کد خبر : 2011280 | 11 فروردين 1403 ساعت 12:54 | 16.7K بازدید | 30 دیدگاه

کریستوف دام:

لورکوزن این فصل قهرمان بوندس‌لیگا می‌شود

تیم تحت هدایت ژابی آلونسو با برد مقابل هوفنهایم می‌تواند رکورد تیم کریستوف داوم را پس از 24 سال بشکند.

لورکوزن این فصل قهرمان بوندس‌لیگا می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو فقط برای یک جلسه تمرینی فرصت داشت تا تمام بازیکنان تیمش را برای بازی خانگی مقابل هوفنهایم آماده کند. 19 بازیکن از تیم او برای همراهی تیم‌های ملی لورکوزن را ترک کردند. آلونسو گفت: "همه سالم برگشتند، این بزرگترین نگرانی من بود."

بایرلورکوزن باید بدون آرتو، ویکتور بونیفیس و اسکیل پالاسیوس مقابل هوفنهایم بازی کند. آلونسو گفت: "ما امیدواریم که بونیفیس و پالاسیوس بتوانند در جام حذفی مقابل دوسلدورف در روز چهارشنبه به ترکیب تیم بازگردند."

لورکوزن به عنوان صدرنشین لالیگا یک رکورد را پیش رو دارد. با پیروزی مقابل هوفنهایم، بایرلورکوزن به امتیاز 73 می‌رسد و به این ترتیب رکورد قبلی را می‌شکند: تیم تحت هدایت مربی وقت یعنی کریستوف دام در فصل 00-1999 موفق شد 73 امتیاز کسب کند اما در نهایت در رتبه دوم ایستاد. حالا لورکوزن می‌تواند این تعداد امتیاز را تنها پس از 27 بازی کسب کند.

2005441

دام در همین باره به بیلد گفت: "وقت آن رسیده که رکورد ما پس از 24 سال شکسته شود. رکوردها باید شکسته شوند و من فقط می‌توانم در مورد این تیم لورکوزن صحبت کنم. به نظرم این‌بار آن‌ها قهرمان می‌شوند. تیم کاملا متمرکز است و همیشه به دنبال کسب نتیجه بهتر هستند، در صورتی‌که اکثر بازی‌ها را برده‌اند."

دام برای تماشای بازی مقابل ماینتس که با برتری 2-1 لورکوزن به پایان رسید در ورزشگاه حضور داشت: "این بهترین بازی نبود، اما اگر فقط در بازی‌های خوب پیروز شوید، قهرمان نمی‌شوید، برای قهرمانی در بازی‌هایی که خوب نیستید هم باید برنده شوید."

به گفته دام، این واقعیت که لورکوزن چندین بار توانسته در وقت‌های تلف شده گل‌های تعیین کننده‌ای به ثمر برساند، نشانه دیگری از موفقیت آن‌هاست: "اگر یک‌بار اتفاق بیفتد، شاید شانسی باشد. اگر این دو بار اتفاق بیفتد، می‌توانید از احتمال تصادفی بودن آن صحبت کنید. اما وقتی این اتفاق چند بار برای لورکوزن افتاده، تنها نشانه کار و تلاش سخت است."

دیدگاه‌ها