کد خبر : 2012101 | 16 فروردين 1403 ساعت 00:21 | 16.3K بازدید | 18 دیدگاه

صدرنشینی دوباره تیم آرتتا

آرسنال 2-0 لوتون: تام و جری در لیگ برتر

آرسنال در بازی هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس با نتیجه 2-0 از سد لوتون تاون گذشت.

آرسنال 2-0 لوتون: تام و جری در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در بازی هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس امشب در ورزشگاه امارات از لوتون تاون میزبانی کرد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش به لطف گلزنی مارتین اودگارد و گل به خودی بازیکن حریف 2-0 برنده شد.

ویدئو: 328913

پس از برتری آرسنال با نتیجه 4-3 در دور رفت، در این بازی هم برنده شد تا بتواند برای اولین بار از فصل 84-1983 این تیم را در رفت و برگشت شکست دهد. آرسنال این بازی را با 5 تغییر آغاز کرد که بیشترین تغییر آن‌ها در ترکیب اصلی از سپتامبر 2021 با 7 تغییر در بازی مقابل نوریچ سیتی بود.

شاگردان میکل آرتتا بازی را مطابق انتظار هجومی آغاز کرده و تیم حریف را اسیر حملات پی در پی خود کردند. اولین شوت آرسنال به سمت چارچوب در دقیقه 9 توسط الکساندر زینچنکو زده شد که با برخورد به مدافعان دور شد.

2006849

در دقیقه 14 امیل اسمیت رو پس از پاس کای هاورتز در محوطه جریمه به توپ رسید و موقعیت خوبی برای شوت‌زنی داشت که پیش از ضربه او به توپ 5 بازیکن حریف روی او هجوم آورده و این موقعیت را دفع کردند.

حملات آرسنال روی دروازه حریف ادامه یافت تا اینکه آن‌ها در دقیقه 24 بالاخره به گل رسیدند. پس از همکاری پاس‌کاری منظم به سمت دروازه، پاس کای هاورتز در محاصره مدافعان حریف به اودگارد رسید که او موفق شد با ضربه دقیقه پای چپ اولین گل تیمش را به ثمر برساند.

آرسنال پس از گلزنی بیشتر به سمت دروازه حریف مایل بود و حملات بیشتری را در یک بازی کاملا یک‌طرفه ترتیب می‌داد. در دقیقه 34 واکنش به موقع توماس کامینسکی مانع از گلزنی اسمیت رو شد.

کامینسکی در دقیقه 41 هم یک‌بار دیگر مانع از فروریختن دروازه‌اش شد. بن وایت پس از نفوذ به سمت محوطه جریمه به سختی توپ را به هاورتز رساند که ضربه او از زاویه بسته با واکنش به موقع این دروازه‌بان همراه شد.

2006850

با این حال لوتون با دو گل خورده نیمه اول را به پایان رساند. زینچنکو برای دریافت پاس رو به جلوی لئاندرو تروسارد به محوطه جریمه نفوذ کرد و سعی کرد آن را با پاس کاتبک به ریس نلسون برساند که پیش از مهاجم آرسنال، دایکی هاشیوکا توپ را به اشتباه وارد دروازه کرد.

در ابتدای نیمه دوم لوتون کمی تلاش داشت تا از پرس آرسنال خارج شده و در مقابل به سمت دروازه حریف حرکت کند. با این حال تلاش آن‌ها در بازی پایاپای بالاخره در دقیقه 62 جواب داد اما دیوید رایا مانع از رسیدن ارسال خطرناک به محوطه جریمه به اویندینما شد.

آرسنال در نیمه دوم بازی را کنترل کرده و بیشتر در زمین خود منتظر می‌ماند تا فرصت خوبی برای ضدحمله پیدا کند. در همین میان لوتون که سعی داشت به سمت محوطه جریمه توپچی‌ها حرکت کند موقعیت خطرناکی روی دروازه ایجاد نمی‌کرد و اغلب نقشه‌های آن‌ها پیش از رسیدن به سمت دروازه خنثی می‌شد.

در دقیقه 79 تاکه‌هیرو تومیاسو در ضدحمله روی پاس تروسارد به موقعیت خوبی برسید اما ضربه او با اختلاف زیاد از دروازه به بیرون رفت. کامینسکی در دقیقه 88 یک‌بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد و موفق شد پیش از اینکه پاس خطرناک جورجینیو به ادی انکتیا برسد با شیرجه بلند آن را مهار کند.

2006848

بازی در نیمه دوم بیشتر با مدیریت آرسنال دنبال می‌شد و به همین دلیل آن‌ها مانند نیمه اول موقعیت‌های زیادی را روی دروازه تیم میهمان ایجاد نکردند تا در نهایت با بسته نگه داشتن دروازه‌شان به برد برسند.

آرسنال به لطف برتری در این بازی با یک بازی بیشتر نسبت به لیورپول با 68 امتیاز به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. لوتون 22 امتیازی هم در رده هجدهم ایستاده است. لیورپول فرداشب باید به مصاف شفیلدیونایتد برود و آرسنال پس از برد امشب بسیار امیدوار است که لیورپول در این بازی امتیاز از دست بدهد.

دیدگاه‌ها