کد خبر : 2010814 | 07 فروردين 1403 ساعت 23:30 | 33.6K بازدید | 4 دیدگاه

به حمایت همه جانبه مسئولین، مردم و رسانه‌ها نیاز داریم؛

دعوت شده‌های من به تیم ملی تهران را ندیده بودند!

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال دختران ایران گفت‌وگوی قابل تاملی در خصوص شرایط این تیم و تورنمنت‌های پیش رو با ''ورزش سه'' داشته است.

دعوت شده‌های من به تیم ملی تهران را ندیده بودند!

به گزارش ''ورزش سه''، روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا رنکینگ تیم‌های زیر ۲۰ سال قاره کهن را اعلام کرد و تیم فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران در جایگاه دهم قاره کهن قرار گرفت. تیمی که به زودی در اردیبهشت ماه مسابقات کافا را در پیش خواهد داشت. به همین دلیل گفت‌وگوی کوتاهی با مریم جهان نجاتی، سرمربی این تیم داشتیم تا در آستانه تورنمنت کافا و برگزاری اردوی ۶ روزه در تهران، در خصوص شرایط فعلی تیم دختران زیر ۲۰ سال ایران گفت‌و‌گو کنیم که در ادامه خواهید خواند.

مریم جهان‌نجاتی در ابتدای این گفت‌وگو گفت: بعد از بررسی دقیق لیگ برتر و لیگ یک فوتبال زنان به آمار جالبی دست یافتم. در لیگ برتر زنان برای ۳۳۰ نفر آی‌دی کارت صادر شده که از این تعداد فقط ۳۰ نفر بازیکن تیم‌های پایه یا همان زیر ۲۰ سال هستند. از این ۳۰ نفر هم فقط ۲ نفر در تیم‌هایشان به عنوان بازیکن اصلی بازی می‌کنند. اما در لیگ یک کاملا شرایط متفاوت است؛ بسیاری از تیم‌ها به بازیکنان جوانشان بازی می‌دهند و همین باعث شد که با زیر نظر گرفتن این لیگ بازیکنان خوبی برای دعوت به اردوی تیم ملی جوانان شناسایی کنم. مثلا زینب خلیلی را از تیم بوشهری شناسایی کردم، بازیکنی که هرگز در هیچکدام از رده‌ها بازی نکرده است اما به عنوان یک فوروارد در این مدتی که با او کار کردم بسیار تاثیرگذار بوده است. خلیلی در یک دیدار تدارکاتی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و موفق به زدن گل برتری برای تیم ملی شد. این نکته را هم بگویم که به دلیل شرایط سنی، هیچکدام از بازیکنان دوره قبلی تیم ملی جوانان الان در این تیم حضور ندارند.

2004581

او در ادامه گفت: دوره قبلی، یک سال و نیم هدایت تیم جوانان را به عهده داشتم و ۷ بازیکن به تیم ملی بزرگسالان تحویل دادم. این اولین بار بود که چنین اتفاقی در رده‌های پایه رخ میداد. هستی فروزنده، محدثه زلفی، زینب عباس‌پور، کیمیا رحیمی، سارا دیدار، فاطمه پسندیده و فاطمه یوسفی بازیکنانی بودند که نقش موثری در تیم ملی بزرگسالان داشتند.

جهان‌نجاتی در خصوص اینکه چقدر به درخشش بازیکنان این تیم در تیم ملی بزرگسالان امیدوار است گفت: میانگین سنی این بازیکنان ۱۶ سال است، دوره قبلی میانگین سنی بازیکنان ۱۸ سال بود. به همین دلیل این تیم به زمان بیشتری برای هماهنگی و رسیدن به موفقیت نیاز دارد. من امیدوارم که سرمربی تیم ملی بزرگسالان به این بازیکنان فرصت بدهد که در کنار بزرگان کسب تجربه کنند چراکه در بین بازیکنانم استعدادهایی می‌بینم که می‌توانند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال دختران کشورمان درخصوص استعدادیابی در استان‌های مختلف گفت: خوب است بدانید که دو بازیکنی که از بوشهر و کرمانشاه به تیم ملی دعوت کردم  که برای اولین بار به تهران آمدند و پایتخت ایران را از نزدیک دیدند. من در استان‌های مختلف استعدادهایی دیدم که حیرت کردم. بسیار خوشحالم که در همین اردوی پیش رو از ۱۳ استان بازیکن به تیم ملی دعوت کردم و پراکندگی بسیار خوبی را از این حیث می‌بینم.

او در خصوص نیازهای این تیم برای رسیدن به موفقیت گفت: ما به اردو و برگزاری اردوهای مداوم نیاز داریم. بازیکنانم نیاز دارند که در میادین بین المللی حضور داشته باشند. در این مدت با دو تیم لیگ برتری بازی داشتیم و در ادامه با پیکان و احتمالا ملوان هم مسابقه خواهیم داد که قبل از اعزام به تاجیکستان و حضور در تورنمنت کافا به یک هماهنگی خوبی برسیم.

جهان‌نجاتی در پایان گفت: اگر به این تیم بها داده شود، اگر برای ما اردو و مسابقه در نظر گرفته شود، به شما قول می‌دهم، تعداد بسیار زیادی از همین بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان خواهند رسید. فقط نیاز به حمایت داریم. حمایت همه جانبه از سوی مسئولین، مردم و علی‌الخصوص رسانه‌ها.

دیدگاه‌ها