کد خبر : 2009814 | 29 اسفند 1402 ساعت 10:21 | 6.3K بازدید | 4 دیدگاه

رکوردشکن به دوومیدانی بازگشت

پایان سال ورزشی ایران با درخشش مریم طوسی

مريم طوسى بعد از ١١ سال در عين ناباورى و سن ٣٤ سالگى ركورد ٢٠٠ متر ايران را شكست و قهرمان شد.

پایان سال ورزشی ایران با درخشش مریم طوسی

به گزارش "ورزش سه"، دارنده دو مدال طلاى ٤٠٠ متر داخل سالن آسيا كه با هزينه شخصى و رعايت كامل قوانين فدراسيون دووميدانى ایران و پوشش اسلامى در رقابت‌هاى جايزه بزرگ ٢٠٢٤ آفريقاى جنوبى به ميزبانى شهر پرتورياى اين كشور با عنوان كانتينتال تور حضور يافته است، موفق شد در مسابقه‌هاى ٢٠٠ و ١٠٠ متر به مقام قهرمانى برسد.

در رقابت‌هاى دووميدانى جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى كه مورد تأييد فدراسيون جهانى اين رشته ورزشى قرار دارد مريم طوسى موفق شد بعد از ١١ سال و هشت ماه و ١٧ روز ركورد ملى ٢٠٠ متر فضاى باز ايران را كه به خودش اختصاص داشت ٩ صدم ثانيه ارتقا دهد.

جالب اينكه مريم طوسى كه ابتدا در ٢٠٠ متر موفق شد ركورد ملى خود را بشكند، تصميم گرفت بعد از يك ساعت با رقيبان ديگر كشورها در رقابت صد متر هم مسابقه دهد و جالب اينكه موفق شد با ثبت ركورد قابل قبول ١١ ثانيه و شصت صدم به مقام قهرمانى در اين ماده هم دست يابد.

2003052

او كه براى حضور در ديگر مسابقه جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى در تاريخ نهم فروردين ١٤٠٣ همچنان در اين كشور خواهد ماند در گفت‌وگوى اختصاصى با "ورزش سه" گفت: خيلى خوشحالم كه بعد از ١١ سال توانستم ركورد ملى خودم را بشكنم. بى‌نهايت خوشحالم كه بعد از سال‌ها دورى توانستم ثابت كنم كه هيچ كارى و در هيچ سنى نشد ندارد.

مريم طوسى كه مصمم براى رسيدن به المپيك پاريس است، افزود: يك سال است در آمريكا با هزينه‌ى شخصى كه از كار كردن و برگزارى كلاس‌هاى آموزشى تأمين مى‌شود، زير نظر "جنترى بردلى" تمرين مى‌كنم، از سال ٢٠١٨ تا ٢٠٢٣ در فضاى باز مسابقه رسمى نداده و دو سال هم به‌طور كامل ورزش حرفه‌اى را كنار گذاشته بودم. بيست و هفتم اسفند تولد مادرم بود و بيست و هشتم توانستم ركورد جديد ٢٠٠ متر زنان ايران را به ثبت برسانم، اين ركورد را به عنوان كادوى تولد به مادرم هديه مى‌كنم. پدر و مادرم هميشه مثل كوه پشتيبان من بوده‌اند و از همین‌جا برایشان قلبم را می‌فرستم.

2003053

نكته جالب اينكه مريم طوسى با ركورد جديد ٢٠٠ متر خود كه روز گذشته در آفريقاى جنوبى ثبت كرد مى‌توانست در بازي‌هاى آسيايى ٢٠٢٢ هانگژو كه به‌خاطر كرونا با يك‌سال تأخير در سال ٢٠٢٣ برگزار شد به مدال برنز اين ماده دست پيدا كند.

مريم طوسى قصد دارد با حضور در رقابت‌هاى معتبر مورد تأييد فدراسيون جهانى دووميدانى و رسيدن به حد نصاب ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم بتواند سهميه ماده ٢٠٠ متر المپيك پاريس را براى ايران كسب كند.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها