کد خبر : 2011066 | 09 فروردين 1403 ساعت 17:05 | 10K بازدید | 3 دیدگاه

بسكتبال سه نفره ايران به جدول اصلى رفت

آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى

تيم ملى بسكتبال سه نفره زنان ايران با درخشش ستاره‌هايش كره جنوبى نامدار را حذف كرد تا براى آسيا خط و نشان بكشد.

آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى

به گزارش "ورزش سه"، تيم‌هاى بسكتبال سه نفره زنان و مردان ايران در رقابت‌هاى خارج از جدول اصلى قهرمانى ٢٠٢٤ آسيا با چهار پيروزى متوالى مقابل ماكائو، كره جنوبى، چين تايپه و هنگ كنگ به جدول اصلى ١٢ تيمى رقابت‌ها راه يافتند تا از فردا براى مدال‌هاى طلا، نقره و برنز به رقابت بپردازند.

اوج هنر و درخشش قابل ستايش تيم‌هاى بسكتبال سه نفره زنان و مردان ايران امروز در رقابت دو تيم زنان ايران و كره جنوبى بود كه تيم برنده راهى جدول ١٢ تيمى اصلى مى‌شد و بازنده هم حذف.

شاگردان سعيده عِلّى با برد ١٦ بر پنج مقابل ماكائو و شكست ١٨ بر ٩ اين تيم برابر كره جنوبى پا به ديدارى حساس برابر دختران چشم بادامى شرق آسيا در جدال حساس ايران و كره براى صعود و حذف گذاشتند.

درخشش هر چهار بازيكن ايران در برابر كره جنوبى به ويژه محلا عابدى ١٩ ساله برابر كره‌اى‌ها باعث شد تا اين ديدار حساس با نتيجه نزديك ١٤ بر ١١ در زمان قانونى ١٠ دقيقه بازى به سود تيم ملى دختران كشورمان به پايان برسد.

دو شوت دو امتيازى پشت قوس فائزه شهريارى و نگين رسولى پور در كنار درخشش ويژه محلا عابدى در زير حلقه، بهتر ظاهر شدن فرناز خدامرادى نسبت به بازى با ماكائو و دفاع عالى هر چهار بازيكن ايران باعث شد تا بر خلاف پيش بينى‌ها اين دختران ايران باشند كه حريف نامدار خود را از دور رقابت‌ها حذف كنند.

در مجموع عملكرد تيم ملى بسكتبال سه نفره زنان ايران مقابل كره جنوبى و ماكائو كه تنها يك تيم به جدول اصلى صعود مى كرد نشان داد اگر اين تيم در گروه ژاپن و تايلند با توجه به صعود دو تيم به مرحله بعد خود را باور كند و همدل باشد توان رفتن به مراحل حذفى و حتى چهار تيم را نيز دارد تا شايد براى اولين بار شاهد كسب مدال آسيايى در تاريخ بسكتبال زنان ايران باشيم.

2005053

اما تيم ملى بسكتبال مردان سه نفره كشورمان كه توان كسب مدال از قهرمانى سه به سه آسيا را دارد نيز با هدايت محمد سيستانى توانست يه ترتيب با نتايج ٢١ بر ١٠ و ٢٠ بر ١٠ مقابل چين تايپه و هنگ كنگ پيروز شود.

به اين ترتيب تيم ملى بسكتبال سه نفره مردان بايد در مرحله اصلى در گروه سنگاپور ميزبان و چين به رقابت بپردازد تا دو تيم به مرحله بالاتر صعود كنند.

مديريت فنى هر دو تيم بسكتبال سه نفره زنان و مردان ايران در رقابت‌هاى قهرمانى سه به سه ٢٠٢٤ آسيا كه در سنگاپور در حال برگزارى است بر عهده لوكا راميرز كارواليو برزيلى است كه به عنوان سرمربى تيم ملى كشورش را به مدال برنز قهرمانى جهان رسانده است.

2005054

بسكتبال سه نفره ايران در قاره آسيا پنج مدال ارزشمند در سطح مردان دارد كه مى‌توان به برنز بازي‌هاى آسيايى ٢٠١٨ جاكارتا با هدايت محمد كسايى پور و مدال طلاى بازي‌هاى ٢٠٠٩ داخل سالن آسيا با سرمربيگرى ويسيلين ماتيچ اشاره كرد و همچنين قهرمانى غرب آسياى تيم ملى سه نفره زنان ايران در سال ٢٠١٨.

•برنامه ادامه بازي‌هاى جام قهرمانى سه نفره آسيا:

-تيم ملى زنان ايران برابر تايلند و ژاپن
-تيم ملى مردان ايران برابر سنگاپور و چين

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها