکه که از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۷ به مدت ۱۶ سال هدایت این باشگاه را برعهده داشت، دومین مربی باسابقه فرایبورگ است.

اشترایس همچنین پس از فرانک اشمیت، مربی تیم هایدنهایم که از سال ۲۰۰۷ در این سمت بوده است، دومین مربی با طولانی‌ترین دوره مربی‌گری در لیگ آلمان محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها