کد خبر : 2010763 | 07 فروردين 1403 ساعت 18:42 | 22.6K بازدید | 37 دیدگاه

حمایت فردیناند از ستاره رئال

اشک‌های وینیسیوس قلب هر کسی را به درد می‌آورد!

ریو فردیناند با انتشار پستی از وینیسیوس جونیور در برابر حملات نژادپرستانه دفاع کرد.

اشک‌های وینیسیوس قلب هر کسی را به درد می‌آورد!

به گزارش "ورزش سه"، موضوع حملات و توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور همچنان ادامه دارد. او دیروز در کنفرانس مطبوعاتی بازی اسپانیا-برزیل که قرار است امشب با شعار تقویت مبارزه علیه نژادپرستی، در سانتیاگو برنابئو برگزار شود، شروع به گریه و اشک ریختن کرد.

او که در اکثر ورزشگاه‌های اسپانیا هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفته، دیروز در پاسخ سوالات خبرنگاران مبنی بر نظرش در مورد این توهین و حملات گفت: «فکر می‌کنم چیزی بسیار غم‌انگیز است که در هر بازی و هر هفته این را تجربه کرده‌ام. من هم می‌گویم که فقط من نیستم، فقط در اسپانیا نیست و در همه جای دنیاست. من برای هر اتفاقی که برایم می‌افتد توهین‌های زیادی می‌شنوم. من برزیل را در جوانی ترک کردم و نتوانستم چیزهای زیادی در مورد نژادپرستی یاد بگیرم. اینجا در اسپانیا می‌توانید تحصیل کنید. هر دفعه تمایل کمتری به بازی پیدا می‌کنم و اراده‌ام کمتر می‌شود. من می‌خواهم به مبارزه ادامه دهم. فقط می‌خواهم فوتبال بازی کنم و هر کاری بتوانم برای خانواده‌ام انجام دهم.»

2004493

پس از این صحبت‌ها بود که ستاره برزیلی رئال مادرید شروع به گریه کرد و همزمان با او حتی برخی از خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس هم نتوانستند خود را کنترل کنند و آنها هم اشک ریختند.

این اتفاق واکنش زیادی در بین اهالی فوتبال به دنبال داشته. در یکی از قابل توجه‌ترین آنها، ریو فردیناند در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت: «آیا اسپانیا کشوری نژادپرست است؟ من نمی‌دانم چون در آنجا زندگی نمی‌کنم تا تجربه و دیدگاهی در مورد آن داشته باشم. اما من می‌دانم که در ورزشگاه‌های اسپانیا نژادپرستی وجود دارد و به نظر می‌رسد که برخی از مقامات فوتبال اسپانیا هم به دلایلی آن را پذیرفته‌اند. دیدن یک جوان مانند وینیسیوس که در یک کنفرانس مطبوعاتی به گریه می‌افتد هر قلبی را به درد می‌آورد.
شنیدن اظهارات خاویر تباس، رئیس لالیگا، در فصل گذشته به من ثابت می‌کند که باید تغییرات بزرگی در تصمیم‌گیری‌های سازمان‌های بزرگ و رأس آنها صورت گیرد!»

دیدگاه‌ها