کد خبر : 2011604 | 13 فروردين 1403 ساعت 14:30 | 15.4K بازدید | 12 دیدگاه

تصمیم عجیب فدراسیون قطر برای سهمیه خارجی

فدراسیون فوتبال قطر قصد دارد تعداد بازیکنان خارجی مجاز برای هر تیم حاضر در لیگ ستارگان را در فصل آینده به 9 بازیکن افزایش بدهد.

تصمیم عجیب فدراسیون قطر برای سهمیه خارجی

به گزارش ورزش سه و به نقل از روزنامه الوطن قطر، فدراسیون فوتبال قطر به دنبال اجرای ایده‌هایی است که سطح رقابت‌های لیگ ستارگان را بالا ببرد تا باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها بتوانند در سطح قاره‌ای نیز بهتر عمل کنند.

آنها به همین دلیل در حال بررسی شرایط برای افزایش تعداد بازیکنان خارجی مجاز برای هر تیم از 7 بازیکن به 9 بازیکن هستند و همچنین قصد دارند تعداد تیم‌های حاضر در لیگ ستارگان را از 12 به 14 افزایش بدهند.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال قطر، در فصل جاری (2023-2024)، تعداد بازیکنان خارجی لیگ این کشور را از 5 به 7 بازیکن افزایش داد و از ابتدای این فصل به هر باشگاه اجازه می‌دهد قرارداد 7 بازیکن خارجی را ثبت کرده و در هر مسابقه از 5 نفر آنها استفاده کند، البته مشروط بر اینکه هیچ یک از آنها در هیچ زمانی در طول مسابقه پست دروازه‌بانی را اشغال نکنند.

این پیشنهاد بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته و هواداران قطری در حال بحث و تبادل نظر درباره این ایده‌ها هستند. اکانتی با نام العرندس در توییتر نوشت: تصمیم خوبی است. بازیکن داخلی باید خودش را ثابت کند و اگر موفق نبود، خداحافظ‌! فوتبال تعارف ندارد. به 9 بازیکن خارجی خوشامد می‌گویم.

1930247

اکانت دیگری به نام ژاوی هم نوشت: من تصمیم به افزایش تعداد باشگاه‌ها را ترجیح می‌دهم، زیرا این به معنای افزایش مسابقات است. امیدوارم روزی 18 تیم در لیگ ستارگان حضور داشته باشند.

فرد دیگری به نام مالکی معتقد است که این تصمیم شگفت‌انگیز است. او می‌گوید: من هم موافقم و هم مخالف. با این تصمیمات لیگی پیشرفته و بسیار قوی خواهم داشت و باشگاه‌ها با قدرت بیشتری در آسیا مسابقه خواهند داد اما با این شرایط تیم ملی آسیب می‌بیند.

حسابی به نام فارس پاسخ داد و گفت: تصمیم درست است. سطح مسابقات در حال بالا رفتن است. بازیکن ملی پوش یا خودش را ثابت می‌کند یا نیمکت نشین می‌شود. شرایط تیم ملی و موفقیت آن به خیلی چیزها از جمله مسائل فنی بستگی دارد. مهمترین موضوع این نیست که بازیکن در باشگاهش نقش کلیدی ایفا کند تا به نفع تیم ملی باشد.

1744830

کاربر دیگری در این باره نوشت: امیدواریم این قوانین به زودی اجرایی شود تا بتوانیم از انحصار قبلی بازیکنان تیم ملی در برخی باشگاه‌ها فاصله بگیریم. با حضور 9 بازیکن خارجی می‌بینید که برخی باشگاه‌ها گریه و گلایه می‌کنند، چون کل تیم ملی را در اختیار دارند.

هواداری به نام عبدالرحمن 1969 گفت: این اتفاق به تیم ملی آسیب می‌زند. این تصمیمات ممکن است سطح لیگ را بالا ببرد و شاهد رقابت باشگاه‌های قطری در آسیا باشیم، اما قطعا به تیم ملی آسیب می‌رساند.

دیدگاه‌ها