کد خبر : 2010427 | 05 فروردين 1403 ساعت 08:21 | 24.3K بازدید | 33 دیدگاه

از سهراب بختیاری‌زاده تشکر می‌کنم

فراز: ناامید نیستیم اما معجزه می‌خواهیم

فراز کمالوند در اولین روز سال یکی از مهمترین تصمیم‌های دوران حرفه‌ای خود را گرفت و به پیشنهاد صنعت نفت آبادان پاسخ مثبت داد.

فراز: ناامید نیستیم اما معجزه می‌خواهیم

به گزارش “ورزش سه”، نفتی‌ها فصل را با عبدالله ویسی آغاز کردند و در نیم فصل این سهراب بختیاری زاده بود که هدایت این تیم بحران زده را به عهده گرفت اما عمر حضور سهراب روی نیمکت هم چندان طولانی نشد و درست در آخرین روز سال 1402، بختیاری زاده از صنعت نفت جدا شد تا فراز کمالوند بازگشتی دوباره به آبادان داشته باشد. 

فراز این بار هدایت تیمی را بر عهده گرفته که در مکان آخر جدول قرار دارد و چهارده هفته است نتوانسته هیچ تیمی را ببرد و حتی در جام حذفی نیز در آبادان مغلوب تیم دسته اولی استقلال ملاثانی شد.

بولت ذوب آهنحضور دوباره فراز روی نیمکت نفت انگیزه‌ای شد تا دقایقی با او هم کلام شویم: 
* در جستجوی روزهای خوش گذشته
فراز کمالوند در لیگ هفدهم هدایت نفت آبادان را به عهده داشت و دوران موفقی در این تیم داشت. او با یادآوری آن روزها می‌گوید:  من همواره خاطرات خوشی در آبادان داشتم و روزهای خوبی را در این تیم ریشه دار سپری کردم. شاید خیلی از مربیان در موقعیت فعلی نفت، ریسک نکنند و پیشنهاد هدایت این تیم را نپذیرند اما این ریسک را به جان خریدم و به احترام مردم عاشق فوتبال آبادان، با تمام وجود در خدمت صنعت نفت خواهم بود.
شش سال پیش هم که به آبادان امدم، تیم در آخرین روز در جدول مسابقات مانده بود اما به لطف خدا توانستیم یک تیم باشخصیت و توانمند بسازیم و برای اولین بار در طول تاریخ لیگ برتر در نیمه بالای جدول قرار بگیریم و در جام حذفی هم با شکست سپاهان در اصفهان و پرسپولیس در تهران به نیمه نهایی جام حذفی برسیم. این بار هم امیدوارم خدا کمک کند و بتوانم در فوتبال آبادان اثرگذار باشم.»

* این ناکامی را به پای کسی ننویسید!
کادر فنی صنعت نفت امسال سه بار تغییر کرده و اگر به گذشته برگردیم، به یک آمار شگفت انگیز می‌رسیم؛ از سال 90 تا امروز، 22 مربی مختلف هدایت این تیم را به عهده گرفته‌اند! با این حال در قرارداد فعلی فراز با نفت، به طرز بی سابقه‌ای واقعگرایی لحاظ شده است. کمالوند در این باره می‌گوید: «باید از سهراب بختیاری زاده تشکر کنم که برای این تیم زحمت کشیده. این ناکامی را نمی‌شود صرفا به پای یک نفر و یک مربی نوشت. صنعت نفت مشکلات زیرساختی متعددی داشته و بی انصافی است اگر همه مشکلات را به کادر فنی مرتبط کنیم»

* آمارهای ترسناک صنعت نفت
نفت آبادان امسال رکوردهای منفی زیادی دارد؛ این تیم 14 هفته است که پیروزی نداشته، ضعیف‌ترین خط دفاع را با 33 گل خورده داشته و فقط 2 برد کسب کرده است. داده‌های آماری نشان می‌دهد که امید گل آبادانی‌ها در 21 هفته گذشته حدود نیم گل برای هر بازی بوده که در این بخش هم صنعت نفت قعرنشین است. این آمارهای سراسر منفی، گویای وضعیت فعلی نفت آبادان در لیگ است.

فراز کمالوند با تایید این آمارها می‌گوید: «جدول لیگ گویای همه چیز است. متاسفانه تیم روزهای خوبی را سپری نکرده و مشکلات فراوانی دارد، با این حال قصد داریم این روند را تغییر بدهیم. به اعتقاد من قسمت زیادی از این ناکامی به مشکلات روحی و روانی و عدم خودباوری بازیکنان برمی‌گردد و انشالله سعی می‌کنیم در این فرصت اندک در کنار رفع مشکلات فنی، برای این مورد هم چاره جویی کنیم. با تمام این تفاصیل ابداً ناامید نیستم و با خوش بینی به آبادان آمده‌ام.»

* دمیدن روح تازه به نفت
امسال و درحالی که 21 هفته از لیگ گذشته، به شکلی باورنکردنی صنعت نفت هنوز نتوانسته در آبادان پیروز شود. حاصل کار آنها در 10 بازی خانگی، 4 مساوی و 6 شکست بوده. از این حیث، صنعت نفت ضعیف‌ترین تیم لیگ در بازی‌های خانگی است. 
کمالوند با در نظر داشتن این مطلب در پایان یاداور شد: «مهم‌ترین فاکتور موفقیت در شهر آبادان، هواداران این تیم هستند و من که قبل از این خاطرات بسیار خوبی با آنها دارم به خوبی از نقش تاثیرگذار هواداران مطلع هستم. انشالله از همان بازی اول هواداران سکوهای ورزشگاه تختی را پر می‌کنند تا بچه‌ها با اعتماد به نفس بیشتری در بازی‌های خانگی به میدان بروند.»

دیدگاه‌ها