کد خبر : 2010459 | 05 فروردين 1403 ساعت 13:30 | 24.2K بازدید | 40 دیدگاه

آرژانتین می‌خواهد به بازی بدون مسی عادت کند

آرژانتین بدون لیونل مسی در دیدار برابر السالوادور با سه گل به پیروزی رسید.

آرژانتین می‌خواهد به بازی بدون مسی عادت کند

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین، قهرمان جام جهانی، عصر جمعه در اولین بازی دوستانه خود در این پنجره بین المللی، السالوادور را با نتیجه سه بر صفر در فیلد لینکلن فایننشال فیلادلفیا شکست داد. به نظر می‌رسد که آلبی سلسته در این مسابقه کمتر به دنبال پیروزی بود و این تیم بیشتر برای یادگیری نحوه بازی بدون بزرگترین ستاره خود، لیونل مسی تلاش می‌کرد. تیمی که در پی باز کردن فضا برای دیگران است تا بتواند از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های کوپا دفاع کند.

آرژانتین در شرایطی بدون مسی بازی می‌کند که مهاجم اینتر میامی در جریان پیروزی هفته گذشته تیمش مقابل نشویل در جام قهرمانان کونکاکاف، از ناحیه همسترینگ آسیب دید. او متعاقباً بازی بعدی میامی مقابل دی سی یونایتد را قبل از تعطیلات بین المللی از دست داد. در فیلادلفیا، آنخل دی ماریا بی سر و صدا نقش خود را به عنوان رهبر تیم در غیاب مسی پذیرفت و در عین حال اذعان کرد که تیم بدون سمی بخش مهمی از پازل خود را از دست داده است.

دی ماریا به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که داشتن بهترین بازیکن تاریخ و اینکه بتوان با او تمرین کرد و با او بازی کرد، بهترین اتفاق ممکن است. ناراحت کننده است که الان این اتفاق برای او می‌افتد، اما باید خونسردی خود را حفظ کنیم و بهتر است اکنون این اتفاق بیفتد تا او در کوپا آمریکا به آمادگی لازم برسد.

دی ماریا اولین گل آرژانتین را از روی یک ضربه کرنر ساخت. جایی که ارسال او باعث شد کریستین رومرو پس از عبور از خط مدافعان در دقیقه 16 با ضربه سر گلزنی کند. او با 54 پاس گل برای آلبی سلسته، رکورددار است.

دی ماریا پس از بازی به خبرنگاران گفت: حقیقت این است که حضور در اینجا همیشه برای من مایه افتخار است. سعی می‌کنم در سطح باشگاهی تمام تلاشم را انجام دهم تا اینجا باشم.

در سال 2021، این تک گل دی ماریا بود که آرژانتین را در فینال کوپا آمریکا در ماراکانا به پیروزی برابر برزیل رساند، اولین جام مهم این کشور از سال 1993 و اولین تاج بین المللی مهم مسی. این تیم از این بازی دوستانه مقابل السالوادور استفاده کرد تا برخی از بازیکنان جوان خود را به میدان بفرستد. این اولین بار و پس از پیروزی 1-0 برابر برزیل در ماه نوامبر بود، آرژانتین در چهار ماه گذشته در یک مسابقه به میدان می‌رفت.

اگرچه آرژانتین روز جمعه نیمه اول را با برتری 2-0 به پایان رساند، اما به نظر می‌رسید که غیبت مسی در ترکیب تیم مشهود بود. زیرا خط حمله آرژانتین در برابر حریف ضعیف‌تر آن زهر همیشگی را نداشت و خبرنگاران آرژانتینی نیز با شکایت از روند بازی تیم عبارت "فالتا مسی" یا مسی غایب است را به کار می‌برند. در شش سال زیر نظر لیونل اسکالونی، مسی با 42 گل بهترین گلزن تیم ملی کشورش بوده است. پس از او، لائوتارو مارتینز با 21 گل و دی ماریا با 9 گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

اسکالونی از این مسابقه برای دادن زمان بازی بیشتر به برخی از ستاره‌های نوظهور تیم مانند آلخاندرو گارناچو و والنتین بارکو 19 ساله استفاده کرد که اولین بازی خود را در روز جمعه برای تیم اصلی انجام داد.

دیدگاه‌ها