کد خبر : 2011764 | 14 فروردين 1403 ساعت 14:24 | 10.4K بازدید | 27 دیدگاه

توپ داشته باشیم بازی برای ماست

نصرتی: باید مدعیان قهرمانی را شکست دهیم

مربی تیم تراکتور درباره شرایط خوب تیمش پیش از دیدار حساس با سپاهان صحبت کرد.

نصرتی: باید مدعیان قهرمانی را شکست دهیم

به گزارش "ورزش سه"، محمد نصرتی مربی تیم تراکتور در نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان حاضر شد و در ابتدا اظهار داشت: تمام ارکان باشگاه به اصطلاح مدیریت، کادر پشتیبانی، کادرفنی و همه بازیکنان به این مهم واقف هستیم که این بازی حساسیت به سزایی برای ما دارد تا اینکه ما در ادامه فصل بدانیم بازی‌ها را چطور پیش ببریم. هواداران به حساسیت این بازی پی برده‌اند و فکر می‌کنم حضورشان در این بازی بی‌نظیر باشد. با صحبت‌هایی که می‌شود و چون با مردم در ارتباط هستیم، فکر می‌کنم این بازی به مانند دیدار با فجر که بیش از ۷۰-۸۰ هزار نفر آمدند و حتی برخی پشت در ماندند، استنباط من این است که این بازی هم اینگونه شود. هواداران همیشه از ما حمایت کرده‌اند و حالا می‌خواهیم این بازی هم از زمان سوت شروع بازی تا زمانی که داور سوت پایان بازی را می‌زند، از ما حمایت کنند. این بازی یک دیدار ۹۰ دقیقه‌ای نیست و بالاخره فوتبال است و در جریان بازی اتفاقات مهمی شکل پیدا می‌کند.

او ادامه داد: از آنها خواهش می‌کنم در طول ۹۰ دقیقه مثل همیشه یار و یاور و نفر دوازدهم تیم ما باشند که ان‌شاءالله بتوانیم این بازی مهم را پشت سر بگذاریم و بتوانیم برای بازی بعدی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا به خواسته هواداران که قهرمانی و حضور در کورس قهرمانی است برسیم.

نصرتی درباره آمادگی بازیکنان تراکتور خاطرنشان کرد: شرایط خوبی داریم و بازیکنان بسیار خوب و با انگیزه بالا تمرین کردند. کادرفنی در رأس آن آقای خمس به تمرکز بازیکنان تاکید کرده؛ باید از سوت آغاز تا پایان بازی متمرکز باشیم و تیم حریف، بازیکنان باکیفیتی دارد. ما این تیم را فصل گذشته شکست دادیم و مطمئن هستیم باز هم می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

مربی تیم تراکتور درباره غایبان تیمش گفت: محروم نداریم و ۲ مصدوم هم داریم که بسیار مصدومیت آنها جزئی است. فکر نمی‌کنم تا فردا مشکلی پیش بیاید و همه بازیکن در شرایط خوبی هستند.

وی همچنین با اشاره به خط حمله تیم سپاهان تاکید کرد: تیم حریف در خط حمله مهره‌های باکیفیتی دارد، ولی ما هم مدافعان خوبی داریم و هم ساختار دفاعی خوبی تشکیل دادیم. قطعا روی نقاط قوت آنها که آقای مغانلو و اسدی باشند، کار کردیم و مطمئنا فردا روز خوبی داریم.

1792197

او ادامه داد: همه حساسیت این بازی را می‌دانند و ما نیاز داریم که مدعیان قهرمانی روی کاغذ را شکست دهیم تا به اصطلاح شخصیت قهرمانی تیم ما شکل بگیرد. وقتی یکی از این سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان را شکست می‌دهیم، انگیزه ما خیلی بیشتر می‌شود و همه می‌دانیم که فردا بازی بسیار مهمی داریم. فکر می‌کنم با حمایت هواداران روز خوبی داشته باشیم و در این چند روز که تمرینات آغاز شده، بازیکنان خوب و مصمم بودند.

محمد نصرتی درباره نقاط ضعف و قوت تیم توضیح داد: یکی از نکاتی که از آغاز حضور آقای خمس به آن تاکید داریم این است که صاحب و مالک توپ باشیم و بیلداپ و ساخت بازی را از عقب زمین شروع کنیم. مهمترین فاکتور برای ما این است که صاحب و مالک باشیم و زمانی که این اتفاق رخ بدهد، تیم حریف نمی‌تواند به ما آسیب بزند اما وقتی تیم دست ما نیست، حریف خطرناک می‌شود. این فلسفه کاری ماست.

او ادامه داد: با توجه به اینکه باید ببینیم شرایط تیم حریف چگونه است و با چه سیستمی می‌خواهد بازی کند، ما باید در آن زمان استراتژی و تاکتیک‌هایمان را انجام دهیم. تا زمانی که توپ در اختیار ماست، تیم حریف کمترین خطر را برای ما دارد و توپ چه در دفاع، چه در هافبک و چه در حمله باشد، شرایط به سود ماست.

وی افزود: ما تیم حریف را خیلی خوب آنالیز کردیم و بچه‌های ما هم فردا در داخل زمین قطعا نشان خواهند داد که یک بازی خیلی خوب داریم. بازیکنان به اهمیت و حساسیت این بازی پی بردند و مطمئنا فردا یک روز خوب خواهیم داشت.

1695181

مربی تیم تراکتور درباره شانس قهرمانی این تیم و خودباوری بازیکنان تراکتور تاکید کرد: احساس می‌کنم خودباوری برای قهرمانی در اول فصل باید و شاید در تیم وجود نداشت ولی رفته رفته این خودباوری بیشتر شد. ما ۱۵-۱۶ بازیکن در بدنه تیم تغییر داشتیم و در شروع فصل فکر نمی‌کردند که در این تیم چقدر فشار برای قهرمانی بالاست. هر چقدر جلوتر آمدیم اهمیت قهرمانی برای آنها بیشتر شد و در حال حاضر در شرایطی هستیم که می‌دانند پیراهن چه تیمی را پوشیدند و با این روند می‌توانیم حداقل یک جام کسب کنیم به خصوص در جام حذفی که یک راه میانبر برای قهرمانی و رسیدن به آسیاست. لیگ سختی داریم و تیم‌های به اصطلاح مدعی هزینه زیادی کردند و ثبات بیشتری نسبت به ما داشتند. با تغییرات ایجاد شده در ترکیب شرایط هر روز بهتر می‌شود و بهتر است امسال یک جام به دست بیاوریم. در لیگ با توجه به اختلاف امتیاز شرایط سخت است اما هم با استقلال در تبریز بازی داریم و هم بازی با سپاهان می‌تواند یک نقطه عطف باشد تا مسیر قهرمانی را آسان‌تر کنیم.

نصرتی همچنین به خط حمله تیمش و حضور رحمان جعفری اشاره کرد و با تعریف و تمجید از آنها گفت: باید از بزرگترهای تیم تشکر کنیم که خیلی خوب بازیکنان جدید را جذب خود کردند و بازیکنان توانستند که کار راحتی داشته باشند. ما و کادرفنی هم این شرایط را برای آنها مهیا کردیم و رحمان هم در فصول گذشته نشان داده که بازیکن باکیفیتی است. سوای رحمان بازیکنان باکیفیت زیادی داریم، مانند مهدی عبدی و ارسلان مطهری که می‌توانند در حمله به تیم ما کمک کنند.

1995002

او با اشاره به شرایط نیمکت سپاهان گفت: اولین بازی که بعد از کرونا بیشترین تماشاگر امد، فکر کنم بازی فصل گذشته برابر سپاهان بود و کوچک‌ترین اتفاقی رخ نداد. یک اتفاق کوچک بود که بازیکنان هم درباره آن صحبت کردند و چیز خاصی نبود. با توجه به گذشته مسئولان این تیم صحبت‌هایی کردند که به نظرم دوره این صحبت‌ها گذشته و عملکرد فنی مشخص می‌کند که کدام تیم بهتر است. ما اصلا به این نقطه نظرات اهمیت نمی‌دهیم و مسئولان ما هم به موقع پاسخ دادند. نگران داوری نیستیم و داوران هم دارند کار خود را انجام می‌دهند.

مربی تیم تراکتور افزود: طبیعتاً هر بازی برای ما فرق دارد  و هر بازی شرایط خاصی دارد. در بازی رفت به آنها باختیم و از همان بازی نکات مهمی را برداشتیم تا بدانیم آنها چگونه حمله می‌کنند و عملکرد فنی آنها چگونه است.

وی اضافه کرد: مسئولان باید به مسئله VAR رسیدگی کنند ولی فکر می‌کنم به این آسانی و سهولت نمی‌توانند Var را اضافه کنند. هر ورزشگاه نیاز به دوربین‌های زیادی دارد تا بتوانند از زوایای مختلف داوران تجزیه و تحلیل کنند. اگر بازی ایران و آلمان در زمان دوره دکتر دادکان خاطرتان باشد، تا آن زمان ورزشگاه آزادی تنها ۳-۴ دوربین داشت ولی شبکه آلمانی حق پخش بازی را گرفت و خودشان تکنسین آوردند تا با ۱۶ دوربین بازی را فیلمبرداری کنند. من فکر می‌کنم جایگاه دوربین استادیوم‌ها علی الخصوص برای آفساید استاندارد باشد و خطوط عرضی برای آفساید گرفتن و نگرفتن مشخص باشد.

دیدگاه‌ها