کد خبر : 2010771 | 07 فروردين 1403 ساعت 19:24 | 11.6K بازدید | 4 دیدگاه

نوبرانه از عشق آباد، چمن مصنوعی رنگ پریده!

بازی در زمین چمن مصنوعی عشق آباد مشکلاتی برای تیم ملی به وجود آورده است.

نوبرانه از عشق آباد، چمن مصنوعی رنگ پریده!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه تیم ملی فوتبال ایران قبلا در این زمین چمن مصنوعی در عشق آباد مقابل ترکمنستان قرار گرفته اما هر بار مسابقه در این زمین مشکلاتی برای ملی پوشان ایجاد می‌کند.

تیم ملی در شرایطی به مصاف ترکمنستان رفت که ملی پوشان و کادر فنی از اینکه باید در زمین چمن مصنوعی به میدان بروند اطلاع داشته و با آگاهی به عشق آباد سفر کردند.

با این وجود بازی کردن در این زمین با چنین خصوصیاتی همواره مشکلات خاص خود را داشته و از کیفیت فوتبال کم می‌کند.

بازی در چمن مصنوعی باعث شده تا سبک و مدل باز تیم ملی متاثر از شرایط زمین تحت تاثیر قرار بگیرد و بعضا ملی پوشان رو به بازی مستقیم بیاورند.

واقعیت اینکه سرعت توپ در چمن مصنوعی بیشتر از حد معمول است و محاسبات را در پاس‌های رو به زمین به‌هم می‌زند و به همین خاطر بعضا بازیکنان از پاس‌های بلند استفاده می‌کنند که ریسک اینگونه پاس‌ها بیشتر است. به همین خاطر بود که در بیست دقیقه ابتدایی تیم ایران نتوانست موقعیتی روی دروازه میزبان خلق کند.

نکته عجیب‌تر درباره چمن مصنوعی عشق آباد اینکه قبل‌تر ندیده بودیم چمن مصنوعی هم دچار رنگ پریدگی شود و بخش وسیعی از زمین انگار دچار یخ زدگی شده و شاید هم کیفیت اینگونه چمن پایین بوده که به مرور زمان دچار چنین مشکل عجیبی شده است.

کشورهای آسیای میانه مثل ازبکستان و ترکمنستان حتی در استادیوم‌های ملی‌شان هم از چمن مصنوعی استفاد می‌کنند که این مسئله همواره مشکلاتی برای تیم‌های ایرانی در بازی مقابل این حریفان ایجاد کرده است.

دیدگاه‌ها