کد خبر : 2009891 | 01 فروردين 1403 ساعت 03:13 | 13.7K بازدید | 27 دیدگاه

برگی از تاریخ

پایان متفاوت دهه هشتاد برای سرخابی‌ها

۱۳ سال پیش در چنین روزی استقلال با برد و پرسپولیس با شکست دهه هشتاد را به پایان رساندند.

پایان متفاوت دهه هشتاد برای سرخابی‌ها

به گزارش ورزش سه، در آخرین روز سال 1389 تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید به طور همزمان از هفته بیست و هفتم لیگ یازدهم به مصاف رقبای خود می‌رفتند. آبی‌ها در آن روزها با هدایت پرویز مظلومی و پرسپولیس نیز با علی دایی کار را دنبال می‌کردند.  

جالب آنکه دو تیم دقیقا ده روز بعد یعنی دهم فروردین ماه باید در شهرآورد هفتادم پایتخت به مصاف هم می‌رفتند و از این رو بازی مهمی را پیش از نبرد رودررو مقابل هم برابر تیم‌های میانه جدولی صبا و ملوان داشتند.

مرد اول بازی استقلال و صبا ستاره درخشان آن روزهای استقلال یعنی آرش برهانی بود که در پنجاه و هفتمین دقیقه بازی موفق به گشودن دروازه قمی‌ها با یک ضربه سر استثنایی شد. بازی هجومی شاگردان ویسی برای جبران گل خورده کارساز نبود تا آبی‌ها روی یک ضد حمله در دقیقه ۷۸ بار دیگر دروازه صبای قم را بازهم روی حرکت خوب آرش برهانی و البته هوار ملا محمد باز کنند. حملات دو تیم تا پایان بازی ثمری نداشت تا این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان پرویز مظلومی پایان یابد و دهه شیرین 80 استقلالی‌ها با خاطره‌ای خوش به اتمام برسد.

2003140

اوضاع در بازی همزمان برای پرسپولیس با علی دایی اما کاملا متفاوت پیش رفت و  آنها در انزلی مقابل ملوان با نتیجه دو بر یک مغلوب شدند تا با خاطره‌ای تلخ به مصاف هفتادمین شهرآورد پایتخت بروند. حیدری و نوری گلزنان ملوانان بودند و امیرحسین فشنگچی هم تک گل پرسپولیس را در آن دیدار به ثمر رساند. شکست تلخی که با اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها به قضاوت داور نیز همراه بود.

2003141

بعد از این دو دیدار استقلال در رده دوم باقی ماند و پرسپولیس پایین‌تر از تراکتور در رتبه پنجم قرار گرفت.

دیدگاه‌ها