کد خبر : 2010453 | 05 فروردين 1403 ساعت 12:54 | 5.3K بازدید | 2 دیدگاه

اعلام سازوکار حضور نمایندگان قطر در لیگ نخبگان

فدراسیون فوتبال قطر نحوه حضور تیم‌های لیگ این کشور در مسابقات آسیایی را مشخص کرد.

اعلام سازوکار حضور نمایندگان قطر در لیگ نخبگان

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال قطر روز شنبه اعلام کرد که قهرمان لیگ ستارگان و قهرمان امیرکاپ جواز حضور در مسابقات قهرمانی لیگ نخبگان آسیا در فصل 2024-2025 را کسب خواهند کرد.

مسابقات قهرمانی لیگ نخبگان آسیا برای اولین بار در فصل 2024-2025 برگزار می‌شود و لیگ قهرمانان فعلی آسیا (سطح دوم لیگ قهرمانان) نامیده می‌شود.

فدراسیون قطر مکانیسم راهیابی به مسابقات لیگ نخبگان را مشخص کرد و از آنجایی که این کشور دارای سهمیه 2+1 است در نتیجه قهرمان لیگ ستارگان و قهرمان امیر کاپ به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ نخبگان شده و نائب قهرمان لیگ نیز به دیدار پلی آف خواهد رفت. ضمن اینکه تیم سوم لیگ نیز در سطح دوم لیگ قهرمانان حاضر می‌شود.

فدراسیون قطر اعلام کرد در صورتی که قهرمان لیگ ستارگان همزمان بتواند قهرمان جام امیر شود، دومین بلیت حضور مستقیم در این پیکارها به تیم دوم لیگ تعلق می‌گیرد و در این صورت تیم سوم لیگ نیز در مرحله پلی آف لیگ نخبگان شرکت کرده و تیم چهارم نیز راهی سطح دوم مسابقات می‌شود.

به همین ترتیب، چنانچه تیم دوم لیگ بتواند قهرمان امیر کاپ شود، سهمیه حضور در پلی آف لیگ نخبگان به تیم سوم لیگ و سهمیه سطح دوم به تیم چهارم لیگ می‌رسد و اگر تیم سوم یا چهارم لیگ قهرمان جام امیر شود، سهمیه مستقیم را دریافت کرده و سهمیه پلی آف لیگ نخبگان به نائب قهرمان و سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان نیز به تیمی که بالاترین رتبه لیگ را دارد (تیم سوم یا چهارم) می‌رسد.

در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ ستارگان قطر، السد با 40 امتیاز و سه امتیاز بیشتر نسبت به الغرافه و 6 امتیاز بالاتر از الوکره، صدرنشین جدول رده بندی است و الریان در رده چهارم قرار دارد.

دیدگاه‌ها