کد خبر : 2011045 | 09 فروردين 1403 ساعت 14:27 | 52.6K بازدید | 93 دیدگاه

آن‌ها در رنکینگ فیفا یکی به آخر هستند

تیمی که بعد از 24 سال گل زد!

آنگیلا، جزیره کوچک واقع در دریای کارائیب که 24 سال از آخرین گلش می‌گذشت، رویای صعود به جام جهانی 2026 را دارد.

تیمی که بعد از 24 سال گل زد!

به گزارش "ورزش سه"، آخرین باری که ساکنان آنگیلا، جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب که به قلمرو بریتانیا تعلق دارد، برای به ثمر رسیدن یک گل شاد شدند، هنوز گوشی‌های هوشمند وجود نداشتند!

به همین دلیل، گل از روی ضربه پنالتی در بازی مقابل تورکاس ای کایکوس برای کسب تساوی 1-1 شود و صعود به دور دوم انتخابی جام جهانی 2026 در ضربات پنالتی برای آن‌ها یک اتفاق تاریخی بود.

قبل از پایان نیمه اول، لوک پاریس که در لیگ دسته هفتم انگلیس بازی می‌کند، گل تساوی را به ثمر رساند. این اولین گل آنگیلا از سال 2000 در یک بازی رسمی بود. ساکنان این جزیره 24 سال حسرت برای فریاد پس از گل را رها کردند و آینده برای آن‌ها قرار است زیباتر هم باشد.

آنگیلا که در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیده بود، موفق شد در سریال پنالتی حساس بازی برگشت با نتیجه 4-3 برنده شود. آنگیلا که طبق آخرین داده‌های رسمی سال 2023 جمعیتی نزدیک به 15 هزار نفر دارد، می‌داند که چه مسیر سختی برای اولین صعود به جام جهانی خواهد داشت. آن‌ها در گروه F باید با سالوادور، پورتوریکو، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، و سورینام مصاف بدهند.

2005018

آنگیلا در هر صورت دومین دوره طولانی‌ترین دوره بدون پیروزی به عنوان یک تیم ملی را دارد. پس از سن مارینو، که دقیقاً تنها تیمی است که در جدول پایین‌تر از آن‌ها قرار دارد، رده‌بندی فیفا از 210 کشور تشکیل شده است. نکته این است که آنگیلا از 6 اکتبر 2010، زمانی که 35 بازی گذشته است، در یک مسابقه رسمی پیروز نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال آنگیلا گفت: "من به تیم بسیار افتخار می‌کنم و از کار تیم مدیریتی، مربیان و همه بسیار سپاس‌گزارم. این خیلی باورنکردنی است که در نهایت اتفاق افتاد: اولین پیروزی آنگویلا در مقدماتی جام جهانی. من از این که بخشی از این لحظه تاریخی هستم، زبانم بند آمده است. نمی‌توانم صبر کنم تا به همه شما خوش آمد بگویم و با هم جشن بگیریم. ما مشتاقانه منتظر ژوئن هستیم."

آخرین بلیت دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی در بخش کونکاکاف، به بریتیش ویرجین آیلند رسید که در ضربات پنالتی یو‌اِس ویرجین آیلند را شکست داد. بریتیش ویرجین آیلند که در رده 207 فیفا قرار دارد، برای اولین بار در تاریخ به مرحله بعدی راه یافته است. به این ترتیب بریتیش ویرجین آیلند در گروه E با جامائیکا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا و دومینیکا قرار خواهد گرفت.

2005019

بقیه گروه‌ها در مسابقات مقدماتی کونکاکاف به شرح زیر هستند:

گروه A: آنتیگوا و باربودا، برمودا، جزایر کیمن، کوبا، هندوراس.

گروه B: باهاما، کاستاریکا، گرانادا، سنت کیتس و نویس، ترینیداد و توباگو.

گروه C: آروبا، باربادوس، کوراسائو، هائیتی، سنت لوسیا.

گروه D: بلیز، گویان، مونتسرات، نیکاراگوئه، پاناما.

4 بازی بین ژوئن 2024 تا ژوئن 2025 برگزار می‌شود تا دو تیم اول هر گروه به دور بعد راه پیدا کنند، جایی که قرعه‌کشی دیگری برای تقسیم 12 تیم به سه گروه 4 تیمی برگزار می‌شود.

بین سپتامبر و نوامبر 2025 دو بازی (رفت و برگشت) وجود خواهد داشت و 3 تیم برنده مستقیماً به جام جهانی راه پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها