کد خبر : 2011681 | 14 فروردين 1403 ساعت 06:01 | 29.5K بازدید | 20 دیدگاه

رتبه پنجم جدول حیثیتی شد!

مسائل پیرامون لایسنس حرفه‌ای شرایط را برای سهمیه آسیایی تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

رتبه پنجم جدول حیثیتی شد!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که سال جدید فوتبالی برای تیم‌های ایرانی آغاز شده، مسئله مجوز حرفه‌ای همچنان یکی از موارد مهم مدیریتی در بین باشگاه‌های لیگ برتری و به خصوص تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیا محسوب می‌شود.

فصل گذشته تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، نساجی، تراکتور، فولاد و گل‌گهر لایسنس خود را دریافت کردند، اما 10 باشگاه دیگر از جمله استقلال نتوانستند ای‌اف‌سی را برای صدور این مجوز متقاعد کنند، هرچند که چند باشگاه اساسا درخواستی برای صدور مجوز نداشتند.

با این حال این فصل تلاش‌ها برای صدور مجوز پرسپولیس و استقلال در کنار دیگر تیم‌های مدعی شدت گرفته و به نظر می‌رسد مسئله مالی و بدهی آنها حل شده باشد، اما برای استقلال و پرسپولیس، موضوع تفکیک مالکیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

ای اف سی مهلت تفکیک مالکیت و اثبات آن را روز پنجم اردیبهشت اعلام کرده است. همچنین مسئله پنجره بسته استقلال باعث شده تا هواداران این تیم به شدت نگران مجوز تیمشان باشند.

نکته مهم این است که کشمکش دو باشگاه سرخابی و حضور آنها در بین تیم‌های بالای جدول و احتمال حذف آنها از آسیا، سبب شده تا تیم‌های دیگر نسبت به کسب سهمیه آسیایی امیدوار شوند.

1969071

برای فصل آینده تیم‌های اول و دوم لیگ برتر سهمیه لیگ نخبگان را کسب خواهند کرد و تیم سوم جدول سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست می‌آورد. با توجه به اینکه قهرمان جام حذفی از سهمیه نخبگان برخوردار است، در صورتی که قهرمان جام حذفی در لیگ برتر اول یا دوم شود، تیم چهارم جدول هم سهمیه می‌گیرد.

به این ترتیب در صورتی که هر کدام از تیم‌های اول تا چهارم جدول رده بندی نتوانند مجوز حرفه‌ای بگیرند، سهمیه آنها به تیم‌های بعدی خواهد رسید و همین سازوکار باعث شده تا رقابت برای رتبه پنجم و ششم جدول از هیجان بیشتری برخوردار شود.

هم‌اکنون تیم‌های ملوان، گل‌گهر، آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن رقابت سختی برای این رتبه دارند و شمس‌آذر و مس رفسنجان نیز خود را دارای شانس می‌بینند تا یک لیگ مستقل برای کسب رتبه پنجم تشکیل شود.

البته نکته مهم این است که پنجره بسته آلومینیوم باعث شده تا این تیم شانسی برای دریافت مجوز نداشته باشد و باشگاه ملوان نیز از نظر زیرساختی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال قوی سپید امید زیادی دارد تا برای اولین در جایگاه پنجم جدول قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها