کد خبر : 2011903 | 15 فروردين 1403 ساعت 04:00 | 44.5K بازدید | 30 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

تیمی که سرخابی‌ها را می‌برد، محو شد (عکس)

تیم‌های مهم و خوبی در تهران بودند و تنور باشگاه‌های تهران گرم می‌کردند که الان اثری از آنها نیست.

تیمی که سرخابی‌ها را می‌برد، محو شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در دهه شصت و ابتدای دهه 70 فوتبال تهران پر از تیم‌های خوب باشگاهی بود، بعضی از آنها مثل راه آهن، بانک ملی و وحدت بازیکن‌ساز بودند و بعضی از تیم‌ها مثل شاهین، هما و پاس تنه به تنه سرخابی‌ها می‌زدند و تعدادی از تیم‌ها هم که از اواسط دهه شصت دارایی سردمدار آنها بود و در ادامه پورا، بانک تجارت کشاورز و بهمن به آنها اضافه شد با وضعیت مناسب مالی رونق فوتبال در تهران را گرم می‌کردند.
در این بین بعضی از تیم‌ها مثل بوتان، نیروی زمینی، صدا و سیما یا همان گسترش، مهر شمیران، اکباتان و... بودند که با بازیکنان مطرح گربه سیاه تیم‌های مطرح می‌شدند.

2006559
ايستاده از راست: محمد فلاحتى، حميد بابازاده، مسعود غفوری‌های اصل، ايرج سائلى، مهدى فنونی‌زاده 
نشسته از راست: حسين قوى‌فكر (کاپیتان)، غلام پاكدل، قدرت ابراهيمى، جمشید شاه‌محمدی و ناصر صادقى

این یکی از  تصاویر بازیکنان تیم دارایی در اواخر آن سال‌هاست، تیمی که بازیکنان مطرحی در آن توپ می‌زدند و در جام باشگاه‌های تهران موفق شد هم پرسپولیس و هم استقلال را ببرد، هر چند آنها در سال 1366و در دو هفته مانده به آخر جام باشگاه‌های تهران و در روزی که می‌توانستند ستاد مشترک ببرند و به قهرمانی تهران خیلی نزدیک شوند سه بر یک و در روز درخشش اصغر مدیر روستا و در حضور خیل هواداران طرفدار پرسپولیس در ورزشگاه شهید شیرودی باختند تا پرسپولیس قهرمان شود. دوران تیم‌داری دارایی‌چی‌ها و خیلی تیم‌های دیگر کم کم و با شروع رقابت‌های باشگاهی در کشور به پایان رسید تا فوتبالیست‌های خوب تهرانی کمتر در دید هواداران فوتبال در ورزشگاه آزادی و شهید شیرودی باشند.

دیدگاه‌ها