کد خبر : 2010471 | 05 فروردين 1403 ساعت 14:25 | 55.2K بازدید | 8 دیدگاه

ظهور ستاره هنرمند در فرانسه: بالاتر از امباپه

الیاس بن صغیر، ستاره مراکشی موناکو، عملکرد درخشانی را در ترکیب این تیم به نمایش گذاشته است.

ظهور ستاره هنرمند در فرانسه: بالاتر از امباپه

به گزارش "ورزش سه"، اجازه دهید با این واقعیت شروع کنیم که بن صغیر یکی از بازیکنانی است که در سال 2005 به دنیا آمده و سال گذشته بیشترین گل را در اروپا به ثمر رساند.

او موفق شد چهار گل در لیگ یک فرانسه وارد دروازه حریف کند که تنها یکی کمتر از تعداد گل‌های ماتیس تل در بایرن مونیخ بود که در تیم ملی جوانان فرانسه با او هم بازی بوده است. با این تفاوت که بایرن 20 میلیون یورو برای خرید او هزینه کرد اما موناکو توانست بن صغیر را در آکادمی‌اش پرورش دهد. 

این بازیکن پس از بازی در تیم ملی فرانسه تصمیم گرفت که راهی تیم ملی مراکش شود و در روزی که براهیم دیاز برای اولین بار با پیراهن این تیم به میدان رفت، او هم اولین بازی ملی‌اش را برای مراکش انجام داد که با پیروزی برابر آنگولا همراه شد. 

این ستاره جوان همیشه حرکات و بازی عثمان دمبله و نیمار را زیر نظر داشته است و پیش از هر بازی آنها را مرور می‌کند. هدفون روی گوشش و با پخش موسیقی مورد علاقه‌اش، بن صغیر با تمام توجه‌اش به این ویدیوها چشم می‌دوزد تا صحنه‌ها را ببیند. 

2004030

نتیجه این تلاش او در جریان پیروزی 2-4 موناکو برابر استراسبورگ با والی زیبایی که در زمان درست در مکان درست زد به وضوح دیده شد. او همچنین در جریان بازی برابر اوسر هم به زمین رفت و در کمتر از نیم ساعت موفق شد دو گل به ثمر برساند. 

بن صغیر در سن 17 سال و 315 روزگی این کار را انجام داد. تنها تیری آنری عملکردی بهتر از او داشت و موفق شده بود اولین دبلش را در سن 17 سال و 255 روز به ثبت برساند. اولین دبل کیلیان امباپه هم در سن 18 سالگی به ثبت رسید. 

این بازیکن مراکشی مهاجم نوکی سریع و تکنیکی است که از 15 سالگی در موناکو رشد کرده و خودش را هنرمند توصیف می‌کند، مانند نقاشی با قلم مو و شاعری با خودکار. شخصیتی برای ابراز و اشتیاقی برای اثبات خود. او حتی اگر در فوتبال هم موفق نمی‌شد، برنامه مشخصی برای ادامه زندگی داشت و می‌خواست وارد کار خرید و فروش ملک و حسابداری شود. 

دیدگاه‌ها