کد خبر : 2011171 | 11 فروردين 1403 ساعت 02:55 | 12.2K بازدید | 16 دیدگاه

خط دفاع پرسپولیس روی نیمه

تقلید مثبت فرجی _ کنعانی از رودری _ آکه

اتفاق ویژه در مدل بازی پرسپولیس بالا بازی کردن دو مدافع میانی‌اش بود.

تقلید مثبت فرجی _ کنعانی از رودری _ آکه

به گزارش "ورزش سه"، با تغییراتی که اوسمار لوس ویرا در مدل بازی پرسپولیس صورت داده هم سرعت بازپس‌گیری توپ از حریف بالا رفته هم قدرت انتقال توپ از دفاع به حمله بیشتر شده که مجموع این دو اتفاق کیفیت بازی سرخ‌ها را در نیم فصل دوم بالاتر برده است. 
جدا از این اتفاق در آنچه در آخرین بازی رسمی پرسپولیس مقابل پیکان اتفاق افتاد بالا بازی کردن مدافعان میانی این تیم بود که به شکل ویژه‌ای کیفیت تیم اوسمار در تحت فشار گذاشتن حریف را در بیشتر دقایق این مسابقه تحت فشار گذاشته بودند. 

با بالا بازی کردن دو مدافع میانی پرسپولیس در طول این مسابقه فاصله بین خط دفاع تا مهاجم نوک این تیم به حداقل رسیده بود و تا این تیم شبیه تیم‌های بزرگ اروپایی همچون منچسترسیتی پویا و دینامیک بازی کند و کنعانی و فرجی همان کار آکه و رودری را در تیم پپ گواردیولا انجام دهند. 

نکته اینجاست که فرجی و کنعانی در آن مسابقه در این موقعیت خطیر و بازی پرریسک که انجام می‌دادند بدون اشتباه کار کردند و در دفع توپ یا رساندن آن به بازیکنان خودی درست عمل کردند. 

باید دید با بازگشت گولسیانی آیا اوسمار این مدافع گرجستانی را به ترکیب اصلی برمی‌گرداند یا دوباره از فرجی کنار کنعانی‌زادگان استفاده خواهد کرد. 

نکته اینجاست که کنعانی و گولسیانی در فاصله یک هفته مانده به بازی در سیرجان به تمرینات پرسپولیس اضافه می‌شوند اما فرجی و نعمتی طی هفته اخیر در تمرین تیم خود حاضر بوده‌اند.

دیدگاه‌ها