کد خبر : 2012120 | 16 فروردين 1403 ساعت 06:22 | 27.7K بازدید | 11 دیدگاه

قسط بندی تا سال 2028

باشگاه ازبک هنوز پول ریوالدو را پرداخت نکرده!

بنيادكار با ريوالدو و دينسلون به توافق رسيد كه مبلغ قرار داد آنها ر در چند قسط و تا سال ٢٠٢٨ تسويه كند.

باشگاه ازبک هنوز پول ریوالدو را پرداخت نکرده!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه فوتبال بنیادکار ازبکستان با موفقیت با اسطوره‌های فوتبال برزیل، ریوالدو و دنیلسون بر سر اختلاف مالی طولانی مدت به توافق رسید. این پیشرفت پس از یک نبرد حقوقی طولانی مدت توسط بازیکنان بر سر بدهی‌های پرداخت نشده باشگاه به آنها آغاز شد.

کمیته انضباطی فیفا در 22 فوریه بنیادکار را مجبور کرد تا بدهی 8.16 میلیون یورویی به ریوالدو و 1.11 میلیون دلاری به دنیلسون را تسویه کند. این حکم بر اساس عدم تبعیت باشگاه از تصمیم قبلی در تاریخ سپتامبر 2017 به NDRC منتقل شد و این حکم نهایتا در 6 نوامبر 2023 در دادگاه داوری ورزش CAS تأیید شد.

بنیادکار پس از حکم قریب و الوقوعی که اعلام شد با دو اسطوره برزیلی وارد مذاکره شد تا این موضوع را حل کند، 30 روز فرصت برای تسویه بدهی به آنها داده شد و مدیران بنیادکار به مذاکره مستقیم با ریوالدو و دنیلسون وارد شدند.

طبق شرایط توافق مذاکره، بنیادکار موافقت کرد که مبالغ کاهش یافته را به ریوالدو و دنیلسون بپردازد. بدهی دنیلسون تا سال 2026 در سه قسط پرداخت خواهد شد، در حالی که ریوالدو تا سال 2028 سالانه پرداخت خواهد شد. اگرچه ارقام دقیق کاهش بدهی و منبع مالی برای بازپرداخت توسط باشگاه فاش نشده است اما گزارش‌هایی وجود دارد که یک شرکت نفت و گاز دولتی کشور ازبکستان مسئولیت پرداخت بدهی این دو بازیکن را پذیرفته است.

اختلافات مالی به دوران تصدی باشگاه قورووچی بازمی‌گردد که بعداً به بنیادکار تغییر نام داد و توسط شرکت نفت گازمونتاژ تحت مجموعه هلدینگ Zeromax تأسیس شد. ورشکستگی Zeromax در سال 2010 چالش‌های مالی را برای بنیادکار ایجاد کرد که و بدهی این دو بازیکن ماندگار شد و در سال 2023 سرانجام گریبان این باشگاه را گرفت.

دیدگاه‌ها