کد خبر : 2010064 | 02 فروردين 1403 ساعت 07:07 | 10.1K بازدید | 11 دیدگاه

موریاسو: قرار نیست کار خاصی بکنیم!

هاجیمه موریاسو، سرمربی تیم ملی ژاپن، می‌گوید قصد ندارد به دلیل ناکامی در جام ملت‌های آسیا، تغییرات زیادی در تیمش اعمال کند.

موریاسو: قرار نیست کار خاصی بکنیم!

به گزارش "ورزش سه"، هاجیمه موریاسو، سرمربی تیم ملی ژاپن، پیش از بازی مقابل کره شمالی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت و گفت: «ایده اصلی ما این است که از بازیکنانی استفاده کنیم که وضعیت خوبی دارند.»

بازی خانگی مقابل کره شمالی روز پنجشنبه برگزار می‌شود، بنابراین بازیکنان لژیونر که در آخرین هفته لیگ‌هایشان پیش از فیفا دی بازی کرده بودند، بلافاصله پس از حضور در ژاپن باید به تمرینات اضافه و برای بازی آماده می‌شدند.
دوازده بازیکن لژیونر، از جمله واتارو اندو، هیدماسا موریتا و کیو اوئدا، به‌صورت کامل در جلسه تمرینی سه‌شنبه شرکت نکردند و فقط یک‌بار، آن هم امروز و پیش از بازی به تمرینات گروهی اضافه شدند.

موریاسو در این مورد گفت: «بسیاری از بازیکنان از اروپا آمده‌اند و به دلیل سفرهای طولانی و تفاوت زمانی، فکر نمی‌کنم که بتوانند با تمام توان برای بازی آماده باشند. البته به‌جای استفاده از این موضوع به عنوان بهانه، فکر می‌کنم مهم است که به‌عنوان یک تیم با انضباط مبارزه کنیم، جاهای خالی را پر کنیم و با تمام توان به مقابله با حریف برویم.»

1775937

او درباره وضعیت جسمانی و مصدومیت احتمالی لژیونرها گفت: «وضعیت‌مان خوب است. مشکلاتی وجود دارد اما باید با تماشای ویدئوهای تمرین بهترین بازیکنان را برای بازی با کره شمالی انتخاب کنیم. در مورد وضعیت جسمانی هم همه بازیکنان بررسی می‌شوند و اگر موردی باشد آن را با بازیکنان و کادر فنی تیم‌هایشان به اشتراک خواهیم گذاشت. فعلا مهم‌ترین مسئله این است که بازیکنانی انتخاب شوند که در وضعیتی عالی هستند.»

در جلسه تمرینی امروز بازیکنان شاخصی مانند یوتو ناگاتومو، سیایا مایکوما، کو ایتاکورا، هیروکی ایتو، آئوی تاناکا، تاکفوسا کوبو، تاکوما آسانو و داینن مائدا شرکت کردند.

در طول ۳۰ دقیقه تمرین و توضیحات تاکتیکی‌ امروز ۲۴ بازیکن حضور داشتند. آیانه سوزوکی، دروازه‌بان تیم هم به‌صورت جداگانه و با مربی دیگری به تمرین پرداخت. موریاسو در مورد تاکتیک‌های تیمش گفت: «ما تاکتیک‌ها را طوری انتخاب کرده‌ایم که به بازیکنان برای انجام آن هیچ فشاری وارد نشود و بار اضافی بر روی دوش آنها قرار نگیرد.


با این حال موریاسو خبر داد که جزئیات تاکتیکی تیم علی‌رغم شکست در جام ملت‌های آسیا تغییری نکرده است. او گفت: «به جای انجام تغییرات ویژه در ترکیب و سیستم، بیشتر در مورد بازی‌های اخیر، درس گرفتن از اشتباهات و تبدیل نتایج ضعیف به پیروزی و موفقیت صحبت کردیم.
دیروز، ما تاکتیک‌های مورد نیاز برای بازی فردا در برابر کره شمالی را بررسی کردیم.

ما هیچ کار و تغییر ویژه‌ای انجام نمی‌دهیم. مسئله اصلا این نیست که چون در جام ملت‌ها حذف شده‌ایم پس مشکل داریم. از قبل هم مشکلاتی وجود داشته است و من امیدوار هستم که بتوانیم مانند گذشته با تمرکز بر روی اهداف‌مان از مشکلات گذر کنیم.»

دیدگاه‌ها