کد خبر : 2010466 | 15 فروردين 1403 ساعت 17:02 | 43.2K بازدید | 43 دیدگاه

نباید تمرکز و آرامش تیم برهم بخورد؛

اطلاعیه مهم پرسپولیس در مورد تمدید با بازیکنان

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد با بازیکنان نکات بسیار مهمی را در بر دارد.

اطلاعیه مهم پرسپولیس در مورد تمدید با بازیکنان

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعاتی که باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده، پایان قرارداد تعداد زیادی از ستاره‌های این تیم در پایان فصل است.

این ماجرا درحالی‌که هنوز هفته‌های سرنوشت‌ساز زیادی تا پایان فصل باقی مانده در حالی داغ شد که مهدی ترابی پس از درخشش مقابل پیکان اعلام کرد درخواستی از سوی باشگاه مبنی بر تمدید قرار داد نیامده و شاید فصل آخرش در پرسپولیس را سپری کند.

این موضوع درحالی‌که هنوز تکلیف واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص نشده باعث واکنش مدیران سرخ‌ها شد. حالا باشگاه پرسپولیس اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است.

پرسپولیس نوشت: "تمدید قرارداد با بازیکنان برگزیده و مورد توجه که قرارداد آن‌ها رو به پایان است، همواره از اهم اقداماتی است که باشگاه‌های ورزشی به دنبال آن هستند و هواداران باشگاه‌ها نیز دغدغه آن را دارند.

باشگاه پرسپولیس از این قاعده مستثنی نیست و قطعا این موارد بر ما پوشیده نیست ولی این که چه ماجرایی در کار است تا یک مطالبه منطقی، درست در آستانه شروع مجدد مسابقات و رقابت تنگاتنگی که با دیگر رقبا برای دفاع از عنوان قهرمانی داریم به هجمه و چالش علیه پرسپولیس و بازیکنان آن بدل شود، جای تامل و اندیشه دارد و از هواداران می‌خواهیم به این جنبه از موضوع و موارد دیگری که در ادامه می‌آید توجه کنند.

پرسپولیس پس از فائق آمدن بر چالش‌ها و مشکلات گوناگون از جمله تاثیر منفی اشتباهات داوری که به جابه‌جایی رتبه تیم‌ها در جدول در پایان نیم فصل منجر شد و این خود تبعات، تغییرات، فشارها و حاشیه‌هایی را به باشگاه و تیم تحمیل کرد، به کورس قهرمانی بازگشت و قطعا نمی‌خواهیم پس از زحماتی که کشیده شد، تمرکز و آرامش تیم و بازیکنان با تحمیل مسائل و چالش‌های جدید بر هم بریزد و مجموعه پرسپولیس را به کارزاری از اخبار و شایعات جدید بدل کنیم. موضوعی که بسیاری برای آن تلاش شبانه‌روزی دارند و برای مهندسی لیگ و قهرمانی، آن را هم در دستور کار برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

بر این اساس، ضمن آن که باشگاه در هر مقطعی از فصل فوتبال از خواست و آمادگی هر یک از بازیکنان برای مذاکره و عقد قرارداد جدید، استقبال می‌کند بر اساس رسالت کاری خود، برای این منظور برنامه زمان‌بندی خاص خود را هم دارد.

تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس در حال حاضر روی بازپس گیری جایگاه بر حق خود متمرکز است و طرح پاره‌ای مسائل و موارد، به نظر به نام پرسپولیس و منافع آن است ولی در باطن اهداف دیگری را دنبال می‌کند. در بخش مدیریتی و اجرایی باشگاه نیز، در حال حاضر تمرکز مجموعه روی چند موضوع بسیار مهم از جمله اخذ مجوز حرفه‌ای و تامین منابع مالی و اعتبار لازم برای انجام تعهدات قراردادی و معوقات در قبال اعضای تیم در فصل جاری و برای فصل آینده است.

شرایط بودجه‌ای، عامل متغیر مهم برای بستن تیم فصل آینده خواهد بود و به نظر نیاز به توضیح ندارد که این موضوع تا چه میزان وابسته به بحث مالکیت و واگذاری سهام مدیریتی است که هم اکنون از سوی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مسئول در حال پیگیری است. باشگاه با حضور سهام‌داران جدید، استراتژی‌های خاص خود را نیز خواهد داشت که امری بدیهی است."

2006713

ذکر چند نکته از بیانیه امروز باشگاه پرسپولیس ضروری است:

*هواداران پرسپولیس در سال‌های گذشته بارها شاهد جدایی ستاره‌های‌شان به عنوان بازیکن آزاد بوده‌اند و دیگر دوست ندارند چنین شرایطی را تجربه کنند اما باشگاه پرسپولیس در شرایط کنونی دوست ندارد هواداران روی این موضوع تمرکز کنند. به هرحال بحث‌های مالی تحت تاثیر افزایش قیمت دلار شرایطی ایجاد کرده که باشگاه فعلا توانی برای مذاکره برای تمدید و قول‌های مالی ندارد.

*در اطلاعیه قید شده باشگاه پرسپولیس در هر مقطعی از فصل از اعلام آمادگی بازیکنان برای تمدید استقبال می‌کند. البته این تمایل باید از سوی باشگاه باشد نه اینکه بازیکنان برای تمدید اعلام آمادگی کنند و به باشگاه بروند!

*نکته مهم و کلیدی، اعلام مشکلات مالی باشگاه، مشخص نبودن بودجه سال آینده و بحث مالکیت است که بحث تمدید قراردادها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. پرسپولیس در فصل گذشته سقف خود را روی عدد 16 میلیارد تومان قرار داده و تا زمان روشن نشدن بحث‌های مالی نمی‌تواند تصمیم تازه‌ای بگیرد.

*بازیکنانی مثل مهدی ترابی و علی بیرانوند مهم‌ترین چهره‌های تیم برای تمدید به شمار می‌آیند که قاعدتا جلب نظر آنها کار سادهای نیست.

*چالشی مالی در سال پیش رو جدی‌تر از گذشته خواهد بود مگر آنکه بانک عامل و خریدار سهام پرسپولیس منابع جدیدی را برای این باشگاه کشف کند.

دیدگاه‌ها