کد خبر : 2012216 | 16 فروردين 1403 ساعت 17:19 | 28.5K بازدید | 18 دیدگاه

باشگاه‌های لیگ برتری علیه قوانین سود و پایداری

طرح جدید لیگ برتر: مالیات لوکس به جای کسر امتیاز

باشگاه‌های لیگ برتری با طرحی جدید از مجازات کسر امتیاز جلوگیری خواهند کرد.

طرح جدید لیگ برتر: مالیات لوکس به جای کسر امتیاز

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌های لیگ برتر به دلیل ترس از قوانین سود و پایداری، در حال بررسی حذف قانون کسر امتیاز و در مقابل ایجاد "مالیات لوکس" هستند.

در ماه فوریه، کسر 10 امتیاز اورتون به دلیل نقض قوانین سود و پایداری لیگ برتر [PSR] در نهایت پس از درخواست تجدیدنظر، به 6 امتیاز کاهش یافت. یک ماه بعد، ناتینگهام فارست تصمیم گرفت پس از کسر 4 امتیاز به دلیل نقض قوانین سود و پایداری لیگ برتر، درخواست تجدید نظر کند.

بر اساس گزارشی از دیلی میل، تصمیم کسر امتیاز قابل توجه از اورتون و ناتینگهام فارست باعث شده که بسیاری از مقامات موافق قوانین سود و پایداری لیگ باشند.

در واقع، برخی احساس می‌کنند مجازات 6 امتیازی اورتون و همچنین 4 امتیازی ناتینگهام فارست زیاده‌روی بوده است. علاوه بر این، بنا به گزارش‌ها این نگرانی وجود دارد که این قانون مانع از موقعیت لیگ برتر به عنوان یکی از بهترین لیگ‌های جهان شود، چون باشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند بهترین بازیکنان را با دستمزدهای کلان جذب کنند.

2007085

چنین نگرانی‌ای در میان مسئولان باشگاه‌ها وجود دارد و معرفی یک سیستم جدید مورد بحث قرار گرفته است، به طوری که 17 باشگاه از 20 باشگاه به ایجاد این تغییر علاقه‌مند هستند.

همان‌طور که در این گزارش ذکر شده، 14 باشگاه باید برای تغییر قوانین به توافق برسند. این سیستم جدید می‌تواند در پایان فصل یعنی در ماه ژوئن رأی‌گیری شود.

این گزارش در ادامه توضیح می‌دهد که به اصطلاح "مالیات لوکس" چگونه عمل خواهد کرد. با این قانون جدید باشگاه‌هایی که بیش از حد هزینه می‌کنند، متناسب با هزینه‌هایی که داشته‌اند، جریمه مالی خواهند داشت.

امکان دارد این پول جمع‌آوری‌شده از جرایم دوباره بین تیم‌های لیگ برتری که قوانین را رعایت کرده‌اند، توزیع شود. همچنین این ایده وجود دارد که برخی از جریمه‌ها حتی می‌تواند به یک "صندوق اضطراری" واریز شود تا برای کمک به باشگاه‌های انگلیسی در معرض خطر مالی، پرداخت شود.

دیدگاه‌ها