کد خبر : 2011986 | 15 فروردين 1403 ساعت 15:09 | 17.6K بازدید | 6 دیدگاه

کمیل خزایی، قهرمان دراگون بت با مدال‌های جهانی

کمیل خزایی: امید دارم در المپیک حاضر باشم

به گفته قهرمان رشته دراگون بت، این رشته از سال 2028 وارد المپیک می‌شود و ایران هم مدعی کسب مدال طلای این رشته خواهد بود.

 کمیل خزایی: امید دارم در المپیک حاضر باشم

به گزارش "ورزش سه"، دراگون بت یکی از رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون قایقرانی است که سال‌هاست در ایران رونق پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد. این رشته که البته متعلق به شرق آسیاست، در ایران نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته، به شکلی که ایران هم در سطح آسیا و هم در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کمیل خزایی، یکی از ملی پوشان دراگون بت ایران که البته در آب‌های آرام هم فعالیت می‌کند، در سال 1402 موفق به کسب دو مدال نقره و یک برنز مسابقات جهانی تایلند شد. 

به گفته این ملی پوش جوان دراگون بت، این رشته قرار است در برنامه بازی‌های المپیک 2028 قرار بگیرد، اتفاقی که اهمیت این رشته را در ایران چندین برابر خواهد کرد. 

کمیل خزایی در خصوص اتفاقاتی در سال 1402 رقم زده، به "ورزش سه" گفت: "مسابقات جهانی دراگون بت در تایلند برگزار شد که ما در بخش‌های 10 نفره و 20 نفر و در ماده‌های 200، 500 و 2000 هزار متر موفق به کسب مدال شدیم. سال خوبی برای من بود و حالا هم خودم را برای مسابقات باشگاه‌های آسیا در دبی آماده می‌کنم. در قالب تیم ایران در این رویداد حاضر خواهیم شد و به دنبال خوشرنگ‌ترین مدال هستیم."

2006640

وی افزود: "تیم ایران معمولا در آسیا و جهان روی سکو می‌رود. تایلند، چین و اندونزی از جمله دیگر قدرت‌های آسیا در این رشته هستند. در دو سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در دراگون بت داشتیم. البته به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نشدیم چون تعداد تیم بالا بود و مدال تیمی فقط یک مدال در جدول رده‌بندی مدال‌ها محاسبه می‌شد. به هر حال به اندازه رشته‌های تیمی دیگر مثل والیبال و بسکتبال به دراگون بت بها داده نمی‌شود."

ملی پوش قایقرانی ایران در رابطه با احتمال ورود دراگون بت به المپیک عنوان کرد: "آنطور که باخبر هستم، دراگون بت در میان رشته‌های المپیک 2028 در لیست اولیه هست. اگر این اتفاق رخ دهد و دراگون بت المپیکی شود، تعداد علاقه‌مندان به این رشته چند برابر خواهد شد. من هم با توجه به اینکه تازه در 22 سالگی هستم، امید دارم تا روزی در المپیک حاضر شوم و برای ایران مدال بگیرم."

کمیل خزایی در پایان گفت: "مهد قایقرانی انزلی است، اما به جز استان گیلان در استان‌های دیگر هم استعدادهای خوبی داریم. امیدوارم مسئولان هم نگاه ویژه‌تری به دراگون بت داشته باشند. فکر می‌کنم این رشته آینده روشنی داشته باشد."

🥇افتخارات کمیل خزایی عبارتند از:

مقام سوم مسابقات آسیایی مسافت۱۰۰۰متر
مقام سوم مسابقات آسیایی مسافت ۵۰۰متر 
مقام سوم مسابقات آسیایی مسافت ۲۰۰متر 
۲۰۱۸ ازبکستان هر ستا

دیدگاه‌ها