کد خبر : 2012137 | 16 فروردين 1403 ساعت 08:20 | 23.6K بازدید | 4 دیدگاه

سامی اتوئو درخواست دولت کامرون را وتو کرد!

فدراسیون فوتبال کامرون از انتصاب سرمربی جدید تیم ملی ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سامی اتوئو درخواست دولت کامرون را وتو کرد!

به گزارش "ورزش سه"، نارسیس موئل کامبی، وزیر ورزش کامرون، روز گذشته اعلام کرد که مارک بریس 61 ساله به عنوان جانشین ریگوبرت سانگ که در فوریه گذشته برکنار شد، سرمربیگری تیم ملی این کشور را برعهده خواهد گرفت.

اما فدراسیون فوتبال کامرون ساعاتی بعد اعلام کرد که از این خبر تعجب کرده است. این موضوع احتمال درگیری بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال کامرون را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به تعلیق یکی از برجسته‌ترین فدراسیون‌های فوتبال در آفریقا شود.

فدراسیون فوتبال کامرون در بیانیه‌ای اعلام کرد: فدراسیون فوتبال کامرون نیز مانند همه کامرونی‌ها از خبر انتصاب سرمربی تیم ملی باخبر شد‌‌. ما هم حیرت خود از این رفتار را اعلام می‌کنیم. این تصمیم یک‌جانبه در حالی صورت می‌گیرد که فدراسیون برای دستیابی به راه‌حلی که به نفع آینده تیم ملی باشد، به شدت همکاری می‌کند.

معمولا فدراسیون‌های فوتبال مربیان را تعیین می‌کنند و حقوق آنها را می‌پردازند، اما در برخی کشورهای آفریقایی، دولت این امر را به عهده می‌گیرد، به‌خصوص زمانی که فدراسیون‌ها از مشکلات مالی رنج می‌برند.

ریاست فدراسیون کامرون بر عهده ساموئل اتوئو، بهترین بازیکن سابق فوتبال آفریقا است که دوران خوبی در اروپا داشت. اتوئو در دوره ریاست خود سعی کرد تا حدی فدراسیون را به استقلال برساند، اما او همچنان باید در کشوری که مسائل مربوط به تیم فوتبال در آن اولویت اصلی دولت است، با احتیاط حرکت کند.

البته دخالت دولت در امور مربوط به تیم ملی در کامرون سابقه‌ای طولانی دارد و برای مثال رئیس جمهور کامرون یکی از افرادی است که اغلب در امور تیم ملی دخالت می‌کند. یکی از معروف‌ترین درخواست‌های او مربوط به جام جهانی 1990  است که او می‌خواست راجر میلا که در آن زمان 38 سال سن داشت، در ترکیب تیم این رقابت‌ها قرار گیرد.

با این حال فیفا اغلب کشورها را در صورت مداخله دولت‌ها در امور فدراسیون‌ها با تعلیق مجازات می‌کند و حالا باید دید در مورد این اتفاق در فوتبال کامرون چه تصمیمی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها