کد خبر : 2010063 | 02 فروردين 1403 ساعت 06:45 | 16.1K بازدید | 5 دیدگاه

بنتو علیه اسطوره امارات: مبخوت در حد تیم ملی نیست

پائولو بنتو می‌گوید که علی مبخوت را به دلایل فنی از فهرست تیم ملی امارات کنار گذاشته است.

بنتو علیه اسطوره امارات: مبخوت در حد تیم ملی نیست

به گزارش "ورزش سه"، پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی امارات در آستانه برگزاری دو دیدار رفت و برگشت برابر یمن گفت که علی مبخوت، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی این کشور را از ترکیب تیمش کنار گذاشته است، زیرا مهاجم کهنه‌کار الجزیره در حد انتظارات نبود.

مبخوت (33 ساله) در ابتدای سال در جام ملت‌های آسیا در قطر در ترکیب بنتو حضور داشت، اما در میان علامت سوال‌های بزرگ حتی یک دقیقه هم بازی نکرد.

سرمربی پرتغالی عدم اتکا به مبخوت را با دلایل فنی توجیه کرد. بنتو در نشست خبری پیش از بازی برابر یمن در ابوظبی گفت: مبخوت در لیست نیست و این یک واقعیت است. او در سطح فنی و موارد دیگر مطابق انتظارات نبود.

بنتو روشن نکرد که آیا در آینده مبخوت را احضار خواهد کرد یا به‌طور کامل از محاسبات خود کنار گذاشته است.

2003438

سرمربی سابق پرتغال و کره جنوبی ادامه داد: انتخاب بازیکنان تیم ملی بر اساس تماشای مستمر من از مسابقات لیگ است و انتخاب لیست، به آمادگی هر بازیکن بستگی دارد.

امارات که از زمان تنها حضورش در سال 1990 به جام‌های جهانی راه نیافته بود، رقابت‌های خود را در دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026، با دو پیروزی متوالی مقابل نپال (4-0) و بحرین (2-0) آغاز کرد.

بنتو همچنین معتقد نیست که صعود العین به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تاثیر زیادی روی تیم ملی داشته باشد. وی گفت: نتایجی که باشگاه‌ها در رقابت‌های قاره‌ای کسب می‌کنند مهم است، اما رسیدن تیم بومی مانند العین به این مقام به معنای کسب نتایج مشابه برای تیم ملی نیست.

وی ادامه داد: ما باید تیم را از نظر تاکتیکی و از جنبه‌های دیگر توسعه دهیم و بازیکنان جوان را از نظر جسمی و روحی ارتقا دهیم تا به دستاوردهایی برسیم، می‌دانم که هواداران در نهایت نتیجه می‌خواهند، اما ابتدا تلاش می‌کنیم نظم را در داخل و خارج از زمین برقرار کنیم.

دیدگاه‌ها